1 |
|
|
|
2 |
|
|
את השמדת הארמנים על ידי התורכים להשמדת העם היהודי. ואין מקום לדמיון! המשורר יצחק כצנלסון, הי"ד, זועם על פראנץ וורפל שכתב על אסון הארמנים, במקום לכתוב על רדיפת היהודים. התורכים רצחו גם יהודים בארץ ישראל, כך עשו גם הבריטים, זו דרכן של אימפריות עריצות. הארמנים התפתו לשתף פעולה עם הרוסים, שהיו אויבי העותמאנים, ואלה, האחרונים, ניצלו הזדמנות זו, כדי לטבוח בארמנים. אך לא היתה זו תוצאה של החלטה לרצח עם. העותמאנים לא רדפו את הארמנים בכל מקום בתבל, להבדיל מן הנאצים, שצדו את היהודים בכל מקום אפשרי, כשהם נעזרים ב"משטרה היהודית", אבל, זה סיפור אחר...
מכל מקום, דווקא יהודי כתב את רב-המכר הבינלאומי - ארבעים הימים של מוסא דאג - אותו הר, בו התבצרו הארמנים, נלחמו, הובסו ונשחטו. היהודים שהושמדו היו פאסיביים לגמרי - לא שיתפו פעולה עם אויבי הגרמנים וגם לא נלחמו על חייהם, הם פשוט חוסלו בתעשיית רצח משוכללת, שתואמתה היום היא - "הזכויות הלגיטימיות של העם הערבי הפלשתינאי".
דווקא אז היו אנשים שניסו להשתדל אצל התורכים לעשות חסד עם הארמנים, אך לא היה איש שעשה משהו להציל את היהודים מהשמדתם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חנה שרה |
|
3 |
|
|
מספר על חוויותיו במחנה ברגן-ברזל. היה זה בעת עירום אלפי נעלי מושמדים בערימות, למשלוח. וכך הוא מספר: "עבדתי עם קבוצה של חלוצים, כולם רחוקים מיהדות. אחד מהם סיפר בכל בוקר במשך כעשר דקות סיפור בהמשכים. הרעיון היה מוצלח, אבל הסיפור היה עצוב למדי, על-פי ספרו של פרנץ וורפל על סיבלם הנורא של הארמנים בעקבות רדיפת הטורקים אחרי מלחמת העולם הראשונה. שאלתי מדוע אין מספרים סיפור מעודד יותר. התשובה הדהימה אותי - רבים מבני הקבוצה מרגישים שאכן עם-ישראל אינו ככל העמים, ועל כן רצוי למנוע מהחברים מלהתקרב ליהדות. הסיפור על הארמנים נבחר, כיון שהוא מוכיח שאין לעם ישראל גורל מיוחד, הלוא גם לארמנים קרה דבר דומה....."! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חנה שרה |
|