X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
דברו עם הילדים - הקדימו תרופה למכה. גם הם לא רוצים להשמין וישמחו לשמוע רעיונות. בכל גיל יש לשים לב לדגשים מתאימים ומובנים לילד
▪  ▪  ▪
[צילום: ערוץ הופ!]

החופש הגדול עושה בלגאן בסדר היום של העוללים. בילויים, שינה עד מאוחר ושעות מחשב וטלוויזיה רבות הגורמות לילדים רבים לאכול בחופש מזון ממש לא בריא וגם משמין. רוב בני הנוער הופכים את היום ללילה מה שמשבש את מנגנוני הוויסות התקינים של הגוף, גם את אלה של השובע והרעב.
אי-אפשר לשנות את העובדות וגם לא לגרום לילדים ללכת לישון מוקדם אבל אפשר, עם מעט תשומת לב, ליהנות מחופש מצוין, בריא וללא תוספת קילוגרמים בסופו.
  • דברו עם הילדים - הקדימו תרופה למכה. גם הם לא רוצים להשמין וישמחו לשמוע רעיונות. בכל גיל יש לשים לב לדגשים מתאימים ומובנים לילד.
  • כדאי לשמור על סדר יום של האוכל בחיים שלכם ושל הילדים. זה לא חייב להיות כמו זה שהיה במהלך שנת הלימודים אבל חשוב שיהיו ארוחות מסודרות גם אם הן לא בשעות המקובלות.
  • כדאי מאוד לתכנן עם הילדים בערב, את יום המחרת. התכנון יכלול את כל הבילויים המתוכננים וגם את שעות הקימה המאוחרת.
  • אם ילדכם מקיץ רק כשהשמש באמצע השמים חשוב להסביר לו שבגלל השינוי בשעות הערנות צריך לסדר מחדש את הארוחות:
1. דאגו לארוחה אחת עיקרית במשך היום. ארוחה זו צריכה להכיל מנה בשרית או תחליף הולם לבשר (כמו תחליפים צמחיים), פחמימות (רצוי לא מטוגנות) כמו תפוח אדמה, בטטה, פסטה, קוסקוס, אפונה וכו' וירקות. אפשרו לילד לבחור מתי הוא רוצה לאכול את הארוחה העיקרית.
2. חוץ מהארוחה העיקרית קבעו עוד כ-4-2 ארוחות קטנות יותר. ארוחות אלה יכולות להכיל כריך עם סלט או דגני בוקר עם חלב ארוחות אלה יחליפו את ארוחת הבוקר, הכריך המסורתי של בית הספר וארוחת הערב. כאמור אפשר לאכול אותן בשעות אחרות אבל לזכור מה אכלנו ומתי.
3. מי שהולך לישון מאוחר מאוד יאכל ארוחה קלה גם בשעות של אמצע הלילה וזה בסדר, מכורך הנסיבות. לא כדאי להיכנס למאבקי כוח בנדון. ממילא החופש יגמר מתי שהוא (איזה מזל...)
4. קבעו עם הילד ממתק יומי. תנו לו לבחור באיזו שעה הוא רוצה לאכול אותו אבל הסבירו כי ממש לא כדאי שהממתק יבוא על חשבון ארוחה. אל תקנו אריזות חטיפים גדולות והשתדלו מאוד לא ליצור בבית מחסני ממתקים. כשיש - אוכלים !
5. ממתק יומי, כדאי שיכיל עד 150-100 קלוריות כמו למשל - כוס גלידה/ארטיק קרח/20 גר' שוקולד (4 קוביות)/3-2 עוגיות או וופלים/4-3 סוכריות או מסטיק/3 כוסות פופקורן/כוס בייגלה/כוס שתיה מתוקה/קרמבו/½ שקית קטנה חטיף אפוי/פרוסת עוגה דקה
ואיך עוד אפשר לייצר סביבה תומכת בריאות כשכולם בחופש?
  • מכינים קופסא עם ירקות שטופים וחתוכים וקופסא עם פירות מקולפים וחתוכים במקרר. הסבירו לילדים כי בכל מה ש"בא להם משהו" - שיקחו משם. ברוב המקרים הילדים לא ירחצו ויקלפו אבל כשיש מוכן הם אוכלים. גם ילדים הסובלים מעודף משקל יכולים לאכול ממש ללא הגבלה ירקות ופירות. ירקות ופירות הם כמובן מקור לערכים תזונתיים חשובים. הפירות מספקים לגוף מתוק ובכך תורמים להפחתת הצורך בממתקים.
  • דאגו שיהיה תמיד בבית אוכל בריא, לא מטוגן ומזין. השתדלו שיהיו כמה שפחות מאכלים המכילים טיגון, פיצוחים וכו'.
  • אפשר לשתף גם את הילדים בהכנת האוכל. כל אחד לפי המתאים לגילו - זה יעודד אותם גם לשותפות במשימות הבית וגם להכרות עם מרכיבי המאכלים. תוך כדי ההכנה המשותפת אפשר להדגיש רכיבים שכדאי להשתמש בהם (קמח מלא, דגנים מלאים, ירקות, פירות) ורכיבים שכדאי להמנע מהם (מרגרינה, שמן בכמויות גדולות וכו).
  • גם בילויים כמו טיול, ים, בריכה נכללים ביום שלנו. כאשר מתכננים בילוי כזה אפשר לתכנן מראש מה נאכל בו, למשל את הכריך ואת הממתק היומי.
  • תנו לילד תחושה שהוא שותף מלא לתכנון וכי הוא וגופו המרוויחים העיקריים מהתוצאות.

תאריך:  19/07/2011   |   עודכן:  19/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
בימים אלה, בהם חוגג מזל אריה יום הולדת, מומלץ לכם לקרוא ולדעת כיצד ואיך אתם מתאימים או לא לשאר המזלות. אלו מכם שנולדו בשאר מזלות האש - טלה וקשת, מוזמנים לקרוא גם אתם את הכתוב, ולהקיש את הנאמר ביחס לעצמכם
אורן פרסיקו
עיתונאים העובדים ברשות השידור מתריעים מפני הטיה והשתלטות פוליטית. ההנהלה בתגובה מאשימה אותם שהם עצמם מוטים פוליטית. ובינתיים נתניהו משנה את החוקים
יהודה קונפורטס
פרופסור אבי רובין, מומחה לאבטחת מידע מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס שבארצות הברית, שהה בישראל במשך שנה כאורח של אוניברסיטת תל אביב והתמקד במהלך שהותו באבטחת מידע עבור המיחשוב הרפואי    בתום שנה של עבודה ניתן לומר שרובין לא התאכזב: "ישראל מתקדמת בהרבה בתחום המיחשוב של התיעוד הרפואי לעומת המצב בארצות הברית"
יובל לובנשטיין
האם באמת דרושה לנו תוספת הכמות? האם היא באמת חוסכת לנו? או שאנו על הדרך צורכים יותר? אוכלים יותר? שמים יותר אבקה במכונה מהנדרש? ואו יותר קטשופ וחומוס בפיתה? במילים אחרות - האם באמת אריזות אלו חוסכות לנו?
מירב ארד
הראל סקעת חתם אתמול בשוני את המופע האחרון בסיבוב ההופעות שלו    בהופעה שהייתה מלאה מפה לפה הוכיח סקעת שהוא כבר לא רק הנער היפה מכוכב נולד, אלא פרפורמר עם קול אדיר שעומד בזכות עצמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il