X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ציוריה של טובה קליינר-סדן [צילום: יאיר דקל]
תערוכות במגדל הנוסטלגיה
במגדל הנוסטלגי, מגדל שלום, מוצגת תערוכת "מאחורי הקלעים" ובה ציורים של תלבושות לתיאטרון החל בשנת 1922 בתערוכה תלבושות שהולבשו על בובות של חלונות ראווה וגם פסלים, כמו הטרול מפר גינט
תלבושתה של מרי סטיוארט פרי עיצובה של קליינר-סדן [צילום: יאיר דקל]

מגדל שלום היה פעם מרכז תל אביב. הבניין הגבוה ביותר, המרכזי ביותר ומושך תשומת הלב הרבה ביותר. היום הוא בשוליים. אני סר לשם מעת לעת להציץ בתערוכות מעניינות, הנערכות במבואה של הבניין הגדול, אשר הופך ממרכז משרדים מסחרי לבניין מגורים ענק.
כמה תערוכות מתקיימות במקום במקביל והמשותף להן - נוסטלגיה. בגלריה - תערוכת "מאחורי הקלעים" ובה ציורים של תלבושות לתיאטרון החל בשנת 1922.
סיור בתערוכה מזכיר אמנים, ששמותיהם מזכירים נשכחות, כמו הצייר ראובן רובין, שצייר את התלבושות למחזה חלום יעקב מאת ריכרד בר-הופמן שהוצג בהבימה ב-1925 או הצייר מנחם שמי, שהכין תלבושות למחזה בשפל מאת גורקי וכן אריה אל-חנני שצייר למגילת אסתר שהוצג בתיאטרון האהל ז"ל בבימויו של משה הלוי (מייסד האהל) בשנת 1930 עוד לפני שאני הייתי בתוכנית...
את הקריקטוריסט אריה נבון מעיתון דבר אני זוכר היטב. הוא צייר בקו דק ובעט קל את התלבושות למחזה רשומון, שהוצג בתיאטרון חיפה בשנת 1961 (ביים: מייסד התיאטרון יוסף מילוא).
בתערוכה יש גם תלבושות של ממש, שהולבשו על בובות של חלונות ראווה וגם פסלים, כמו הטרול מפר גינט, שעיצב וצייר דוד שריר (הבימה 1971). בצד הרישום ניצבת הבובה עם קוצים גדולים על הבטן ועל הגב. או ציורים של התלבושות למרי סטוארט למחזה מאת פרידריך שילר (הקאמרי 1962) בצד שלוש בובות לבושות פרי עיצובה של טובה קליינר-סדן.
בהמשך התערוכה מצטרף גם תיאטרון גשר ואפשר לראות את התלבושות של המחזה כפר מאת יהושע סובול, שעיצבה אנה כרושצ'בה וביים יבגני אריה, כמו גם התלבושות לטרטיף מאת מולייר, שהכין אותו צוות. סיימתי ברות דר, שעיצבה את התלבושות למחזה כולם רוצים לחיות, שכתב וביים חנוך לוין בתיאטרון הקאמרי ב-1986.
זו תערוכה, שמציגה עבודות מסקרנות לפי מטרתן ומעניינות כציורים. מה גם, שאפשר לראות את הסגנונות השונים של הציירים ואת התפתחות הציור לתיאטרון במשך השנים.
אוצרת התערוכה, טלי יצחקי, כותבת על "ארבעה דורות של ציירים ומעצבים, שרוקמים דמויות ותופרים חלומות: מציירים לנו מלכים, אביונים, זוגות אוהבים, משפחות ומכשפות. הם אמני תיאטרון ששפתם שפת הדמויות והבגדים והם נשארים מאחורי הקלעים".
כשיצאתי מחוויית התיאטרון, עברתי בתערוכות נוסטלגיה נוספות, שמוצגות במבואה של מגדל שלום: בתי הקפה של תל אביב (1980-1920) שעוררה בי עניין מיוחד משום שאני חובב בתי קפה (אוצרת בתיה כרמיאל); בניינים מעוטרים בשלטי קרמיקה של בצלאל; שמעון קוברמן, צלם תל אביבי (1920-1919); עיר במודעות קיר (1936-1900); וקינחתי בתערוכת פורטרטים יפהפיים של חברי העמותה לאמנות הצילום. אל עמותה זו יש לי סנטימנט אישי - פעם, בעבר הרחוק, הייתי פעיל בעמותה וערכתי את הצילומון, בטאונה דאז. תערוכה זו נסגרת בקרוב (12 באוגוסט) והיא שווה ביקור.

תאריך:  31/07/2011   |   עודכן:  31/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
בועז גאון, מחזאי ההצגה "ארגנטינה", ניצל את הידע והניסיון שלו כתחקירן במעריב, ואת התחקיר שעשה בנושא, וחושף בפנינו תקופה אפלה ומקרים כואבים בקשרים של ישראל וארגנטינה בתקופת שלטון החונטה הצבאית
עליס בליטנטל
המחזאי האירי בריאן פריל (1929) כתב את המחזה "מולי סוויני" ב-1994, בעקבות מקרה אמיתי שתואר במאמר של אוליבר סאקס    במרכזו - סיפורה של עיוורת מגיל 10 חודשים, ומאבקם של בעלה והרופא שלה להחזיר לה את כושר הראיה    אך האם הניתוח עזר או הרס?
ליאון אלי
אירועי מלחמת העצמאות במבט מאוד סובייקטיבי קיצוני ומגמתי. אוטוביוגרפיה הנכתבת 60 שנה לאחר ההתרחשות. הצגה עם נימה פוליטית חזקה הפוגעת במיתוס, בהילה, בגבורה ובזכר החללים. המשחק והבימוי טובים
אריה גלוזמן
התנועה האיסלאמית ביקשה לנקות קברים בבית העלמין העתיק בממילא. לאחר מספר חודשים "צצו" במקום קברים חדשים
אריה גלוזמן
מה עושים כשהידידים בהולנד מפנים גב וכשההכנות להכרזת העצמאות החד-צדדית בספטמבר נתקלות בקשיים? מייצרים משבר. החרמת הסחורות הישראליות לא תפתור את הבעיות של הרשות אך אולי תפטור את המנהיגים שלה מאחריות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il