X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ד"ר דורון כרמי מומחה באנדוקרינולוגיה וברפואת ילדים   |  כצט
השיטה הטובה ביותר להילחם בהצטננות היא במניעתה על-ידי איוורור חדרים והקפדה על רחיצת הידיים, שימוש בממחטות חד-פעמיות והימנעות משפשוף האף באמצעות הידיים
▪  ▪  ▪
ההצטננות יכולה להופיע כמעט ברצף [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

הצטננות היא מחלת הילדים השכיחה ביותר. היא נגרמת על-ידי ווירוסים ולכן טיפול אנטיביוטי אינו יעיל בה. ההצטננות אופיינית לחודשי הסתיו והחורף, אך יכולה להופיע בכל ימות השנה. הסיבה לכך שההצטננות שכיחה יותר בחודשים הקרים, קשורה כנראה לעמידות גבוהה יותר של הווירוס בטמפרטורות נמוכות ולשהייה של הילדים למשך זמן רב יותר במקומות סגורים ולא מאווררים.
הוירוסים הגורמים למחלה, משתייכים למספר רב יחסית של קבוצות, כשבכל קבוצה, עשרות רבות של זנים. זו הסיבה להידבקות חוזרת ונשנית.
אצל תינוקות וילדים, ההצטננות יכולה להופיע כמעט ברצף ואין זה נדיר לראות תינוק שחולה בהצטננות אחת לחודש, בעיקר בחודשי החורף.
מאפייני המחלה בתינוקות וילדים הם: נזלת, חום, שיעול וכאב גרון. אצל תינוקות קטנים אף קיימת אפשרות לשלשול. ההדבקה נעשית באמצעות טיפות המכילות את הווירוס ומופצות על-ידי שיעול או התעטשות של אדם חולה או במגע ידיו של החולה.
הסימפטומים מופיעים יום עד מספר ימים לאחר החשיפה. בדרך-כלל המחלה תחלוף מעצמה תוך מספר ימים, אך לעיתים עלולים להתפתח סיבוכים שיתבטאו בדלקת אוזניים, דלקת גרון או צפצופים בריאות. לעיתים נדירות אף עלולה להתפתח דלקת ריאות.
קיימות תרופות שונות להפחתת הגודש בעת הצטננות, אך אין הוכחות שתרופות אלה אכן מקצרות את המחלה ומונעות סיבוכים. מה גם שמומלץ להימנע מתרופות מפחיתות גודש בתינוקות עד גיל שנתיים ולהיזהר עם הטיפול בתרופות אלה בילדים עד גיל שש שנים. עם זאת, בהחלט אפשר לתת לילד תרופות להורדת חום, לחשוף אותו לאדים, לטפטף מי-מלח לאף או במקרים מסוימים להשתמש באינהלציה של מי-מלח. כאשר אזור האף אדום מרוב קינוחים, מומלץ למרוח על המקום ג'ל למניעת אדמומיות ולקנח ולנקות את האף עם מגבונים ייעודיים לכך.
השיטה הטובה ביותר להילחם בהצטננות היא במניעתה על-ידי איוורור החדרים בהם שוהים הילדים והקפדה על רחיצת הידיים, שימוש בממחטות חד-פעמיות והימנעות משפשוף אזור האף באמצעות הידיים.
כאשר הילד חולה או מצונן, מומלץ להימנע מלשלוח אותו לגן עד להחלמתו המלאה קרי - 24 שעות ללא חום. כמו-כן, כדאי לדעת שלאחר הצטננות הילד עלול להמשיך ולהשתעל עוד תקופה ממושכת, למרות שגורם המחלה כבר אינו קיים. לכן, אם אין לילד חום או קוצר נשימה, אין טעם למהר ולרוץ לעיתים קרובות לקופת-החולים מקום בו קיימת אפשרות להדבקות במחלות נוספות.

הכותב הוא מומחה באנדוקרינולוגיה וברפואת ילדים ויועץ לסדרת טפטפים של כצט
תאריך:  27/11/2011   |   עודכן:  27/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב בר-און
אחד ממחבריו הבולטים של 'פסקול המדינה' הוא ללא ספק המלחין דובי זלצר. ספר מילים ותווים של המוזיקאי בן ה-80, שיצא לאור, מכיל 85 שירים וסיפורים שעיצבו את חייו ויצירתו
חגית ששר
תרזה פרנקל הותקפה בילדותה באכזריות דווקא במקום שאמור היה להיות הבטוח ביותר עבורה - שבילי הקיבוץ שבו גדלה. בראיון מרגש היא מתארת את הפגיעה, הבושה, השתיקה ארוכת השנים ואת הכאב, ומסבירה: "אני נחשפת כדי לתת כוח לנשים אחרות. יש לכן לאן לפנות. יש מי שיקשיב לכן"
אמנון לורד
הדוח המרשיע של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית פורסם תוך הדיפת ההפרעות של רוסיה וסין ועל-אף התבטאויות כמו אלו של מאיר דגן שהיו עלולות לסכל זאת. אירן קרובה לקו הזינוק האחרון, זה שבסופו עומד טיל עם ראש נפץ גרעיני. ואז יתחיל הקרב בין התעוררות בינלאומית לעצירתה לבין שירת סירנה מרדימה של מהלכים דיפלומטיים
שני שילה
עם תכנון נכון ניתן לבנות מאות אלפי דירות בשכונות הוותיקות במרכזי הערים - כך מעריכים בתנועת מרחב    הבנייה החדשה תהיה זולה יותר מבנייה ביישובים חדשים ותסייע לשיפור איכות החיים של התושבים
ניב שטנדל
הסרט קבוצת ריקוד של גברים דתיים, מזכיר להפליא את הדרמה "חיים אחרים", ששודרה גם היא בקשת. בניסיון ליצר אהדה וסימפטיה בין מחנות יריבים, הדוקומנטרי לא מצליח לייצר צו פיוס, אלא רק לסמן גבולות בפירואטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il