X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
רק מרחק של 40 דקות-טיסה מהארץ ולמתיירים בה היא מציעה שילוב מיוחד של ישן וחדש, עם מגוון רחב של אתרי-נופש ובילוי, לצד מזכרות פולקלוריסטיות אמנותיות
▪  ▪  ▪
קפריסין. יופי חופיה עוצר-נשימה [צילום: יח"צ]

שמורות-טבע מרהיבות וערים תוססות הן רק מקצת ההיצע התיירותי המגוון של האי השכן, קפריסין, המרוחק 40 דקות בלבד של טיסה מהארץ. אבל דומה שמעל לכל התפרסם האי המקסים הזה במגוון חופיו היפהפיים - כמעט היחידים שעומדים כיום בתו התקן האקולוגי הבינלאומי, ושבזכותו גם זכו באות המופת של אונסק"ו.
כל החופים, חוליים וסלעיים, הם מבודדים, או ממוקמים במרכזי-התרחשויות, ושוקקים חיים במיוחד בעונות האביב והקיץ. הפופולרי שבהם הוא חופה של עיירת הנופש איה נאפה, החביבה במיוחד על הדור הצעיר, והמשמשת כבר שנים רבות מוקד-משיכה אטרקטיבי לצעירים הרבים הנוהרים אליה מהארץ.
חופה של איה נאפה, בחלקו הדרומי-מזרחי של האי, ממוקם בתוך מפרץ מוגן ומשתרע סמוך לאזור הנמל. שמו יצא לפניו בשל אטרקציות ספורט המים המגוונות שלו ובשל מסיבות ההוללות שנערכות בו תדיר. הוא שופע מסעדות, בתי-קפה ואתרי-בילוי למיניהם, שמהם בוקעת תדיר מוזיקת-בוזוקי עליזה.
עיר-נמל אחרת, אף היא שוקקת-חיים, היא פאפוס, הממוקמת בחופה המערבי של קפריסין. התיירים נמשכים אליה בעטיו של סלע אפרודיטה המיתולוגי, הקרוי על שם האלה שנולדה במקום, ושלידו הם נהגים להנציח את עצמם בתמונות. מוקד-משיכה אחר בעיר הוא האקווריום המקומי, שבו מוצג מגוון רחב של זני-דגים מהים התיכון, מאוקיינוסים ומנהרות ברחבי העולם, ביניהם גם כרישים ופיראניות.
באותו חוף שוכנת גם העיר פוליס, שהאטרקציה המרכזית שלה הן מרחצאות-אפרודיטה - המעיין, שעל-פי המיתולוגיה טבלה בו האלה כדי להיטהר. אטרקציה נוספת בה היא שמורת הטבע הירוקה אקמס, שבה מצוי שפע של מסלולי-הליכה וטיולים, כמו גם מפרץ לארה, שהוא שמורת-טבע לצבים.
אוצרות עתיקים
שוקקת-חיים במיוחד היא העיר לימסול, המתהדרת בחוף יפהפה, בטיילת תוססת ובשפע של אתרי-בילוי. נוף-כרמים מרהיב נשקף אליה ממצודת קולוסי, שבפאתי העיר, כשבסמוך לה ממוקם המוזיאון לאמנות עממית ובצידו תיאטרון רומי מרשים.
בחופו המערבי של האי שוכנת העיר פאפוס, ששמה יצא לפניה כמרכז התיירות והנופש הראשון במעלה במדינה. מרבית האתרים הארכיאולוגיים ומוקדי התיירות מצויים בעיר התחתית שלה, ואילו בעיר העילית המודרנית מומלץ לפקוד את כיכר השוק, שבה קורץ אמפיתיאטרון משוחזר ורצפות-פסיפס רומיות מרהיבות, שהשתמרו לאחר שהיו קבורות באדמה במשך 1600 שנה. אטרקציה מרשימה נוספת היא אתר קברי המלכים, ובו שורה של קברים תת-קרקעיים, ששימשו כבית-קברות עוד מהמאה השלישית שלפני הספירה.
ניקוסיה, בירת האי, היא העיר היחידה בעולם שנותרה עד היום מחולקת, כשחלקה הצפוני עדיין כבוש בידי הטורקים. למתיירים בה היא מזמנת חוויה של כרך מודרני, עם מלונות מעולים וחנויות גדושות מותגים בינלאומיים ידועים, בצד היסטוריה עתיקת-יומין, בת עשרת-אלפים שנה. אטרקטיבי במיוחד הוא הרובע העתיק שלה, המוקף בחומה והמצטיין באתריו ההיסטוריים. זה המקום להצטייד בעבודות-יד אמנותיות, במזכרות פולקלוריסטיות ובביגוד אופנתי. במהלך הסיור ברובע העתיק מומלץ שלא לפסוח על המוזיאון הלאומי, בו מצוי אוסף מרתק של אוצרות עתיקים למן התקופה הניאוליטית ועד לתקופה הביזנטית הקדומה.

תאריך:  20/03/2012   |   עודכן:  20/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קפריסין - אי גדוש אטרקציות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דברים טובים זכורים לי מקפריסין
רואה צאן  |  22/03/12 19:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
האווירה באולמו של השופט האשדודי חיים חדש נינוחה, בעיקר בשל מזגו הטוב הבא לידי ביטוי בלא מעט הומור. הדבר אינו מפריע לו לנהל את הדיונים ביעילות ולקדם פשרות - גם אם לא תמיד זה עולה בידו
מרטין בוקסדורף
בין אם אתה בעל עסק משל עצמך או מנהל שיווק או יח"צ של חברה בה אתה עובד, כנראה שחלק מהעבודה שלך זה לחשוב מה בדיוק אתה יכול לעשות כדי להביא את החברה שלך לכותרות
צילה שיר-אל
כוכב השפע נמצא הפעם בבית הכספים שלכם כך שזו התקופה הטובה עבורכם לעסוק בענייני כספים. תהיה לכם הזדמנות להגדיל את ההכנסות שלכם. מצד שני יש לכם צורך לעשות חשבון נפש ולשתף את האחרים כאשר אתם חושבים שאתם יותר משקיעים ממה שאתם מקבלים
ראובן לייב
"קפה נואר" התל אביבי הוא ביסטרו צרפתי מעולה, ששמו הולך לפניו כבר שנים רבות, ואני יכול רק להצר על שרק עכשיו גיליתי אותו
אלי אלון
משרדי החברה הממשלתית החדשה להקמת השוק הסיטונאי מוקמו במלון יוקרתי. הקמת החברה שתעלה למשלם המיסים הישראלי עשרות רבות של מיליוני שקלים מיותרת, לא מוצדקת ותגרום לבזבוז מיותר של כספי ציבור כאשר ניתן להקים את השוק הסיטונאי בלא פחות יעילות באמצעות כוח-האדם והמנגנון הקיים של משרד החקלאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il