X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אומרים שלצמחונים יש ריח מעודן יותר משום שהם נמנעים מבשר, המכיל חיידקי ריקבון של גופות. אינני יודעת אם זה נכון, משום שהצמחונית היחידה שאני מכירה מלבדי גרה בטלוויזיה, בסדרה 'חברים', כך שמהגוף שלה נודפת רק אלקטרומגנטיוּת יד שנייה (המקלֵט שלי לא חדש)
▪  ▪  ▪
כל-אמריקניות איננה תכונה; היא כשל תרבותי
פעמיים ג' יפית
'חברים' משודרת בשעות שבהן הירח זולג דמעות של טל (ועוד אומרים שהוא פלגמט). הסדרה משודרת כבר שנים, רצוא ושוב, עד תום עונותיה וחזרה לפרק הראשון. לוּ היינו מחברים את כל פרקיה, הם היו יכולים להקיף פעמיים את החיוך של ג' יפית

הטלוויזיה היא יריד פיתויים לכל החושים - ראייה, שמיעה, הומור, חמדנות וטיפשות - כל החושים חוץ מחוש הריח. ומזל שהמרקע פולט רק רעשים ושטויות ולא ריחות (רק זה היה חסר לנו: להריח את חמיצותו הצדקנית של רפי רשף או את רקבוביותו של ערוץ 1), כי הבניין שאני גרה בו ספוּג גם כך ריחות עזים, ובראשם אג'קס. אדיו של נוזל הניקיון בוקעים מכל חלון ומרפסת, עד כי הבניין כולו אפוף ענן ורוד בניחוח אפרסק (לבי לבי על מפענח תצלומי האוויר האירני, שצריך לנחש מהו אותו ענן ורוד מוזר האופף את יעד התקיפה התל אביבי).
לא רק את דירותיהם ממרקים שכניי עד שהחיידק האחרון בהן מבקש מקלט מדיני בחוֹמס, אלא גם את גופם. בהיכנסי למעלית בשעת בוקר מאוחרת (ככה זה כשעובדים בלילה) השכנים עצמם כבר בעבודה, אך מותירים אחריהם שובל ריח כה דחוס ומוצק, עד כי אפשר לבצוע אותו גם בסכין עץ. אני כולאת את נשימתי, אך קומה אחת לפני הלובי נשברת ואל נחיריי מתפרץ נחשול של דאודורנטים, אפטרשייבים וקרמים. שני כלביי מתעטשים, וממוחי מתעטשת המחשבה עד מה מאוד מתאמצים שכניי לטשטש את תמצית מהותם הפיזית. את תמצית המהות הנפשית, הגלומה בעיניים, קשה יותר לרסס בדטרגנטים.
אומרים שלצמחונים יש ריח מעודן יותר משום שהם נמנעים מבשר, המכיל חיידקי ריקבון של גופות. אינני יודעת אם זה נכון, משום שהצמחונית היחידה שאני מכירה מלבדי גרה בטלוויזיה, בסדרה 'חברים', כך שמהגוף שלה נודפת רק אלקטרומגנטיוּת יד שנייה (המקלֵט שלי לא חדש).
'חברים' משודרת בשעות שבהן הירח זולג דמעות של טל (ועוד אומרים שהוא פלגמט). הסדרה משודרת כבר שנים, רצוא ושוב, עד תום עונותיה וחזרה לפרק הראשון. לוּ היינו מחברים את כל פרקיה, הם היו יכולים להקיף פעמיים את החיוך של ג' יפית. לצד הצמחונית החתיכה מככבים בסדרה גם קרייריסטית חתיכה, חולת ניקיון חתיכה, שחקן חתיך, חוקר דינוזאורים נחנח ועוד מישהו, שתכונתו העיקרית היא שהתסריטאים שכחו להעניק לו תכונה כלשהי (כל-אמריקניות איננה תכונה; זהו כֶּשֶל תרבותי, תורשתי ומִדַּבֵּק כאחד).
'חברים' משקפת נאמנה את הפנטזיה האמריקנית: נעורים, יופי, קערת פופקורן קבועה בסלון, וכמובן, הציווי התרבותי החשוב ביותר אחרי כסף - צחוקים מלאכותיים. מצד שני, הסדרה דווקא חותרת תחת התרבות האמריקנית, שהרי ששת הצעירים מנהלים סוג של חיי קומונה: צוחקים יחד, אוכלים יחד ומזייפים יחד דגם מושלם של חיי רעוּת עוטפים ומגוננים בלב העיר הטורפת ניו-יורק.
לו הייתי נוסעת במעלית של חברים אלו, הייתי מריחה ניחוח עז של אינפנטיליות נטולת תסביכים וממשוּת. משהו שאדיפוס יכול רק לחלום עליו, בין ביעות לביעות. ואולי 'חברים' היא הביעות שלו.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  23/03/2012   |   עודכן:  23/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רפי רשף
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אדיפוס נאנח
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אבחנות...;
ירון זכאי 1  |  25/03/12 23:12
2
א םרוםפו תיאוריות הריח הצמחוני
אחי בנימין  |  26/03/12 01:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
השבועיים הקרובים מתוחים ועלולים להתבטא בטרור, באלימות ובכעס    ימים אלו הם ימי מבחן להסכם של יוון עם הבנקים    לא נראה באופק איחוד שורות במפלגת קדימה    הכוכבים המחייכים של סרקוזי    ומה תביא עימה נסיגת ונוס    תחזית אסטרולוגית לשבוע 30.3.12-23.3.12
עליס בליטנטל
ההצגות הכי מפתיעות ונועזות מועלות דווקא באולמות בתיה"ס למשחק. שם משקיעים את כל מרצם וכישרונם, והכל - לטובת האמנות. כך הקומדיה שעלתה לראשונה בברקלי, קליפורניה, ואח"כ בלינקן סנטר בניו-יורק ב-2009, ואותה כתבה שרה רוהל: "בחדר הסמוך - או: משחק הוויברטור". הצגה שתפתיע גם את מי שחשב שראה כבר הכל בנושאי סקס, יחסים בין בני זוג, מיניות ונישואים, ומה הקשר של כל זה לחשמל?!
יהודה יפרח
מכתבו החריף של יועמ"ש איו"ש אלי בר-און לראש המנהל האזרחי לאחר שזה סירב להמשיך לחתום על "צו שימוש מפריע" הוא לא פחות ממרד של ממש בסמכות צבאית. דרך הטיפול של הרשויות בפרשה תלמד האם קיימת כאן דמוקרטיה או רפובליקת בננות
ראובן לייב
עונת האביב היא הזמן האידיאלי לבקר במה שהיה פעם אי סוער של שודדים. ושהיום היא אי מיושב באופיו ובדעתו, שתושביו שוב אינם עושים דבר כדי לשמר ולטפח את אתוס העבר הלא-מחמיא שלו
עו"ד סיגל סודאי
מה הן שעות העבודה הנדרשות ממך בערב החג ובחול המועד?    האם חלה על המעסיק שלך חובה להעניק לך שי לחג?    עבדת במהלך החג? איך תחושב משכורתך?    תשובות לשאלות כל העובדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il