X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
להבית אקרמן מומחית לדרמטולוגיה כללית אסתטיקה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מומלץ לשטוף את הידיים רק במידת הצורך ניתן ללחוץ את ידיהם של אנשים הסובלים מאקזמה בכף היד ללא חשש מומלץ להשתמש בכפפות לפרקי זמן קצרים או לאוורר את היד מדי מספר דקות
▪  ▪  ▪
השתמשו בקרם לחות לידיים [צילום: פלאש 90]

כפות הידיים הן אחד מהאיברים החשובים ביותר בגוף. עם זאת, רבים מאיתנו אינם מודעים לאופן הטיפול הרצוי בהן וכתוצאה מכך סובלים מבעיות שונות, החל מזיהומים פטרייתיים ואחרים ועד מחלות ודלקות עור שונות.
עבור ישראלים רבים הסובלים מאקזמה מתמשכת בכף היד ומבעיות אחרות, המגע בידיים מלווה בגרד, בכאב ובסבל רב, וביובש המלווה בסדקים וחתכים עמוקים וכואבים. מעבר למגבלה הפיזית ואי-הנוחות, אותם אנשים סובלים מבעיה קשה לא פחות, הבושה הרבה הנלווית למראה ולמגע ידיהם. תחושה זו גורמת לרבים מהם להישאר בביתם ולהסתיר את ידיהם באופן אובססיבי, כל אימת שהם מחוץ לבית.
להלן מספר מיתוסים בנושא

אקזמה נגרמת כתוצאה מחוסר היגיינה
לא נכון
▪  ▪  ▪

המשמעות של אקזמה הינה ביעבוע - דלקת של העור. הגורם לכך לא תמיד ידוע. שטיפה תכופה מאוד של הידיים, תגרום ליובש בעור, שכן המים וחומרי הניקוי גורמים לפגיעה בשכבת השומן הטבעית הקיימת על-פני העור ולכן העור מתייבש, נסדק והופך לפחות עמיד להגנה מפני גירויים חיצוניים שונים.
התייבשות זו אף חושפת את העור להתפתחות של תהליכים דלקתיים. אי לכך, מומלץ לשטוף את הידיים רק במידת הצורך, לדוגמה לאחר השהייה בשירותים, לפני ואחרי האוכל ובמידת הצורך פעמים נוספות.
אם נדרש לשטוף את הידיים מספר רב של פעמים ביום, מומלץ להשתמש בסבון המכיל לחות. מעבר לכך, במקרים כאלה מומלץ להשתמש בתכשירי לחות לעור הידיים על בסיס קבוע מספר פעמים ביום. יתרה מזאת, חשוב לדעת שרטיבות חוזרת בידיים, גורמת לשגשוג של פטריות.

אקזמה בכף היד היא מחלה מדבקת
לא נכון
▪  ▪  ▪

המחלות הדלקתיות השונות, בכללן אקזמה, רגישות לחומרי מגע וכן מחלות עור אחרות שאינן דלקתיות דוגמת פסוריאזיס, אינן מדבקות על-אף חוסר הנוחות האסתטית המתלווה לכך. ניתן ללחוץ את ידיהם של חולים אלה ללא חשש.
מחלות אחרות שעלולות להיות מדבקות הן המחלות הזיהומיות השונות, בכללן זיהומי עור חיידקיים, וירליים ופטרייתיים, למרות שגם לגבי מידת ההדבקה של אלה הדעות חלוקות.

מומלץ להשתמש בכפפות בעת שטיפת כלים / עבודות ניקיון
נכון
▪  ▪  ▪

חומרי הניקוי השונים גורמים ליובש ולגירוי בידיהם של אנשים רבים. חשוב לציין, כי הכפפות הרגילות מונעות חדירה של החומר במידה מסוימת, כך שמוטב שמי שמגלה רגישות רבה, ירכוש כפפות מיוחדות לאנשים רגישים שמונעות חדירת חומרים מגרים בצורה יעילה יותר.
יש לשים לב, כי הכפפות מעודדות הזעה מוגברת של כף היד שעלולה אף היא לגרום ליובש בעור, לכן מומלץ להשתמש בכפפות לפרקי זמן קצרים או לאוורר את היד מדי מספר דקות.

מומלץ להשתמש בקרם לחות לידיים
נכון
▪  ▪  ▪

קרמים שונים לשמירה על לחות הידיים מומלצים על-מנת להילחם ביובש ובסדקים. מעבר לכך, רמת לחות מתאימה בכפות הידיים, מונעת התפתחות של יובש משמעותי בעור שמהווה גורם סיכון להתפתחותם של תהליכים דלקתיים שונים.
קיימים מגוון קרמים, החל מקוסמטיים ועד קרמים טיפוליים שונים במרשם רופא, בהתאם למצב. יש להתאים את התכשיר ומספר המשחות ביום לבעיה הספציפית של המטופל. לרוב, לצורך מניעה של יובש, מבוצע לרוב שימוש בקרמים קוסמטיים ולצורך טיפול במצבי יובש וסדקים ומחלות ממש, מבוצע לרוב טיפול בקרם רפואי. בכל מקרה של בעיה בעור, מומלץ קודם להיוועץ ברופא עור על-מנת לקבל טיפול מתאים.

משחות סטרואידיות הן הטיפול היחיד שהרפואה מציעה
לא נכון
▪  ▪  ▪

משחות סטרואידיות הן טיפול ותיק ויעיל הניתן בתופעות של אקזמת ידיים מתמשכת. עם זאת, הרפואה מציעה טיפולים נוספים דוגמת פוטו-תרפיה: טיפול באמצעות קרינה מדודה של שמש, תכשירי לחות ושימון שונים ועוד קיימים אף טיפולים נוספים המבוססים על סטרואידים בבליעה, אך הם עלולים לעיתים לגרום לתופעות לוואי כגון: השמנה, יתר לחץ דם וכדומה.
תרופת מרשם נוספת שאושרה לאחרונה לשימוש בארץ ומשווק באירופה ובקנדה נקראת טוקטינו ומבוססת על נגזרת של ויטמין A הידוע בסגולותיו החיוביות לעור. התרופה ניתנת בבליעה והדגימה במחקרים קליניים רמת יעילות גבוהה ובטיחות גבוהה בשימוש. חשוב לציין, כי טיפול זה מיועד למי שלא זוכה להקלה מספקת מטיפול במשחות סטרואידיות. גם כאן במקרה של אקזמה כרונית בעור, יש לפנות לרופא עור ולקבל המלצות ספציפיות לטיפול בבעיה.

משחות סטרואידיות מסוכנות לשימוש
נכון חלקית
▪  ▪  ▪

בשימוש מושכל וקצר טווח, משחות סטרואידיות הן טיפול טוב, בטוח לשימוש ועדיף על טיפולים סיסטמטיים, כל זאת בהנחה שהן אפקטיביות.
אחת הבעיות המרכזיות בשימוש במשחות סטרואידיות היא ששימוש ממושך עלול להוביל לספיגה של החומר בדם ולתופעות לוואי שונות.
יתרה מזאת, שימוש ממושך מעודד את הזדקנות העור ומביא לקמטים, נימי דם מורחבים ואפילו שטפי דם. בעיה נוספת בשימוש במשחות היא ספיגת החומר כתוצאה משימוש על-גבי שטח עור נרחב, אך בעיה זו פחות רלוונטית לשטח המצומצם של עור הידיים.

הכותבת היא מומחית לדרמטולוגיה ומנהלת מרפאת עור במרכז הרפואי רוטשילד של קופת-חולים כללית
תאריך:  15/05/2012   |   עודכן:  22/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיתוסים על בריאות עור כף היד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טוקטינו
ניר 365  |  19/07/14 02:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
בימים של סערת רוחות בכנסת חשוב מאוד שנלמד קצת על אופיים של המנהיגים שלנו, דרך ניתוח מפותיהם האישיות
יעל גתי
במקום לקנות פיתות, העדיפו לחם מלא וגם לחם קל    הביאו כמה שישיות מים במקום שתיה מוגזת ומיצים    בתור ארוחות קלות ובין לבין, אפשר להביא פירות, פירות יבשים, אגוזים, שקדים ופריכיות אורז
שולמית קיסרי
טרגדיות מתרחשות אצלנו מדי יום. כל מעשה פשע אפשרי הוא בן-בית אצלנו וחזון נפרץ. האם ממשלתנו הנאורה תעמוד מנגד ותיתן לפשע להשתלט על חיינו?
לילית רומם
שבועות מתקרב, חג בו הארץ הופכת ל"ארץ זבת חלב ודבש". מגוון הגבינות בארץ גדול, לשמחתנו המתמודדים עם המשקל, יש גם מגוון רחב של גבינות בעלות אחוזי שומן נמוכים שטעמן טוב. לילית רומם, מנכ"ל ומפתחת תוכניות הרזיה ב'שומרי משקל' ישראל, מסבירה מה חשוב לבדוק ומה היתרונות במוצרי חלב:
איתמר לוין
השופט עמית פרייז מפגין בקיאות בתחום הסבוך של דיני התכנון והבנייה, לצד שילוב נכון של תקיפות במקרה המתאים ושל סלחנות במידת הצורך. מצד שני, הוא מאחר ב-20 דקות ללא כל סיבה נראית לעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il