X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
החלטתו של דני דיין לכנס את מועצת יש"ע כדי לדון מחדש בהמשך כהונתו לא באה משום מקום. כמה ימים קודם לכן נפגשו שלושת ראשי המועצות הגדולות ביו"ש עם מנכ"ל מועצת יש"ע כדי לדבר על המשך דרכה של המועצה ועל מקומו של העומד בראשה. המחלוקת, אומרים בשני הצדדים, עניינית בלבד ולא אישית
▪  ▪  ▪
דני דיין. "הדיבורים על 'תקופת שמד' גורמים למצב רוח של דכדוך וייאוש שמנותק לחלוטין מהמציאות" [צילום: פלאש 90]

הקלחת הלוהטת של סוגיית הבתים בשכונת האולפנה, כמו גם של מגרון, עמונה וגבעת אסף, העלתה אל פני השטח את הסערה המסחררת לאחרונה את הנהגת ההתיישבות ביו"ש. הסערה אומנם הפכה פומבית בשבועיים האחרונים, אבל מתחת לפני השטח היא מתנהלת כבר חודשים ארוכים, אפילו כמה שנים.
ככלל, הוויכוח בין הגישה המתנחלית הפרגמטיסטית הטוענת שאפשר לפתור משברים מקומיים בהסכמה, כולל פינוי אם אין מנוס, לבין הגישה הטוענת שיש להיאבק על כל נקודה ויהי מה, ימיה רבים כמעט כימי ההתיישבות ביו"ש.
שיאה של ההתרחשות הנוכחית הגיע במוצאי השבת שעברה, אז פנה יו"ר מועצת יש"ע דני דיין במכתב אל עדי מינץ, יו"ר מליאת מועצת יש"ע, וביקש לכנס את המליאה כדי להעמיד לדיון מחודש את כהונתו בתפקיד, בהתאם לתמיכה בהשקפת העולם שלו.
לא מן הנמנע שלדרישה לכנס את המליאה יש קשר הדוק לכך שלפני כשבוע וחצי נפגשו גרשון מסיקה, אבי רואה, ודוידי פרל - ראשי מועצות שומרון, בנימין וגוש עציון - עם עדי מינץ וביקשו בעצמם לכנס את המליאה ולדון על המשך דרכה של מועצת יש"ע בכלל ועל מקומו של דני דיין בפרט. אבי רואה, ראש מועצת בנימין, אמר השבוע ל'מקור ראשון' שמבחינתו ישנם שני נושאים עקרוניים שצריכים להשתנות בהתנהלותה של מועצת יש"ע. ראשית, "עניין תהליך הדמוקרטיזציה במועצת יש"ע שהתפוצץ", ושנית, "ישנו חוסר בראייה אסטרטגית לגבי ההמשך. אין תכנון ארוך טווח לגבי היעדים שלנו כהתיישבות, לגבי תשתיות כמו כבישים ותחבורה, לגבי עניין הממשל הצבאי הנוהג פה" אומר רואה. "אין כאן עניין פרסונלי, אם דני דיין ישנה את גישתו בשני הנושאים הללו אין מניעה שהוא יישאר בתפקיד", הוא מוסיף.
בשבת שעברה פרסמו חברי תנועת 'קוממיות', בשיתוף ועדי המתיישבים של שומרון ובנימין, גילוי דעת בעיתונות שהסביר את מהות המאבק מבחינתם. "הגישה שאנו מנסים להוביל דוגלת בהכרעה, בחתירה לפתרון הבעיות מהשורש", נכתב. זאת לעומת גישת מועצת יש"ע, ש"תופרת לכל משבר בנפרד את החליפה המתאימה לו ומנסה לצאת במינימום נזק, עד המשבר הבא". בנוסף, התראיין דיין בשבת שעברה ל'ידיעות אחרונות' וסנט שם באותן קבוצות ממתיישבי יו"ש שרואות לדבריו רק קטסטרופות אל מול עיניהן, ולדבריו אינן מבחינות שמצבה של ההתיישבות טוב מאי פעם.
השבוע, בלילה שבין שלישי לרביעי, הסכימו תושבי גבעת האולפנה, דווקא בהנהגתו של הרב מלמד, למתווה הכולל פינוי עצמי ("בלב כבד מאוד", מדגישים התושבים) של בתי האולפנה בתמורה לבנייה בבית-אל. בתחילת השבוע נוקבו בבית-אל צמיגי מכוניתו של זאב חבר (זמביש) בעת שהשתתף בפגישה עם נציגי הממשלה ועם אנשי בית-אל בנוגע למתווה המתגבש.

לא להיות מג'נון

"התושבים איתנו"

אביחי בוארון, עמונה:
"הבעיה מתחילה כשההכרעה נעשית בדרך לא דמוקרטית. כשההנהגה הנוכחית נוקטת קו מסוים שהוא בניגוד לדעתם של רבים מאוד מאנשי יו"ש. אם הדיון היה מוכרע בדרך דמוקרטית, אני בטוח שמה שהיה מוכרע היה מתקבל. אבל בשעה שהוא לא מוכרע, מתפתח מתח ציבורי פנימי שמתפרץ כל פעם בוורסיה אחרת"

דמוקרטיזציה ללא כיסוי

מאבק על תנאי

בני קצובר:
"אנשי מועצת יש"ע פעלו כלפי חוץ בעד החוק ההסדרה, ובפן היותר רציני - פעלו נגדו. זה לא רציני וזה שם לצחוק את שובתי הרעב. אנחנו לא רוצים לייצר מחלוקות, אבל יש צורך להתריע מהמשך התנהלות כזו. אני חושב שמועצת יש"ע הייתה פועלת נכון אם הייתה מתמקדת במאבק ההסברתי, ומשאירה את השטח לאנשי השטח"

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  24/06/2012   |   עודכן:  24/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אבי גריפל
בטיחות ובריאות בתעסוקה הן חלק מדרישות החוק    השקעה במישורים אלה תחסוך הוצאות ותוציא את הארגון נשכר גם בהיבט הכלכלי
ראובן לייב
תפריט העסקית המפנקת של יום שישי בצהריים ב"תרנגול הכחול" הוא גורמה מגוון ובריא, שקשה למצוא לו מתחרה בשוק המסעדות הרווי של תל אביב
צבי סגל
שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל, דן באופיים של היחסים בין התקשורת לאנשי מערכת המשפט, בשינויים שעברו ובמצבם כיום    מיוחד ל-News1: הרצאה שניתנה בלשכת עורכי הדין
עליס בליטנטל
ההצגה "גולם" של הבמאי איגור ברזין, שמוצגת בתיאטרון מלנקי, היא יצירת מופת המשלבת תנועה, תאורה מתוחכמת, יכולת ציור גרפית ומוזיקה נפלאה
מיכאל טוכפלד
השר אלי ישי נמנע מהתייחסות אישית למבקר מיכה לינדנשטראוס, אך הוא דוחה בשתי ידיים את קריאתו לנטילת אחריות אישית, ומציג שלל מסמכים המפריכים את טענות הביקורת. עיון בדוח מעלה שלל סתירות, ומותיר רושם שלינדנשטראוס חיפש אקורד סיום מרשים לכהונה שנויה במחלוקת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il