X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
צוות שחקנים רענן [צילום: רדי דובינשטיין]
"ילד, הנה ציפור" - ברוח הזמן והמקום
מחזהו של דניאל לנזיני העולה בסטודיו של יורם לוינשטיין, כמו נכתב עבור הזמן והמקום בו שוכן התיאטרון, שכונת התקווה - כל כך אקטואלי וגם בה בעת שבעיית המהגרים לארץ זרה היא עולמית המצוקה בה נתקלו יהודי מרוקו שהיגרו מצרפת בשנות השישים - לא הייתה פחותה ואולי קשה יותר מזו שחשו העולים ממרוקו לישראל ("מרוקו-סכין") וכמו מה שחשים כל המהגרים בעולם לארץ זרה באשר היא לכן, המחזה צובט בלב ונוגע לכל אחד
תפאורה של יופי ועליבות
המוזיקה שחיבר אייל לנזיני מקסימה ומתחברת היטב למתרחש. הקרנות הוידיאו-ארט ברקע של היין ופאריס וכן התפאורה שעיצב ניב מנור, יוצרים רקע מתאים לעליבות האכסניה נוכח יופיה של פאריס בצבעי שחור-לבן

צוות השחקנים, שבעוד חודש יהיו כבר בוגרים טריים, רענן ומשובב את הלב. בראש ובראשונה עושה את תפקיד האם המרוקאית כה נפלא ואותנטי, מעיין תורג'מן/ראשל. המבטא, התנועות הכה אופייניות והרוח - לקוחים כולם מההווי המרוקאי המקורי. טיפוס האם השתלטנית, בדיוק כמו האם הפולניה הניג'סית - ביצועו בידיה הוא סופר אופייני, מושלם. הביטחון שהיא משרה על ילדיה ש"הכל יהיה בסדר, ואנחנו לא צריכים אף אחד" - הוא מה שמחזיק את המשפחה עד שלב מסוים, בו המסורת של היהדות מתחילה להישכח, הקשרים המשפחתיים מתפוררים, והבן דויד עוזב ועולה לישראל. אותנטי ומשכנע גם בנה הבכור דויד/שמעון חאבא הנאה ובעל הקול המרגש, הבן הטוב, שאמו מעצבת לו את החיים, עד הרגע שאינו יכול לשאת זאת יותר - כי היא הרסה את כל סיכוייו לקשר אהבה עם השכנה בת ה-16, סאברין, אם חד הורית לתינוק.
להט המזג המרוקאי על-רקע פאריס, צורם לשכנים ולפקיד הקבלה באכסניה, בה קיבלו מעון יחד עם מהגרים אחרים - שחורים, זונות ועוד. אך אחדות הזרים שנוצרת על-רקע העוינות המשותפת כלפיהם והבוז שרוחשים להם הצרפתים והמרוקאים הוותיקים בצרפת, אחדות זו היא החום היחידי בו הם זוכים, ומעניקה להם את התקווה, בעיקר לאם התקיפה והחזקה, ש"עוד יהיה טוב".
בין הטיפוסים הרבגוניים הממלאים את הבמה, שתי זונות יפות מראה ומשובבות עין, שמטות שכם לעידוד המשפחה הנדכאת. רז הראל היא האסרטיבית ביניהן, ודמותה מרשימה במיוחד. לצידה - גלית ליפל מור הבלונדית, התמירה. דיירת מכמירה היא סברין/ ענבר דנון, שזוכה בכל האמפטיה של הקהל בשכנעה כאם לתינוק רך, בחוסר הישע שלה, ובאהבה שניצתת בינה לבין דויד. הקטעים שלה עמו מלאים רוך ורגש, בתוך ההמולה והרגשות המתפרצים בעוז.
מבטא צרפתי מוקפד
הדמות העסיסית ביותר והתוססת בהצגה היא דמותו של הכושי ליאופול, שמשמש כתומך לדויד, ומלמדו פרק בהלכות נשים ובכלל, בחיים. אורי לייזרוביץ' מבריק במשחקו, במבטא המיוחד שלו, ובתנועה הנהדרת שלו שעיצב עמית זמיר המצוין, בתיפוף האפריקני (בהדרכת יערה ברבש) בחוכמת החיים ובהברקות המצחיקות שלו, שמעניקות אתנחתות קומיות בין רגעי האכזבה והקשיים של גיבורי ההצגה. כל היתר גם הם משחקים את תפקידם במבטא צרפתי מוקפד ושאפו למי שהדריך אותם בזה. כך הם אור בן עטיה כקונסיירז' המלון, עידן וולפוביץ' כדוד המתחסד והצבוע אלבר, איתי תורג'מן, עדיין במכינה, הפליא בדמות הקלושאר בו מתעללים המהגרים עצמם, ובולטים מאד באקספרסיביות של משחקם, האח בני/אור אדרי המצוין, והאחות אלן/ תימור כהן המקסימה שכובשת ברגש שהיא מחצינה.
המוזיקה שחיבר אייל לנזיני מקסימה ומתחברת היטב למתרחש. הקרנות הוידיאו-ארט ברקע של היין ופאריס וכן התפאורה שעיצב ניב מנור, יוצרים רקע מתאים לעליבות האכסניה נוכח יופיה של פאריס בצבעי שחור-לבן. בימויה של חגית רכבי ניקולייבסקי - נפלא כתמיד, מוקפד, ומגבש את הקאסט לצוות מלוכד ונוגע. אפשר היה לקצר בכמה דקות ולחזור למתכונת המקורית של שעה ועשרים. אך המסר עבר, הרלוונטיות - לא יכולה להיות מוצלחת יותר, וההצגה נוגעת לכל לב.

טיפוסים רבגוניים ממלאים את הבמה [צילום: רדי דובינשטיין]
תאריך:  01/07/2012   |   עודכן:  01/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ילד, הנה ציפור" - ברוח הזמן והמקום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה יפרח
מסתבר שלנקמה אין גבולות. פסק הדין שנתנה השופטת מיכל אגמון-גונן, שחייב חברה ששכרה את מוטי מורל כדי לפגוע בתדמית של יריבה העסקי בפיצויי עתק, פותח צוהר לשיטות הפעולה המפוקפקות של עולם היח"צנות בזירה הכלכלית והפוליטית בישראל
ארנון סגל
אבן השתיה - הסלע שמתחת לכיפת הסלע, היא בימים אלה אתר בנייה לכל דבר: דליי עפר, אבק, קורות ומוטות ברזל    במסגרת שיפוץ נרחב שעורך הוואקף בגג הכיפה ובקירותיה, הוא בחר להשעין את הפיגומים דווקא על גבי הנקודה הדתית והארכיאולוגית הרגישה ביותר במזרח התיכון    ניסיון סיזיפי שלנו לעקוב אחרי תהליכי קבלת ההחלטות בעניין הזה, לא הניב תשובה חד-משמעית - רק את הרושם שרשויות המדינה כבר אינן מנסות לשלוט במקום הזה, שבו אסורה הכניסה לכל מי שאיננו מוסלמי
יואב יצחק
כמה כלי תקשורת פצחו במתקפה מתוזמרת נגד עד המדינה המפוקפק (ש"ד) בפרשת הולילנד    נטען נגדו כי הוא נוכל, בדאי, רמאי ועוד - מה שנכון    אך כל זה כמעט אינו רלוונטי, מכיוון שהאישומים מבוססים על מסמכים ועדויות שהוצלבו
יואב יצחק
2,000 ש"ח הסכימה חברת פרי גליל לשלם כפיצוי על-אף שהיא מכחישה טענה של צרכנית בדבר גילוי עכבר בקופסת שימורים    זו דרכן של חברות לסלק סיכונים מחשש לפגיעה בהן
סופיה רון-מוריה
חברי הכנסת החרדים משתמשים במונח 'קנסות' לתיאור המלצות ועדת פלסנר ביחס לאלו שלא יתגייסו - אך התיאור המדויק יותר הוא 'שלילת הטבות'. אנשי נתניהו מנסים למצוא את הנוסחה שכולם יוכלו להסתדר איתה - החרדים, ליברמן, קדימה ובג"ץ - במטרה להביא לאישור זריז ברגע שאחרי האחרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il