X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לצדו של תחום ה-SEO הרגיל, נוצר עולם שלם של SEO שלילי. בעוד שהראשון מטרתו היא לקדם אתרים, מטרתו של השני היא להעיף אותם מתוצאות החיפוש
▪  ▪  ▪
שאלה של איכות ומינון [צילום: AP]

קידום אתרים משמעו הפיכת אתר אינטרנט לרלוונטי, בתחומים ובביטויים מסוימים. הדבר נעשה בדרך-כלל על-ידי תהליך תלת-שלבי:
  • מחקר מילות מפתח (לאיתור הביטויים הטובים והרלוונטיים ביותר);
  • אופטימיזציה של האתר (בהתאם למילים ולצורכי הגולשים);
  • וכן פרסום של האתר וחשיפתו גם באתרים חיצוניים (רצוי רלוונטיים לאותו תחום עיסוק).
אם עושים את העבודה בצורה יעילה, התוצאה המתקבלת היא שהאתר הנדון עולה מעלה בתוצאות החיפוש. ראוי לזכור שגם פה, כמו בכל תחום אחר, צריך להתנהל בזהירות, כי גם בקידום אתרים הכל שאלה של איכות ומינון.
אבל מסתבר שמזה כמה שנים טובות יש גם SEO קצת אחר; אפור הרבה יותר (ובעצם, שחור לגמרי). הוא נקרא "Negative SEO" (קידום אתרים שלילי), ושיטות העבודה שלו נסמכות בעיקר על אותם פרסומים חיצוניים באתרים אחרים. למה הכוונה?
מכיוון שבבסיסו, קידום אתר בתוצאות החיפוש תלוי בקישורים המפנים אליו, ניתן ליצור מצב בו הקישורים הללו הם בעייתיים עבור האתר. לדוגמה: אתר העוסק בתחום הפרחים, שמפנים אליו קישורים מאתרי הימורים במילות מפתח בנושא הימורים, עלול לספוג נפילות במיקומים.
כמובן שלא מספיקים קישור או שניים כדי לחולל בעיות, ולכן המקדמים ה"שחורים" (Black Hat, כפי שהם נקראים בשפת המקצוע) משתמשים בתוכנות אוטומטיות. התוכנה מציפה את האינטרנט בקישורי ספאם בעייתיים שכאלה, במאות ובאלפים, ואז עלולה להיווצר בעיה לאותו אתר פרחים.
ממש כמו נדל"ן בתל אביב
אבל מדוע לעשות זאת בכלל, אתם ודאי שואלים...
מכיוון שתחום ה-SEO הוא תחרותי ביותר. בדיוק כמו נדל"ן בתל אביב, על כל מילה יש עשרות קופצים ורק עשרה מקומות ראשונים בגוגל. לכן יש מקדמי אתרים שמעדיפים להפיל את מתחריהם, מאשר להשקיע את הזמן בקידום האתר בו הם מעוניינים. מבחינה לוגית-מתמטית זה כמעט שקול - אם תפיל את מתחריך, תוכל לצוף ולעלות מעל כולם ביתר קלות.
אומנם גוגל נלחמת בתופעה הזו ביתר-שאת, אבל לצערנו הרב אי-אפשר למנוע אותה לחלוטין. אפילו אהרון וול (Wall), מומחה קידום אתרים מוביל מארצות-הברית, הכריז באתר שלו ש-SEO שלילי חי וקיים, ושהוא בהחלט יכול לעשות נזקים לקידום של אתרים. צחוק הגורל הוא שדווקא אחד מעידכוני האלגוריתם של גוגל (עידכון פינגווין), מקל על מקדמים "שחורים" לבצע קידום שלילי (בעוד שבמקור הוא אמור למנוע זאת!).
אז מה עושים?
נקדים תרופה למכה ונגיד זאת ישר בפרצוף - לא תמיד יש מה לעשות. אבל לסיום, הנה שלושה כללי אצבע לאיתור הבעיה ולטיפול בה:
1. בידקו את הקישורים הנכנסים מדי יום - השתמשו בכלי בדיקות קישורים, כגון Open Site Explorer, כלי מנהל האתרים של גוגל ואתר Majestic SEO. אם אתם שמים לב ל"הפצצה" של קישורים נכנסים, ממקורות שנראים לכם חשודים (בלי שעשיתם דבר מצדכם) - זה אמור להדליק לכם נורה אדומה.
2. השתמשו בהתראות דואר אלקטרוני - גוגל מאפשרת לכם לקבל התראות (Google Alerts), בכל פעם שמישהו מוסיף דפי אינטרנט עם הכתובת שלכם, עם שם האתר, עם ביטויים בעייתיים ועוד. השתמשו בהתראות כדי לעקוב אחר דפי אינטרנט בעייתיים, כדי שתוכלו לפנות אל בעלי אתרים ולדרוש להסיר קישורים בעייתיים. בקרוב ניתן יהיה לבקש גם מגוגל להתעלם מקישורי-ספאם שכאלה, באמצעות כלי מנהל האתרים שלה.
3. ניקטו פעולות אקטיביות - הסירו קישורים ישנים שאתם הצבתם בעבר; קישורים שעלולים להוות בעיה. פנו אל בעלי אתרים שמפנים אליכם קישורים בעייתיים, ובקשו להסיר אותם. מקדמי אתרים מתקדמים יכולים אף להשתמש בשיטת פעולה מעט "שחורה", כדי להחזיר את הדירוגים שאבדו: ליצור רשימה של כל קישורי הספאם שמפנים אליהם, ולהפציץ את כל האתרים הללו בקישורים "חיוביים" עם מילות המפתח הרלוונטיות. כך תהפכו את השלילי לחיובי (תרתי משמע).

הכותב עובד בחברת zap דפי זהב – קידום אתרים.
תאריך:  01/08/2012   |   עודכן:  01/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קידום אתרים שלילי - יש מפלצת כזו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מידע מעניין.
עדיטק מחשבים חדרה  |  2/08/12 17:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר סוזי קגן
ט"ו באב מצוין כחג הפיוס והאהבה בישראל. מסתבר שכבר במקרא, בספר שופטים, הוזכר החג לראשונה, וכיום מקובל לראות בו גרסה ישראלית של "יום ולנטיין" (Valentine's Day) והוא גם מכונה בהתאם: "חג האהבה"    אז מדוע חשוב להשקיע בתיקון הזוגיות וכיצד ט"ו באב יכול להוות תחילתה של מסורת זוגית מעשירה?
שושנה ויג
איך החיים באריזונה? האמת, האוכל לא מי יודע מה. אין מגוון מוצרי חלב כפי שיש בארץ. במסעדות האוכל לא משהו, חיפשנו מקום טוב לאכול ועד עכשיו כחודשיים כאן לא מצאנו מסעדה אחת עם חומוס כמו שצריך, כי פשוט אין. לא באנו להשתקע כאן, אנו מתגעגעים לארץ, והגזרות של ביבי נראות מכאן מתוקות. חוץ מזה, כולנו מתגעגעים בעיקר לים!
איתמר לוין
החלטה נדירה של השופט שמאי בקר מראה, כי לא כל השופטים סבורים שהם על-אנושיים ויכולים להתעלם מרעשי רקע בעת ניהול משפט    בקר החליט שלא יוכל לשפוט בלא פניות פדופיל שחזר לסורו והורה להעביר את התיק לשופט אחר
רפי מן
קול ההמון: הטבח באולם הקולנוע בקולורדו הזניק לקדמת הבמה את הרשת החברתית רדיט. אלא שאפילו אחד ממייסדיה מודה שראוי להתייחס בספקנות לדיווחים החדשותיים ברשתות
רחם אלג'ים
מחפשים פעילויות לילדים לחופש הגדול? מדי יום נציע לכם הצעה לפעילות חינמית או במחיר סמלי לכל המשפחה. והפעם: עין מוקש ברמת הגולן    המקום שנקרא על שם המוקשים הסורים, כבר נקי מהם ומזמין את כל המשפחה לטיול חינמי בשבילי האתר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il