X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הממסד היהודי בארה"ב נותר מרוקן מתוכן. ראשיו זוכים, אומנם, למשכורות שמנות, אבל הדור הצעיר אינו נוהר אחריהם. בראיון מיוחד ל-News1 מגולל עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, גד נחשון, את השחיקה הגדולה של היהדות האמריקנית, המאבדת יותר ויותר את זהותה העצמית
▪  ▪  ▪
מלקולם הונליין, מנכ"ל ועידת הנשיאים. מסייע [צילום: AP]
קשר ההולך ונעלם
גד נחשון רואה הפגנת אדישות מוחלטת של הדור היהודי-אמריקני העכשווי לעניין זהותו וליחסו לישראל. בעוד שבדורות קודמים היה לו קשר רגשי לשואה ולתקומה, הרי שהקשר הזה נעלם לו לאורך הזמן

יהדות ארה"ב נקלעה לתהליך של הצטמקות מפחידה. היא הולכת ונשחקת ומאבדת את זהותה העצמית. על מצבה העגום מתריע, בראיון מיוחד ל-News1, גד נחשון, עורכו הנמרץ של ה"ג'ואיש פוסט" רב-ההשפעה בקרב היהדות האמריקנית.
נחשון, שהוא גם היסטוריון, חוקר מזה שנים את גלגוליה של היהדות המפוארת הזאת, בצד התייחסותם של השלטונות אליה. בשיחה עימי הוא מצר על נישואי התערובת ההולכים ומתרבים, כאשר 40% מיהודי ארה"ב נישאים עם לא-יהודים.
בתוך כך מטעים נחשון שכוח ההצבעה של היהודים האמריקנים רק הולך ומתמעט, כאשר 80% מהם מצביעים עבור המפלגה הדמוקרטית. למרות התמיכה הגורפת בה, ניכרת, לדבריו, במרוצת השנים האחרונות, שחיקה בולטת בתמיכתה של מפלגה זו בישראל. במצב האבסורדי שנוצר, נישא הדגל הפרו-ישראלי בקונגרס האמריקני דווקא בידי הרפובליקנים.
בד בבד רואה נחשון הפגנת אדישות מוחלטת של הדור היהודי-אמריקני העכשווי לעניין זהותו וליחסו לישראל. בעוד שבדורות קודמים היה לו קשר רגשי לשואה ולתקומה, הרי שהקשר הזה נעלם לו לאורך הזמן.
ריקנות
אליבא דנחשון נעדר הדור היהודי הצעיר כל ידע בהיסטוריה של הציונות בפרט ושל מדינת ישראל בכלל. מסתבר שהריקנות הזאת בולטת אפילו בקרב הסקטור הדתי, שצעיריו מתעתדים להיות רבנים. עד לידי כך הגיעו הדברים שהיחלשות הזיקה לישראל תורמת לתמיכה יהודית גלויה בתעמולה הערבית הארסית.
בין היתר בא הדבר לידי ביטוי בתמיכה ליברלית, כביכול, בפלשתינים כצורך של "תיקון-עולם". אלה המתקראים ליברלים קוראים בגלוי לא רק למאבק נגד הכיבוש הישראלי, אלא גם לחרם טוטאלי על ישראל בשל מדיניות ההתנחלות שלה ביהודה ובשומרון.
לדברי נחשון נתלים הליברלים האלה בקמפוסים האמריקניים הפרו-ערביים והאנטי-ישראלים, הקוראים לחסל את הסיוע של ארבעה מיליארד דולר לישראל, בטענה שהוא משרת את דיכוים של הפלשתינים. כוחם של ה"ליברלים" האלה מתעצם משנה לשנה, מבלי שההסברה הישראלית תיתן לכך תשובה הולמת.
התעלמות
על האווירה האנטי-ישראלית הגואה מעיד נחשון את אותם חברי-כנסת ישראלים שהותקפו בקמפוסים האמריקניים על-ידי סטודנטים מקומיים בעת שהופיעו בפניהם. ואם לא די בכך, הרי שרבנים ראשיים של בתי-כנסת במנהטן ובדורצ'סטר פירסמו בעצמם כרזה המביעה תמיכה במדינה פלשתינית, כמו גם בהופעתו הפרובוקטיבית האחרונה של אבו מאזן בעצרת הכללית של האו"ם. אותם רבנים התעלמו, לדברי נחשון, במפגין, מנאומו השחצני של יו"ר הרשות הפלשתינית, שכינה את ישראל "מדינה גזענית וקולוניאליסטית".
נוכח כל אלה מתריע נחשון גם על השחיקה הגדולה בפילנתרופיה של הרחוב היהודי. לצורך כך הוא מסתייע במנכ"ל ועידת הנשיאים, מלקולם הונליין, שבראיון עימו קבל באוזניו על שהדור הצעיר אינו תורם עוד ליעדים יהודיים.
בה בשעה שהחלל היהודי בולט כל כך, רואה נחשון את האבסורד הגדול במשכורות העתק של ראשי המוסדות היהודיים בארה"ב, בעוד שהם משמשים כרועים ללא צאן, שזה מכבר נטש אותם לכל הרוחות.

תאריך:  26/12/2012   |   עודכן:  26/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראובן לייב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רועים ללא צאן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יהדות ארה״בוישראל
שלומינו  |  26/12/12 15:42
 
- דברים על הא ודא
מזרע ישראל  |  26/12/12 19:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרון נריה בר-און
שינוי מועד הבחירות לכנסת והקדמתם ל-22.1.2013, מהווה הזדמנות לשוב למאמר שפרסמתי ב-15.1.2012, בו פענחתי והערכתי את סיכוייהם של יאיר לפיד ונועם שליט להצליח במרוץ לבית הנבחרים. אומנם ההתייחסות באותה עת הייתה ליום הבחירות המקורי בנובמבר 2013, אבל התוצאות מדברות בעד עצמן
עליס בליטנטל
לפני כמה שנים עלתה בבית צבי ההצגה "בורגנים" מאת מקסים גורקי. בהפקה הנוכחית קוראים לה "אוטופיה". אולי כי כאן טמון הרמז למשמעות המחזה הזה בכלל - על הבורגנים החיים כמו בבועה בפריפריה, ומשלים את עצמם שלו יעשו כך וכך כל גורלם ישתפר. אבל כמו שנאמר - "האופי הוא הגורל", וכל היתר - רק הזיות
צילה שיר-אל
ילידי השבוע יהיו עסוקים מאוד בהיבט הכלכלי של חייכם    נראה שיש לכם צורך לשדרג את עצמכם מבחינה מקצועית, ולשם כך נדרשים משאבים כספיים
יובל ארליך
בקיטור, בפחם או בחשמל, היא צוברת מהירות ולא משאירה מקום לספק: הרכבת כאן כבר למעלה מ-300 שנה, ואין לה שום כוונה להיעלם. בעולם כבר מבינים את זה. ובישראל?
הודיה גלעדי
לקראת שיאו של החורף וצניחת הטמפרטורות, להלן מגוון טיפים שיעזרו לכם להיערך ליציאה לטיול חורפי    מדוע יש לשנות את התזונה וממה חשוב להיזהר?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il