X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מיכל בת אדם עיבדה את הסרט הראשון שכתבה וביימה ב 1979 - "רגעים" להצגה בתיאטרון "תמונע". הבימוי של בת אדם עושה מהיצירה הכתובה הצגה מסקרנת ומאתגרת. נושא המחזה - אהבת שתי נשים מעלה שאלות נוקבות, שבימויה המעודן והרגיש מציג בצורה שקל להתייחס אליה
▪  ▪  ▪
אלמה דישי, הדר ברבש [צילום: יח"צ]

יעל, סופרת צעירה (אלמה דישי) נוסעת לקבל את חברתה (הדר ברבש) המגיעה מארה"ב. בבית היא משאירה בעל ותינוק. הפגישה המחודשת לאחר חמש שנים פותחת צוהר לרגעים מופלאים ומדהימים שנוצרו בין השתיים באופן מקרי ביותר, ושהשפעתם לא עברה ולא נמחתה. שתי השחקניות ממש כאילו חיות את העבר, ורק השיחות הפילוסופיות שביניהן, כשהן שואלות, האם אין זה חלום שיעל הזתה, והאם הדמות הנשית שגורמת לה התרגשות כה רבה - אם זו איננה פרי דימיונה הספרותי - שיחות אלה מעבירות את הצופים לספירה אחרת.
ומכאן עובר המחזה לשחזור הקורות לפני חמש שנים. הפגישה הראשונה שלהן התחוללה ברכבת לירושלים, בה הן מתוודעות ומתחיל הקשר ביניהן, ויוצרת המשכיות אותה לא תכננו. מההמחשה על הבמה - הקשר ביניהן עדין ומאופק, לא כ"כ פיסי כמו רגשי. וגם כשלבסוף מתקיים מגע ביניהן - הוא מרומז ביותר ועדין. כשמגיע החבר הפרטי של יעל לירושלים, שם יעל כותבת את הרומן שלה, העלילה מקבלת תפנית כאשר יעל מזמינה את חברתה לחדר שלה עם החבר, כדי לעשות אהבה עם שניהם. לחבר זה גורם הלם, וגם אם הוא מסכים תחילה, בליבו הוא מתרעם וכמעט מגיע למשבר איתה.
החבר, נמוך קומה מאלמה, יעל, לא כ"כ מתאים ויזואלית למלא את תפקיד אהובה שהופך בהמשך לבעלה ואבי בנה. גם הבחור שעובד בבר של המלון, שהתיירת נעתרת לחיזוריו, אולי בגלל שלא היה לה משהו אחר מרתק לעשות - גם הוא לא מתאים להיות המאהב אפילו ללילה אחד. בנקודה זו כשלה הבימאית מיכל בת אדם בליהוק, אם כי יתכן שדווקא בגלל רצונה להדגיש את חשיבות הבנות כדמויות העיקריות ומחוללות הדרמה, ואת הגברים בחרה להשאיר בצל כחסרי חשיבות - אולי היא צדקה. גיא זך ואלעד סממה יצאו נפסדים מכך.
ובכל זאת, יש בהצגה משחק מעולה ביותר של אלמה דישי, שהיא שחקנית מהסוג הדרמטי המשובח ביותר, וכך גם הדר ברבש בעלת הקול המיוחד ורב הניואנסים. אך ההצגה חסרה את הפלוסים שיש בסרט: התפאורה הרזה שבה, הדמיון שצריך הצופה להפעיל בחילופי מיקום הסצינות, גורמים עוול למשחק המשובח ולבימוי הנפלא. יתכן והצגה זו הייתה צריכה לעלות בתיאטרון רפאטוארי שאינו עומד לפני סגירה, ויכול להוסיף לצד הצנוע כאן, הטכני, ובכך להעשיר את כל היצירה.
אך גם כך, נושא אהבת נשים שאז (ב-1979) נחשב לאסור, וכיום מקבל לגיטימיות, מועלה כאן בצורה מאד חכמה, מעודנת ולא אירוטית. האהבה כאן היא משהו חלומי, נאצל, שאין בו גורם מפריע גם לחיים של זוגיות בין גברים ונשים. היא מאד ספיריטואליסטית, חלומית, ובסיכומו של דבר - אינה גורמת לטרגדיה.
מחזה מאד לא שגרתי, יפהפה ופיוטי. ההצגה הבאה - ב 3.6 בת' תמונע.

תאריך:  26/05/2013   |   עודכן:  26/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סופיה רון מוריה
נפתלי בנט לא הופתע מהיעדרותם של תשעה מחברי סיעתו מההצבעה על חוק שטרן. למרות המשמעת הקואליציונית הוא החליט לאפשר למי שרוצה להיעדר מההצבעה מסיבות מצפוניות, ואחרי הכול מדובר על הצבעה טרומית. הבעיה היא שבינתיים הוא מצטייר כמי שמאבד מנהיגות. מנהיג לא יכול לאפשר לרוב גדולי מחברי סיעתו לצפצף על עמדתו בשידור ישיר
צבי גיל
המוזיאון לתולדות יהדות פולין שנפתח לא מכבר בוורשה ואשר הגלריות שלו יושלמו עד סוף השנה הוא ה"גל העד" האולטימטיבי של קהילה יהודית שהייתה פעם הגדולה בעולם - נמחקה ואין לה תקומה    רשמיי מביקור אביבי קצר בפולין
אלעזר לוין
חמש החברות המובילות קנו נדל"ן ב-2 מיליארד שקל - בחו"ל, לא בישראל    המתווך הוותיק מוקמל, המעורב ברבות מן העסקות, מספר על "מאחורי הקלעים" שלהן    והוא גם אלוף ישראל בגולף לוותיקים
אריה אבנרי
ערב הבחירות האחרונות הסיר שמעון פרס את המסכה הממלכתית מעל פניו ונחשף מחדש כעסקן פוליטי בעל ותק בתרגילים מסריחים, ידע מקיף במניפולציות והשכלה גבוהה בתורת השקרים    הוא מעולם לא גינה אישי ציבור מושחתים וגם לא נרתם למאבק בשחיתות השלטונית    זה הנשיא שלנו
דרור אידר
הרדיפה המתמדת אחר הכלום אצל נתניהו נועדה לשתק את ראש הממשלה מטיפול בסוגיות הבוערות והחיוניות לקיומנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il