X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הודעת נגיד הבנק הפדרלי האמריקני, בן ברננקי, על אפשרות להפחתת רכישות אגרות חוב תגרום לזעזועים במסחר באגרות חוב ובמניות
▪  ▪  ▪
בן ברננקי, נגיד ה"פד" [צילום: AP]
FXCM: ייתכן כי התיקון בדולר-שקל הסתיים
עופר וולפסון
השוק הגיב ביממה האחרונה בבהלה וירידות שערים נרשמו בבורסות העולם תוך התחזקות של הדולר מול כל המטבעות, לרבות השקל * "השוק חווה 'תסמיני גמילה' מרעיון ההקלה הכמותית"
לרשימה המלאה

המסחר ב"וול סטריט" ננעל אתמול בירידות חדות של מדדי המניות המובילים במקביל לעלייה חדה בתשואה על אג"ח ממשלתי לעשר שנים העומדת על 2.31% (שיא של 15 חודשים). כל זאת בעקבות החלטת הבנק המרכזי האמריקני, ה-"פד" להפחית את רכישות האג"ח האמריקני עד אמצע שנת 2014 במקביל להתאוששות שוק העבודה האמריקני.
ראשית נסביר מדוע רוכש הבנק המרכזי האמריקני אגרות חוב אמריקניות ב-85 מיליארד דולר בחודש. בעקבות הזרמת ביקושים לאגרות החוב הללו, מחירי האגרות עולים ובמקביל התשואות עליהן יורדות (יחס הפוך בין מחיר לתשואה). מדיניות זו הצליחה להוריד את התשואה על אג"ח אמריקני לרמות שפל של כ-1.4% באמצע שנת 2012 וכ-1.63% בתחילת מאי השנה. מהלך של הורדת תשואות האג"ח האמריקני ובמיוחד אלה לעשר שנים, מסייע לאושש את הכלכלה האמריקנית בכך שהוא מוזיל את עלות האשראי לעסקים ולפרטים, שכן תשואות האג"ח בארה"ב מהוות בסיס (Benchmark) לחישוב הריבית על ההלוואות שנותן שוק האשראי האמריקני (בדומה לריבית הפריים בישראל).
החלטת הבנק המרכזי האמריקני גרמה לכך שעלות האשראי לעשר שנים התייקרה בארה"ב תוך חודש וחצי בכ-0.7% ומגמה זו צפויה להימשך.
כאשר התשואות יורדות כדאיות ההשקעה באגרות החוב יורדת, וכספים מוסטים משוק החוב לשוק המניות ומתדלקים את הזינוק האדיר שחווינו בשוק המניות האמריקני אשר החל במרס 2009. (מתאריך זה עד היום, מדד ה-S&P500 עלה ב-38%.) השווקים הפיננסיים בארה"ב התרגלו לתהליך רכישת האג"חים וירידת התשואות וחששו מאוד מביטולו או צמצומו, עד כדי האבסורד המגולם באימרת הסוחרים הבאה: "ככל שיותר רע בכלכלה האמריקנית כך יותר טוב, כי הפד ימשיך לקנות אגרות חוב ושוק המניות ישגשג".
החל מתחילת מאי השנה החלו שמועות שאתמול התבררו כנכונות, על הפחתה צפויה בתוכניות ה"פד" להמשיך ולרכוש אגרות חוב בכפוף להתאוששות שוק העבודה בארה"ב, מה שכאמור הביא לעלייה דרמטית בתשואות של אג"ח אמריקני לעשר שנים ולירידות משמעותיות בשוק האג"ח האמריקני. איך כל זה משפיע עלינו?
בטווח הקצר ייתכנו ירידות במניות ובאג"ח
חשוב להבין כי תשואות האג"ח בישראל מושפעות ישירות מתשואות האג"ח בארה"ב, שכן הפרשי התשואות בין אג"ח אמריקני לזה הישראלי חייבים לייצג את הפרשי הריבית בין המשקים. נכון לאתמול, התשואה על אגרת חוב שקלית בישראל לעשר שנים עמדה על 3.79%. תשואה זו נמצאת בתהליך של עלייה במקביל לירידת מחיר האג"ח הממשלתי בישראל. תופעה שצפוי שתימשך בטווח הקצר.
נחזור לארה"ב - מי שזיהה את תהליך עליית התשואות על אגרות החוב הארוכות בארה"ב וקנה את תעודת הסל TMV (שורט כפול 3 על אגרות חוב אמריקניות לעשרים שנה) הרוויח תשואה נאה של 35% בחודש וחצי. אם השקעת בתעודה הלא ממונפת (TBF) הרווחת כ-10% בטווח הזמן האמור.
אתמול נפל דבר בארה"ב, עובדה שתוביל ללא ספק לעצבנות ולתנודתיות חדה בשוקי המניות והאג"ח בטווח הקצר. עד שהשוק יבין כי השיפור בכלכלה הראלית בארה"ב הוא מספיק חזק גם ללא הזרמת הכסף המאסיבית מצד ה"פד".
לאור זאת, לטווח הקצר רצוי להקטין חשיפה למניות ולאג"ח בארה"ב ובישראל, לקצר את משך חיי אגרות החוב המוחזקות, להוסיף הגנות קצרות טווח לתיק המניות ו"לתבל" את תיק ההשקעות בתעודות סל "שורט" על אגרות חוב אמריקניות וישראליות.
נחזור אלינו - הפחתת רכישות האג"ח על-ידי הבנק המרכזי האמריקני עלולה בטווח הקצר להעיב על שוק המניות הישראלי ושוק האג"ח כאחד.

הכותב הוא ראש ההתמחות במימון ובנקאות במרכז האקדמי כרמל.
תאריך:  20/06/2013   |   עודכן:  20/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בן ברננקי  וול סטריט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברננקי והשפעותיו על שווקי ארה"ב וישראל
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
משחק הציפיות עשוי להשתנות
כלכלן ותיק  |  20/06/13 15:41
2
לעומת זאת הדולר עשוי להתחזק
עינת מגן  |  20/06/13 15:46
3
ניתוח נכון לטווח הקצר בלבד
דוד כהנוב  |  20/06/13 16:01
4
הכלכלה בארה"ב מתאוששת
שניאור שרון  |  20/06/13 18:24
5
השאלה אם מדובר בשינוי מגמה?
דינה ירדני  |  20/06/13 21:31
6
שוָקים ,אבל שוּקי לא שוָקי ל"ת
עוזר עברי  |  20/06/13 22:35
7
הירידות ירגעו תוך ימים ספורים
דניאל לומברד  |  21/06/13 21:16
8
אי אפשר לחזות שוק הון
יואל סלמון  |  22/06/13 13:19
9
השווקים ירגעו תוך זמן קצר
דוד שוחט  |  23/06/13 13:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר ברבארה עאדל
מדובר במחלה ניוונית של הקרנית שהיא החלון הקדמי של העין    הטיפולים במחלה הינם שונים ונעשים על-פי דרגות חומרת המחלה, אך הטיפול האולטימטיבי של המחלה הוא השתלת קרנית
צילה שיר-אל
כילידי מזל זה תהיו קפיציים ודינמיים, אינכם יכולים להיות במקום אחד ואתם זקוקים להתרגשויות ותנועה כדלק להפעלת אישיותכם    אופייכם משתנה ועל כן אתם נחשבים כבעלי יכולת הסתגלות גבוהה בתנאים משתנים
ד"ר בני שכטר
נטילת גלולות, המונעת את תהליך הביוץ, ידועה כגורם המוריד סיכון לסרטן השחלות    ריבוי מחזורי ביוץ, מגדיל את הסיכון להיווצרות של ציסטות בשחלות, בעיה העלולה להוביל לעיתים לאובדן הפריון
שוש מיימון
בכל שנה, מתכבד גביר יהודי אחר בקהילה להיות אורח הכבוד של הערב החגיגי שמארגנת 'ישיבה גדולה'. כל מושב נמכר לפחות ב-750 דולר, כשכל ההכנסות הן קודש לבית הספר. השנה הרימו מחווה הוקרה לסטנלי בלייק, שככל שמכירים אותו יותר - נפעמים ממזגו החם, מנדיבות לבו ומרשימת התרומות ומפעלי ההתרמה שלו לקהילה היהודית באל.אי ובארץ ישראל
חגית כהן
קניוק היה פילוסוף של יופי ותוגה אשר השפה שימשה לו פילגש במשך 50 שנה. כתיבתו נעה בין ריאליזם והזיה, בין הכאה עצמית והתרסה, בין ציניות מרושעת ובין סנטימנטליות שטוחנת את הלב לאבקה    במותו השאיר אחריו רעיה, שתי בנות, נכד ועולם ספרותי תפל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il