X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
היתרון כיום להשקעה בנדל"ן אמריקני הוא היעדר בועה בשוק הדיור האמריקני המשבר של 2008 גרם להתפכחות מאוד כואבת בשוק הנדל"ן האמריקני
▪  ▪  ▪
פורץ חוקים [צילום: פלאש 90]

טיבה של השקעה נקבע על-פי - "סיכון-סיכוי" שהוא היחס בין שני פרמטרים הקשורים בה. הראשון הוא התשואה הצפויה והשני הוא הסיכון הגלום בהשקעה. כלל האצבע אומר, כי ככל שהתשואה הצפויה תהיה גבוהה יותר, כך יגבר גם הסיכון ולהפך. בניגוד להנחת העבודה הזו, השקעה בנדל"ן בארה"ב הוכיחה עצמה בשנים האחרונות כהשקעה שהיא גם בטוחה וגם מספקת תשואה גבוהה.
כפי שמוצג בטבלה המצורפת, אשר מראה נתונים משנת 1990 ועד 2011, התשואה השנתית הממוצעת לבית צמוד קרקע בארה"ב עמדה על כ-9.1%, תשואה המשתווה לתשואת המשקיעים באג"ח קונצרני אמריקני בסיכון גבוה High Yield.
המשקיעים במדד המניות המוביל בוול סטריט ה-S&P 500 זכו לתשואה שנתית ממוצעת של 9.5%, בעוד המשקיעים באג"ח קונצרטיות נהנו מתשואה שנתית של 7.5%, המשקיעים באג"ח ממשלתי ל-10 שנים פיגרו מעט אחריהם עם תשואה של 7.3%, בעוד המשקיעים בשטרי חוב לשלושה חודשים הסתפקו ב-3.5% בשנה.
הנכסים השונים בטבלה פרט לבית צמוד הקרקע התנהגו כמצופה מהם על-פי ההערכות המקובלות. שטר החוב עם תנודתיות וסיכון כמעט אפסי, הניב את התשואה הנמוכה ביותר, בעוד שמדד המניות עם תנודתיות של קצת מעל ל-15% הניב בדיעבד את התשואה הגבוהה ביותר. לעומת זאת, המשקיע בבית צמוד הקרקע בארה"ב נהנה גם מתשואה נאה של 9.1% בשנה וגם מרמת תנודתיות נמוכה של 3.2%, כלומר כספו היה בסיכון נמוך מאוד בהשוואה לאפיקי ההשקעה האחרים. נתונים אשר מוצאים ביטוי גם במדד שארפ גבוה מאוד.
יתרון נוסף כיום להשקעה בנדל"ן אמריקני הוא היעדר בועה בשוק הדיור האמריקני. המשבר של 2008 גרם להתפכחות מאוד כואבת בשוק הנדל"ן האמריקני. לאחר השפל שנקבע ב-2009, מחירי הנדל"ן ממשיכים ועולים והגיעו כעת להתייצבות לקראת המשך עליית ערך בהתאם לשיפור בכלכלה האמריקנית.
מהצד השני - אם מסתכלים על שוק המניות האמריקני, רואים כי רוב האופטימיות של המשקיעים לעתיד, מתומחרת כבר בערך המניות. מדדי הדאו ג'ונס וה-500 P&S שוברים בכל יום שיאים חדשים, כאילו לא היה משבר, ואין בהשקעה במניות סיכון ותנודתיות.
ביום שאחרי הודעות מאקרו שליליות ו/או העלאת ריבית, ייאלצו המשקיעים במניות במקרה הטוב לממש חלק מהרווחים או במקרה הרע, לראות הפסד בתיק המניות שלהם.
לעומת שוק המניות שנמצא ברמות שיא, הנדל"ן האמריקני בחלק גדול מהאזורים בארה"ב רחוק בכ-50% ממחירי השיא ועדיין ניתן למצוא למכירה בתים ששווי הקרקע וערך הבנייה של הבית גבוהים יותר ממחירו של הנכס בשוק הנדל"ן. בארה"ב כיום, אזרחים רבים מתאוששים בהדרגה מהטראומה שחוו בעת משבר הסאב פריים וכיום, עם עליית הערך של הנכסים שבבעלותם יש להם את האפשרות לשפר דיור, למחוק משכנתאות או אף ללוות כסף בדמות משכנתה נוספת על ההוצאות השוטפות שלהם.
במבחן התוצאה - בשני העשורים האחרונים, נהנו בעלי הבתים מתשואה הדומה לזו של מחזיקי המניות. ההבדל המהותי בין מחזיק מניות לבעל בית להשכרה בארה"ב, הוא שבעל הבית בארה"ב ידע להעריך את התשואה על הנכס שלו עכשיו גם ל-2014, בעוד שבעל המניות מהמר למעשה על התשואה שלו לטוב או לרע בשל עודף הסיכון והתנודתיות המצוי בהשקעה במניות.

הכותב הוא אנליסט בכיר בחברת SB Capital
תאריך:  30/01/2014   |   עודכן:  30/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 וול סטריט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנדל"ן האמריקני פורץ את חוקי וול סטריט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי שהשקיע בנדלן באמריקה הפסיד
קשקוש בלבוש  |  31/01/14 10:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
לאחר שהתמנה תנ"צ אפרים ברכה לראש יאח"ה, ומחשש לניגוד עניינים נוכח מעורבותו האישית כעד מרכזי, הוצאה חקירת פרשת פינטו ליחידת להב 433    אלא שניצב מנשה ארביב, שקיבל לידיו ולניהולו את התיק הנפיץ כמי שעומד בראש להב 433, נמנע מלגלות על קשריו ועל טובות ההנאה שקיבל מפינטו וממקורביו    וכשאלה החלו לנצנץ - הוא בחר להסיט את האש ממנו ולהשתתף בתפירת תיק נוסף לפינטו על הצעת שוחד שכביכול קיבל אישית
אורנית יונה
רופאים טוענים, כי צריכת כמויות גבוהות של ויטמין C, תורמת למניעת שפעת והתקררות ומורידות שומנים בדם, מונעות ומרפאות סרטנים של המעי
עו"ד אברהם אלטלף
כיוון שמדובר בהליכים שצריכים להיות מוסדרים בחוק, יש להבין את המצב המשפטי לגבי ההליכים, בארץ שבה מתכוונים לבצע את ההליכים הללו ובארץ
מוטי רביד
כל מאגרי המידע בקופות-החולים ובבתי-החולים עומדים להתחבר לרשת אחת    לא יהיה מאגר מידע מרכזי, אלא קשר אינטרנטי בין המאגרים השונים    חולה הפונה לחדר מיון או למרפאה בבית-חולים או לרופא יועץ בקופת-חולים, לא יצטרך לזכור את התרופות שהוא מקבל ולא לשאת עמו תיק רפואי של אשפוזיו בעבר
איתמר לוין
עורכי דין ביקשו מביהמ"ש העליון לקיים דיון נוסף בטענה להלכות חדשות בנושא "סיוע במחדל" - אך מרים נאור הראתה שההלכות הללו כלל לא נקבעו    האם הם קיוו שנאור לא תקרא את פסק הדין?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il