X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ההסתגרות, חוסר האנרגיות ותחושת העצב, יובילו לאכילת פחמימות בכמות מוגברת, הגורמות לעליית רמות הסרוטונין במוחנו, שעשוי להפיג במעט מתחושת הדיכאון הקלה
▪  ▪  ▪
הרגש החיובי גובר על צורך פיזיולוגי [צילום אילוסטרציה: AP]

אכילה ואהבה, הינם שני מצבים בסיסיים, שבלעדיהם האדם לא יוכל לתפקד. הצורך בשייכות, ובמסגרת נאהבת כלשהי, הינו צורך רגשי בכל חברה. מזון הינו צורך פיזיולוגי קיומי לאדם. אך מאחר שהקשר בין אכילה ורגשות, הינו הבסיסי בהתפתחות התקינה של כל אדם, הרי שהקשר בין שני מצבים אלו הדוק מדי פעמים רבות.
לא פעם נפגוש אנשים החווים התאהבות, ומרגישים "פרפרים בבטן", תחושת ריחוף, ומלאות מהמצב הרגשי החוסם אותם מפני אכילה, כך שהרגש החיובי גובר על כל צורך פיזיולוגי בסיסי. לעומתם, במצב ההפוך, אנשים החווים פרידה, או כישלון בקשר זוגי, המפורשת לעיתים כסוג של דחייה חברתית, האכילה הרגשית תוקצן, שכן האוכל מספק תמיכה, נחמה ופיצוי על אותה אכזבה או חוסר תמיכה בחיים.
הגירוי האמוציונלי, יתורגם לאכילה מוגברת, והיא אותה אכילה המוגדרת כאכילה רגשית. במצבי אכזבה וכישלון מתהליך, האכילה הופכת לתגובה השכיחה של המצב הרגשי שנוצר, ומובילה לכשל בזיהוי תחושת הרעב האמיתי.
המצב בו נוצרים קשיים בזוגיות, שיבושים בחיי המין, שעמום ובדידות, מובילים את אותו אדם לאכול מעבר למצופה, ולאמץ את האוכל אל חיקו, כממלא את החלל שהשאיר אותו קשר זוגי מוצלח שהיה והסתיים או שניתקע.
ההתעסקות במזון, ומוטיב האכילה, מהווים את הבריחה מהמצב ה"תקוע" שבו אותו אדם שרוי, כך שבדרך עקיפה, במקום להתעסק ולפתור את הבעיה בה הוא נמצא, הבריחה לאוכל מהווה עבורו תרפיה, ומפנה אותו זמנית מלהתעסק במציאות הכואבת. לעיתים, הכעס הפרטי שלו על האכילה המיותרת, היא זו שמסיחה את הכאב מהפרידה בזוגיות, ומעמעמת במעט את הסבל הפרטי שלו.
לאחר ניתוק קשר זוגי, לרוב האוכל מהווה את הפתרון, מניסיון כניסה לקשרים מחודשים. הפחד מאינטימיות, מהווה בשלב זה פחד ממשי, וכך האכילה, המובילה להשמנה מודעת, תביא להגנה מפני מפגשים אינטימיים עתידיים. בכל מקרה האכזבה והדחייה החברתית או הפחד מאינטימיות, יכולים להיות הסיבה להשמנה או התוצר שלה.
ההסתגרות, חוסר האנרגיות ותחושת העצב, יובילו לאכילת פחמימות בכמות מוגברת, הגורמות לעליית רמות הסרוטונין במוחנו, שעשוי להפיג במעט מתחושת הדיכאון הקלה. הצורך מתמקד לרוב בבצקים, מתוקים ושוקולדים, הוא צורך גופני בסיסי במצבים אלו, וקיים קושי בניסיון שליטה מוחלט באכילה זו.
על-מנת לצאת מאותו מעגל סגור, המזין את עצמו לרוב, יש צורך לעבור את שלבי האבל הפרטי על אותו קשר שהסתיים, ולהסתכל באור חיובי ואמיתי קדימה. עם זאת, יש לשים לב אם סימפטום האכילה אינו נפסק, ובמקרים אלו לנסות לעמוד אל מול הבעיה, לזהות ולטפל באותה מצוקה רגשית.

הכותבת היא דיאטנית קלינית, M.Sc, אחראית מקצועית דיאטה, ברשת סטודיו C
תאריך:  13/02/2014   |   עודכן:  13/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל טוכשניידר
הגורם המשמעותי ביותר לפגיעה ברשתית כתוצאה מסוכרת הוא מידת איזון הסוכר בדם    גורם נוסף: משך המחלה    מחקרים: ככל שסובלים זמן ארוך יותר מהמחלה, כך הסיכוי לפגיעה ברשתית גבוהים יותר
ליאון אלי
מופע פנטומינה משולב מולטימדיה, סרטים ומוזיקה    פנטומימה מסוג אחר: חדשה יותר, רעננה יותר, מותאמת לדרישות הקהל של היום
נעמה בן-דוד-טרבלסי
ההחלטה לעשות ניתוח לאנשים רבים נכונה מאוד, אך היא דורשת משמעת עצמית, מחויבות ועשייה, משום שאם לא כל המאמץ יהיה לשווא
איריס אינגבר-פסקין
יש לאכול כ-60% מסך צריכת הקלוריות היומית מפחמימות מורכבות    במיוחד חשובה ארוחת הערב ביום שלפני התחרות    כ-15 דקות לפני הזינוק אפשר לאכול פרי
עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
אקדחי קפצונים, תרסיסים ותחפושות חסרות תו תקן - מה ניתן לעשות כאשר נגרמה פגיעת גוף כתוצאה משימוש באלה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il