X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כריסטינה בת 28, צעירה ללא ניסיון חיים, השכלה בינונית, מעבירה את נעוריה וחייה בטיפול באימה החולה בעבודה בסניף הדואר, בניקיונות והכנת ארוחות, ובריצה מהירה לדייק ולהגיע לעבודה ושם לבצע את התפקיד בשלמות, בלי טעויות, או אי-דיוקים כלשהם
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

שמו של סטפן צוויג מזכיר לי את גיל הנעורים שלי, את תקופת הקריאה של עשרות ומאות ספרים, התרפקות על ספרות ותרבויות אחרות, געגועים לאירופה שלא הכרתי, סופריה וסיפוריה.
השם סטפן צוויג, עלה בזיכרוני, לרגל יציאה לאור של "הנערה מהדואר", בתרגום לעברית, בהוצאת מודן והזכיר לי מיד שני ספרים מכמירי לב שנחרתו בזיכרוני מבין עשרות ספרים מתורגמים שנכתבו בשליש הראשון של המאה העשרים, עולם שחלף - התקופה שביו שתי מלחמות העולם. ספר אחד, "מכתב מאישה אלמונית", שהפך גם לסרט מפורסם, והספר השני "העולם של אתמול", סיפור אירופה לפני מלחמת העולם הראשונה בזמן המלחמה ואחריה. שני ספרים של סטפן צוויג אשר בזמן קריאתם ליוו אותי והמשיכו וליוו אותי עוד תקופה ארוכה.
הוצאת מודן בסדרה לספרות יפה הוציאה לאור עכשיו את "נערה מהדואר", העוסק בגיבורה כריסטינה (יש לבטא כריסטינה עם סגול מתחת לנון) הופלהנר מכפר אוסטרי שכוח אל, אישה צעירה, שכוחת אל אף היא, פקידת דואר זוטרה בסניף הדואר הקטן, שמעולם לא יצאה מכפרה. השנה היא 1926, המצב הכלכלי של כל המדינות שהיו מעורבות במלחמת העולם בכי רע. הפער העצום בין המעמדות השונים בחברה, בכל ארץ, הוא אדיר. אין שום קשר בין השכירים, מתחתית הסולם לבין העשירים, יורשי הון, שהצליחו לשמור על הונם וגם להגדיל אותו וחיים בפאר דומה, למה שהייתה אירופה בטרם פרצה המלחמה בשנת 1914.
כריסטינה בת 28, צעירה ללא ניסיון חיים, השכלה בינונית, מעבירה את נעוריה וחייה בטיפול באימה החולה בעבודה בסניף הדואר, בניקיונות והכנת ארוחות, ובריצה מהירה לדייק ולהגיע לעבודה ושם לבצע את התפקיד בשלמות, בלי טעויות, או אי-דיוקים כלשהם. הזמן הנותר, נועד לשינה. שום דבר לא התרחש בחייה של הנערה הענייה מהדואר, עד שהגיע יום אחד מברק שמזמין אותה לחופשה במלון פאר באלפים, בגבול שוויץ איטליה. המזמינה: דודתה שחיה באמריקה בחברת בעל אירופי רב ממון ונזכרה בבני משפחתה מאוסטריה.
כריסטינה הכפרית הענייה, בעלת המלתחה הכפרית העלובה, נטולת כל מוצר מותרות, מגיעה לאחד היפים שבמלונות של סוף שנות ה-20 בשוויץ ופוגשת בבני נעורים שזופים וספורטיביים, המבלים בטיפוס הרים, שחיה ומשחקי טניס, לבושים במיטב בדי המשי והצמר, מבושמים ואלגנטיים, עם השעונים והפנינים הנכונות, בבגדי ספורט מותאמים לכל אירוע ובגדי ערב אופנתיים ובמיטב התספורות החדשות. עולם של עינוגים גסטרונומיים, משקאות ומאכלים, נימוסי חיזור מענגים מוזיקה לריקודים ומכוניות חדישות.
תוך יממה, עם בגדים מושאלים וטיפול במספרה, כריסטינה משתמשת בכל החפצים היפים שלא הכירה, מתאימה עצמה לאווירה ולקהל שמסביב, עוברת מטמורפוזה והופכת לנערה יפה ומטופחת, מלאת חיים ותזזיתית, פטפטנית ועליזה ומוקפת במחזרים. האושר שלא הכירה, עוטף אותה ככפפת עור גדי על כף יד ענוגה.
דור חסר עתיד, מבחינה כלכלית, חברתית וקיומית
לא אגזול מהקוראים העתידיים את הפתעות ההמשך. מדהים עד כמה חייה של הגיבורה הפוגשת בצעיר ממעמדה הנמוך שיחד הם מנסים לחיות ללא הצלחה כזוג צעיר מאוהב נורמלי, בשלבי הנץ האהבה. עד כמה המצב הכלכלי, מזכיר בהרבה את ימינו אלה, בהם מעמד הביניים חסר עתיד. האין עתיד הכלכלי קובע בספר של צוויג את הפעולות, הרגשות והזעם וגם את עתידם של בני הזוג. הסיפור מחריד בריאליזם שלו שמתאים לסוף שנות ה-30, אז אירופה החלה לעלות להבות ששרפו מיליוני אנשים בני כל העמים. הפסימיות בספר הנערה מהדואר, המבוסס על האירועים, מבשרת על העתיד של בוא הנאציזם, של הגהינום שעוד יעבור על אירופה ומרמזת גם על תקופתנו וההתפתחויות המתרחשות לנגד עינינו בימים אלה, נושאות עמם עתיד לא מזהיר, בלשון המעטה.
ביוגרפיה מופלאה וטרגית
<'/BU>
חייו של סטפן צוויג, שווים בעצמם ספר רחב יריעה. ספרו האחרון האוטוביוגרפי העולם של אתמול, נמסר להוצאת הספרים יום לפני מותו. צוייג נולד בוינה בשנת 1882, היה עיתונאי וסופר פורה במיוחד, חברם האישי של רומן רולן (הסופר הצרפתי זוכה האוסקר), של ארתור שניצלר, פרויד וגדולי זמנו. הוא בן למשפחה יהודית מומרת ולעג לרעיון הציוני של הרצל, חברו למקצוע העיתונות באוסטריה.
עליית הנאצים בגרמניה ומלחמת העולם השנייה השפיעה על בריאותו הנפשית וגרמה לו לדיכאון קשה. הוא סיים את ספרו האוטוביוגרפי העולם של אתמול בשנת 1942, אז התגורר עם רעיתו, לוטה אלטמן, בריו דה ג'נירו, שם שלחו שניהם יד בנפשם בבליעת רעל, בהיותו בן 60.

תאריך:  29/04/2014   |   עודכן:  30/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנערה מהדואר/סטפן צוויג
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
איפה מצאה הכותבת שצוויג היה
רותיא  |  29/04/14 12:20
 
- שטפן צווייג לא היה מומר. הוא
היה יהודי., בן   |  29/04/14 18:33
 
- צודקת
אורי רעננה  |  30/04/14 19:19
2
צוויג ממשפחה מתבוללת לא מומר ל"ת
שולמית קיסרי  |  30/04/14 09:56
3
הרבה מחשבות על סתרי האדם
גרופית של צוויג  |  2/05/14 12:58
4
געגועים.
אוהבת את מאמרייך.  |  3/05/14 10:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר גילי גבעתי
שימוש בתאורה בעוצמה נמוכה יותר ככל שזמן השינה מתקרב יאותת לגוף כי הגיע הזמן להפריש מלטונין ולהירדם    למרות הרצון לאוורר את החדר בקיץ, עדיף לאווררו לפני השינה, ולהגיף את התריסים באופן כמעט מוחלט טרם הכניסה למיטה
חיים נוי
האופרה הישראלית - היצירה הנודעת של פוצ'יני בבצוע מהמם ובניצוח מופלא של דניאל אורן
ראובן לייב
מסעדת "אל ג'מילה", שבשוק הפשפשים של יפו, היא עוד ניסיון לקרב את המטבח הערבי המסורתי אל הקיבה הישראלית, במקום שבו נכשלו, בינתיים, שיחות השלום עם הפלשתינים
איתמר לוין
יומיים אחרי שגרוניס הורה להפסיק לדחות דיונים, מלמדת חצי שעה בבית המשפט לתעבורה בחיפה עד כמה מגיפת הדחיות נפוצה ומושרשת. הנהלת בתי המשפט תידרש לאכיפה צמודה כדי להבטיח את השינוי החיוני
יואב יצחק
עו"ד יוסי כהן בנה את אחוזתו ברשפון בעיקר מכספים שחורים שאותם השיג במרמה ובתחבולה    בתקופה האחרונה הוצעה אחוזתו למכירה באמצעות משרד תיווך    בדרך זו מנסה יוסי כהן לפרוע הלוואות שנטל מהשוק השחור ובמקביל להבריח נכסים מרשויות המס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il