X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
סיפורה המרתק של יפה גולן, שגדלה בארץ בתנאי-מצוקה, ושרק בזכות אונה ומרצה הצליחה להפוך, בדרך-לא-דרך, לסייעת ומשענת ברוכה לנזקקים
▪  ▪  ▪
מוטו חיה של יפה גולן

"להאמין, להעז ולהגשים" הוא שם ספרה החדש וגם מוטו-חייה של יפה גולן, אשת-עסקים בחסד עליון, שקנתה את עולמה במיוחד בזכות היותה עמוד התווך להשגת זכויותיהם של ניצולי השואה.
גולן (72), ילידת לבנון, שהחלה בארץ מאפס ממש, כילדת-מעברת בית-ליד, ובהמשך במגורים בשכונת-מצוקה - הצליחה בקוריקולום-ויטה סוער ביותר לעבור משוכות שלא ייאמנו. והכל רק בזכות אינטואיציה טבעית וראיית הנולד שבהם התברכה.
ספרה החדש הוא סיפור מרתק על מאבקים, נפילות והצלחות נשגבות של אישה נמרצת וחסרת-מעצורים, שמעולם לא הרימה ידיים לרגע, ועם זאת אף עלה בידה לשנות סדרי-עולם בתושיה בהחלט ראויה לציון. מסלול-חייה הקשים מעיד עליה, כאלף עדים, שעל אף שגדלה בתנאים-לא-תנאים - עלה בידיה, בסופו של דבר, להעפיל לגבהים עסקיים.
האוטוביוגרפיה שלה מעידה שעוד בשנות השמונים של המאה שעברה היא הצליחה להיות אחת הנשים הראשונות בארץ שעלה בידיהן לנהל סניף-בנק בהצלחה יתרה. תוך כדי עבודתה הבלתי-נלאית, היא חשפה מעילה בנקאית רחבת-ממדים, תוך שנאלצה להתמודד עם מסכת קשה של איומים על חייה, ובסופו של דבר אף נאלצה בשל כך לפרוש ממשרתה המכובדת.
חשיפה
אלא שעל אף המשבר האישי שחוותה, לא הרימה יפה ידיים. לימים היא חשפה שורה של אי-סדרים בעמותות ובגופים שפעלו למען ניצולי השואה, ועשתה את כל שניתן כדי להוציא את האמת והצדק לאור-יום. כל זאת תוך מאבקים משפטיים בלתי-פוסקים, שלוו ברדיפות אישיות ובסופו של דבר גם בהתרוששות כלכלית.
אבל עיקר פועלה של יפה גולן מתמקד ביצירת תקדימים לרווחתם של ניצולי השואה שעלו ארצה לאחר שנת 1953 ושנמנעה מהם פנסיה עבור סבלם, או הטבות למיניהן שהגיעו להם. בד-בבד היא דאגה ליזום חקיקה משפטית בפרלמנט הגרמני בתחום הפנסיה הסוציאלית הגרמנית לעובדי הגטאות.
ניצולים אלה חבים לה כעת תודה מיוחדת על פועלה ועל כך שבתום מאבק בן למעלה משני עשורים בגרמניה, עלה בידיה להשיג עבורם תיקון עקרוני לחוק הגרמני, המאפשר קבלת פיצוי רטרואקטיבי מ-1 ביולי 1997 לכל הניצולים שעבדו בגטאות.

תאריך:  19/08/2014   |   עודכן:  19/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
איתמר לוין
בכרך, ניצול אושוויץ, היה מחשובי החוקרים של האנטישמיות והקשר שלה לנאציזם ולשואה    בין ספריו הבולטים: "אלה דברי האחרונים" - קובץ מכתבים של יהודים על סף המוות
יואב לוי
במבט ראשון נראה הספר "אני ישן בחדרו של היטלר מאת טוביה טננבום, כאילו עוד יהודי כותב עוד ספר על גרמנים, על היטלר, נו באמת, זה כבר נדוש, הרי הגרמנים מציידים אותנו בכלי נשק מהמעלה הראשונה, צוללות חדישות שהגיעו לחיל הים, אז הם כבר לא אנטישמיים, נכון? תלוי את מי שואלים
אלעזר לוין
החברה להשבת הנכסים הוציאה למכירה 3 מגרשים בעפולה ב-3.9 מיליון שקל    מגרשים נוספים - בבת ים ובטבריה    תמורת המכירה תועבר ליורשים, או לסיוע לניצולים
איתמר לוין
ד"ר אדי כהן מאוניברסיטת בר-אילן חקר את הדוקטורט של אבו מאזן, אומר שראש הרשות הפלשתינית הוקסם מאיכמן ומציין שמהדורת הספר מ-2011 לא שונתה אפילו במילה אחת
יפעת גדות
ח"כ רות קלדרון: "בנסיעות לפולין יש הרבה מאוד קיטש    בנותיי יצאו למסע ושלחו תמונות של התלמידים שרים את השיר עוף גוזל ליד קבר אחים. אני לא רוצה לשתף פעולה עם זה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il