X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לאן הולכים הקבצים אחרי שמחקתם אותם? האם ניתן לשחזר קבצים גם אחרי פרמוט? ומה אתם צריכים לעשות כדי שקובץ שמחקתם יישאר כך לתמיד?
▪  ▪  ▪
לפרמט, ויותר [צילום: פלאש 90]

כאשר אתם מוחקים קובץ מהמחשב שלכם התחנה הראשונה שלו היא בדרך כלל "סל המחזור" או ה"אשפה" של מערכת ההפעלה שלכם. למעשה הקובץ לא נמחק, אלא מאוחסן במקום זמני במערכת ההפעלה למקרה שתשנו את דעתכם ותרצו לשחזר אותו. בנוסף, רוב האנשים מאמינים שאחרי שריקון סל המחזור יפטר מהקבצים שהם מחקו באופן סופי, ושהקובץ אינו קיים יותר בדיסק הקשיח שלהם ושזה בלתי אפשרי לשחזר אותו.
מה שמרבית המשתמשים לא יודעים הוא שישנו סיכוי סביר שעדיין קיים מידע על הדיסק הקשיח שלהם שניתן לשחזר - אפילו לאחר שהקבצים נמחקו מסל המחזור.
אם מחקתי קובץ, למה עדיין ניתן לשחזר אותו?
כשאתם מוחקים קובץ, מערכת ההפעלה עלולה פשוט להסיר את אותו מרכיב בקובץ שמאפשר את הופעתו במערכת ההפעלה, ובכך הופכת אותו ללא נגיש דרך מערכת ההפעלה. זה לא בהכרח אומר שהמידע הוסר מהדיסק הקשיח. כלים לשחזור מידע יכולים להעלות קבצים ש"נמחקו" מהמתים.
ישנם אנשים רבים שעוסקים בשחזור מידע לפרנסתם – במיוחד מידע שנחשב לאבוד. הם משתמשים בתוכנות שחזור מיוחדות שסורקות את הדיסק אחר מידע שניתן לזהות. אותן תוכנות השחזור פותחו כך שהן מתעלמות מההגבלות של מערכות ההפעלה ומערכת זיהוי הקבצים שלה – מה מאפשר להן לזהות חלקי קבצים ששרדו ולשחזר אותם, תלוי בפקטורים כמו שלמות המידע, האם הוא שוכתב, האם הקובץ מוצפן וכו'.
למרבה הפלא, לפעמים זה אפילו אפשרי לשחזר מידע מדיסק קשיח שעבר פרמוט. אם מי שפרמט את הדיסק הקשיח השתמש ב"פרמוט מהיר", אז ייתכן שרק חלקים מסוימים מהקבצים נמחקו, מה שמשאיר סיכוי שניתן יהיה לשחזר את המידע שנמצא בקובץ עצמו.
האקרים קונים מחשבים משומשים
לכל הנושא הזה של שחזור מידע יש שני צדדים – האחד לטובתנו, והשני ממש לא. ייתכן שמחקתם בטעות מידע שחשוב לכם ואתם רוצים לשחזר אותו, או שעקב כשל כלשהו במחשבי העסק שלכם איבדתם מידע עסקי יקר, או אפילו מידע של לקוחות. הצד השני של המטבע הוא שימוש של האקרים ופושעי העולם המקוון בכלים לשחזור מידע כדי לסחוט אנשים או לגנוב את הזהות שלהם.
האקרים ופושעי רשת אחרים, המיומנים בשחזור מידע והם מודעים היטב לכך שקבצים שאנשים רצו להיפטר מהם עלולים להסתתר להם אי-שם במעמקי הדיסק הקשיח. הם אפילו רוכשים מחשבים משומשים באתרי יד שנייה מתוך המטרה לנסות לשחזר מידע אישי של בעליו הקודמים של המחשב מהדיסק הקשיח ולאחר מכן להשתמש בו כדי לבצע גניבת זהות, סחיטה, כופר ועוד.
איך ניתן להבטיח שהמידע שמחקתם נמחק לנצח?
ישנם אנשי אבטחה שממליצים לא למכור מחשבים ישנים, או למכור אותם ללא הדיסק הקשיח אותו יש להשמיד או לשמור אצלכם במקום בטוח – במיוחד אם מדובר במחשבים של בתי עסק שעלולים להכיל מידע רגיש. הטענה שלהם היא שאפילו אם תשתמשו בכלים הכי מתקדמים למחיקת הקבצים, אי-אפשר להיות בטוחים שבעתיד הלא רחוק לא תפותח תוכנת שחזור חדשה שתצליח איכשהו לשחזר את הקבצים.
פרמוט
אם אתם לא עד כדי כך פרנואידים לגבי המידע שעלול להיות משוחזר מהדיסק הקשיח שלכם, פרמוט המחשב יקטין מאוד את הסיכויים שהקבצים שלכם ישוחזרו. תהליך הפרמוט כולל מחיקה של הנתונים מהדיסק ומאפשר את הכתיבה של נתונים חדשים באותו המקום בדיסק בו הופיעו הנתונים הישנים. אך כפי שנאמר קודם לכן, פרמוט המחשב אינו מבטיח שהמידע שלכם, או חלקים ממנו, לא ניתנים לשחזור. אך אל תקלו ראש במידע שלכם שעלול להיחשף לעיניים זרות ואל תוותרו על פרמוט אם החלטתם למכור את המחשב הישן שלכם.
הצפנה
טריק נוסף שיכול להפוך את מלאכת שחזור הקבצים שלכם לקשה יותר היא הצפנה. ניתן להצפין את כל הדיסק הקשיח לפני שאתם מפרמטים אותו ובהנחה שההצפנה היא טובה, שחזור הקבצים יהיה כמעט בלתי אפשרי. כמובן שקיימים גם כלים לפיענוח ההצפנה, אך ייתכן שבשלב הזה ההאקר כבר יוותר על לנסות לשחזר את הקבצים מהדיסק הקשיח שלכם.

תאריך:  29/09/2014   |   עודכן:  29/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקבצים שמחקתם מסתתרים במחשב
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין ומחכים. ל"ת
אברהם,חיפה  |  30/09/14 08:34
2
מה יש לאדם פשוט להסתיר כל כך?? ל"ת
נגבי  |  30/09/14 10:25
3
הבלוף הגדול
do  |  30/09/14 12:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלון ולנסי
מזון מלכות נקרא חלב דבורים, חלב מלכות ודבש מלכות    משמש להזנת הדבורים הפועלות בשלב ההתפתחות הראשוני כשהן עדיין רימות, לעומת המלכות שניזונות ממנו עד להתבגרותן המלאה
ד"ר שלמה בן-חור
תכננו את הארוחה המפסקת, כך שתהיה קלה לעיכול    הפחיתו בתיבול ובעיקר בצריכת מלח    להקלת הצום, ניתן למצוא על המדף תוספי מזון ייעודיים המפחיתים תחושת רעב
אלירן דה-מאיו
תזונה צמחונית וטבעונית היא הדרך הבטוחה, המוכחת והיעילה לריפוי סוכרת מבוגרים, ללא תופעות לוואי, ללא נזקים נלווים, ללא צורך במזונות-על, תוספי-תזונה, צמחי-מרפא ותרופות קסמים
ד"ר סוזי קגן
תקופת החגים יוצרת עומס נפשי על בני-הזוג שמדלגים ממשפחה מורחבת אחת לשנייה    הרבה מוצאים עצמם מתוסכלים לנוכח השהות הממושכת עם הילדים, לה הם אינם רגילים במהלך השגרה
ראובן לייב
הצגת "מותו של ליאון קלינגהופר" באופרה המטרופוליטאנית שבמנהטן, מעוררת בימים אלה מהומת-אלוהים בארה"ב. גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, שצפה במופע המוסיקלי השערורייתי, מעיד על הסילוף הנורא בהצגת הנושא, שיש בו משום זריקת-עידוד לטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il