X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מלחמתם המטופשת של החרד"לניקים ושל אנשי הרבנות הצבאית, בצה"ל להחזיר לידם הסמכות להתיר או שלא להתיר גידול זקן, לחיילי וקציני צה"ל, מנימוקים דתיים בלבד, הופכת צה"ל לצבא פוליטי שפקודה שלו מתקבלת מנימוקי דת ואמונה
▪  ▪  ▪
מפקודה צבאית לפקודה צבאית-פוליטית

רחוק רחוק מן העין הציבורית החילונית, קרוב קרוב אל העין הציבורית החרד"לית - מתחולל קרב איתנים סביב החלטת צה"ל להעביר סמכויות ההחלטה, אם להתיר גידול זקנים, בעת השירות הצבאי בצה"ל, מטעמים דתיים, מידיהם של אנשי הרבנות הראשית בצה"ל, לידיהם של אנשי חיל החינוך, בצה"ל.
למתבונן מן הצד, ששמירת מצוות אינה חלק מאורח חייו היומיומי והתמידי, המלווה במעורבות רגשית תמידית, בענייני אמונה ובענייני השיג-והשיח, שאינו פוסק לרגע עם האל, אין ברורה תגובתם הרגשית המלווה בפאתוס וכמעט בהיסטריה - של אנשי המחנה החרדי-לאומי, הלא הם החרד"לינקים, קרי, החרדים הציונים-דתיים לאומים, המתחזקים. אלה הם מי אשר יכולים אתם להכיר בהם ובבני דמותם, ממרחקים, בשל כיפותיהם שמידותיהם גדלו ותפחו, עם שנים ובשל ציציות המשתלשלות להם מבגדיהם, עד ארץ.
דומה, כי יש צדק רב וגרעין של אמת, בבדיחה המסופרת על החרד"לניקים, כי לאחר עוברם, במקום זה וגם/או אחר, פטורה הרשות המקומית, מניקויו של אותו שטח, שנוקה וטואטא נקה וטאטא היטב מכוחם ובעזרתם של גדילים, קרי ציציות המשתלשלות להן באורכים שלא הורגלנו בהם בעבר במקומותינו - מבגדיהם. כך מנקים הם, בניקיון יתר, מקומות בהם דרכה כף רגלם וטאטאו ציציותיהם, המגיעות עדי קרקע ארץ, כל המצריך טאטוא וניקוי של ממש.
מנסה אני להיזכר - חוזר, שונה ומנסה, פעם אחר פעם מתי לראשונה, הפכה הדת היהודית לדת פולחנית מוחצנת כל כך, שהמחזיקים בה והמשתדלים לקיים תריג מצוות - בעיקר אלה הנמנים על ציבור החרד"לים - הופכים לבושם, הילוכם והתנהגותם האמונית, לדבר מוחצן כל כך, עד כי אמונתם הדתית, נצעקת וצועקת מתוכם אל חוץ. איני מצליח "לשים אצבע" על קו פרשת המים המדויק, בו החלו החרד"לים לצעוק ולצעק - בשער בת רבים - אמונתם הדתית.
כך נוהגים הדברים, באשר למצוות גידולו של הזקן. מעולם לא רבו אצל החרד"לים מספרם של בעלי הזקנים, כפי שגדל ונתרבה מספרם של אלה בקרבם, במהלך העשור האחרון. איני יודע אם נובע הדבר מחמת הקצנה דתית יתרה, או אולי נובע הדבר מהצורך בהתרסה כלפי העולם החרדי, למען הראותו, כי החרד"לים אינם נופלים מהם, בכל הקשור לאדיקות ולקיום תריג מצוות, כדבעי. ייתכן, כי הדברים נובעים ונגזרים, גם מזה וגם מזה, בבחינת:"אחוז ידך בזה ואל תנח ידך, גם מזה". דלותי, איני אנתרופולוג ואף סוציולוג אין אני ואותיר המסקנות והניתוח לבעלי המקצוע.
עם זאת למסקנה אחת אפשר להגיע - על נקלה - ואין צורך, לשם כך, אפילו לא בתואר ראשון מן האוניברסיטה. היהדות החרד"לית הפכה ליהדות המקדשת החיצוניות הדתית, אם בהגדלת שיעורם וגודלם של הכיפות שנושאים מי המשתייכים לזרם זה, אם בגידול במספר מי המוציאים ציציותיהם אל חוץ, בבחינת: "ראו ציציותיי ועובדת אי-היותי בוש בארבע כנפות שלובש אני - ובגלוי". יש גם המהדרין ושוזרים פתיל תכלת בציציותיהם שצבען - במהותן צבע לבן להן. פתאום יש בקרב החרד"לניקים "קונים" לרעיון החלזון ממנו מופק התכלת, מבית מדרשם של רבי גרשון חנוך הניך ליינר, האדמו"ר מראדזין, שזיהה החילזון ממנו הופק התכלת עם דיונון הרוקחים (Common Cuttlefish)‏ ושל הרב ד"ר יצחק אייזיק הלוי הרצוג שזיהה אותו עם הסגולית (Janthina)‏.
ומכן לעניין המחלוקת בעניין העברת הסמכויות בקשר לגידול זקן בצה"ל, בקרב החיילים והקצינים המשרתים בצה"ל, מסמכותם של אנשי הרבנות הראשית בצה"ל, לידיהם של אנשי חיל החינוך, בצה"ל. נפתח ונאמר, כי מעבר למחלוקת שעיקרה סב סביב ענייני אגו, כוח ושליטה, אין למחלוקת זו, דבר וחצי דבר, עם ענייני שמירת מצוות, כאשר עצם מחלוקת זו, לא רק שאינו תורם לעניין האמוני-דתי, אלא מביאה לחילול שם שמים, שלא לצורך. נסביר עמדתנו.
איש אינו מונע מחייל ומקצין המשרת בצה"ל לגדל זקן - ומה משנה העובדה, אם ההיתר יינתן בידי קצין המשרת בחיל-חינוך, בצה"ל או בידי קצין המשרת ברבנות הראשית, בצה"ל. פקודה צה"לית הינה פקודה חוקית, המחייבת חיילי וקציני צה"ל, שומרי מצוות וחילונים, כאחת. מה מניעה יש לקבוע, שמי המבקש לגדל זקן, יחויב שלא להסירו, תקופת זמן של מחצית השנה, לדוגמה. איש לא ישאל חייל צה"ל וגם/או קצין צה"ל, מה טעם מבקש הוא לגדל זקן, כל עוד יתחייב שלא לגלח זקנו משך כמחצית השנה.
גילח חייל צה"ל וגם/או קצין צה"ל זקנו, קודם לתום קופת ההתחייבות שהתחייב בגינה ובגדרה, יעמוד לדין צבאי. מה איכפת לי אם הרשות תינתן מקצין, איש חיל חינוך או מקצין, איש הרבנות הצבאית. לפקודה צבאית אין עדיין ריח, טעם או כל זיקה פוליטית. הרצון של החרד"ליניקים ושל אנשי הרבנות הראשית בצה"ל "לנכס" הסמכות להתיר או שלא להתיר גידול זקן, הופך פקודה צבאית, כוללנית וחסרת צבע פוליטי, לפקודה צבאית, פוליטית, בעליל.
כל ימיו בידל עצמו צה"ל מן הפוליטיקה והתגאה בכך שהוא "צבא העם", ללא הבדל גזע, מין, דת ולאום (למחויבי הגיוס בחוק) וכי אין לו זיקה פוליטית, למפלגה זו או אחרת. מלחמתם המטופשת - בכל הכבוד הראוי - של החרד"לניקים ושל אנשי הרבנות הצבאית, בצה"ל להחזיר לידם הסמכות להתיר או שלא להתיר גידול זקן, לחיילי וקציני צה"ל, מנימוקים דתיים בלבד, הופכת צה"ל לצבא פוליטי שפקודה שלו מתקבלת מנימוקי דת ואמונה.
וכיצד? כיצד יחליט קצין מהרבנות הצבאית בצה"ל, בעניינו של חייל צה"ל חילוני או קצין צה"ל חילוני למהדרין המבקש לגדל זקן, שלא מנימוקים דתיים? האם במקרה, כגון דא, יסכימו החרד"לניקים ואנשי הרבנות הראשית, בצה"ל להקנות סמכות החלטה, לקצין מחיל חינוך או שהם יכפו שיקולים ונימוקים דתיים על חייל חילוני או על קצין חילוני, המבקש לגדל זקן, שלא מנימוקים דתיים, אלא בשל שיקול אסתטי או שיקול חילוני אחר?
משך שנים הרבה רחק צה"ל ולא הכניס פוליטיקה מפלגתית אל בין שורותיו. אל תאפשרו לחרד"ליניקים ולאנשי הרבנות הצבאית בצה"ל, להפוך צה"ל לצבא פוליטי, בנימוק חסר ביסוס - בכל הכבוד הראוי - של פגיעה בחיילים וקצינים דתיים. הרבנים, מקומם בבתי-הכנסת, כתפיסתו המדינית של חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל - ורק שם!

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  06/03/2016   |   עודכן:  06/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחלוקת בקשר לגידול זקן בצה"ל - חילול השם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
יאיר לפיד חובר לאביגדור ליברמן במסעו ללשכת ראש הממשלה    המיליונר חיים כץ לא מסתפק בתיק הרווחה ורוצה גם את תיק העבודה    גליה מאור דורשת פטור מהעמדה לדין בפרשת לאומי ניו-יורק
חיים שטנגר
יש להפריד, בבדיקות פוליגרף, בין "תוצאה חיובית שגויה" לבין "תוצאה שלילית שגויה". תוצאה "חיובית שגויה" הינה מצב בו עולה מהפוליגרף שאדם שיקר, הגם שהוא דבר אמת. תוצאה "שלילית שגויה" הינה מצב בו עולה מהפוליגרף, שאדם דבר אמת, הגם שהוא שיקר, לכל אורכה של הבדיקה. דומה, כי אין כל מקום לראות במכשיר הפוליגרף, כמכשיר אמין, שיש להסתמך עליו, באופן החלטי
חיים שטנגר
מה טוב יותר מלסיים ההליך בדבר של פישור, גישור, בוררות וגם/או פסיקה של בית משפט, ללא צורך בשמיעת הוכחות ובכך נמנעת כמעט לחלוטין אפשרות של ערעור
ד"ר חיים שטנגר
קיים עניין עצום לצפות בסדרת הכתבות שיצרה אורנה בן-דור על-מנת שיבין הציבור כי מערכת התביעה-בתי-המשפט-והפרקליטות, אינה טלית שכולה משי ואינה בגדר של "פרה קדושה"
חיים שטנגר
מי המנסה לכפות דעתו, בכוחו של אגרוף, בל יופתע, אם אגרוף שכזה יוטח בתגובה בפרצופו הוא, בידי הרוב החילוני שאינו מחויב לכללי התנהגות והתנהלות יהודית, חרדית ואורתודוכסית, כאחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il