X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הדבר פשוט לחלוטין - פרקליטי המדינה, אינם מעוניינים בחקיקתו של חוק שיאפשר לנבת"ם - הלא היא נציבות הביקורת על מייצגי המדינה בערכאות ומערך התביעה - לבקר עבודתם השוטפת
▪  ▪  ▪
לקרוא את פרוטוקול הדיון [צילום: איציק וולף]

עד שלא בא נשיא בית-הדין האזורי לעבודה, בירושלים, כב' השופט, איל אברהמי והצליח אתמול (יום ג', 12.4.16) להביא לפשרה בין המדינה לנציגות פרקליטי המדינה השובתים מעבודתם השוטפת, תקופה של 13 ימים תמימים, לפיה הוחלט על חזרתם של פרקליטים אלה לעבודה שוטפת, תוך שהצדדים יעדכנו בית-דין אזורי זה על תוצאות המשא-ומתן לפשרה, המתקיים ביניהם, עד חג הפסח, חשבנו - לתומנו ובאיוולתנו, כי רבה - כי גרעין הסכסוך נעוץ ביחסי ובתנאי עבודה שוטפים שאינם מקובלים על פרקליטי המדינה.
והנה מתברר, כי לא כך הם פני הדברים. מטרת שביתתם של פרקליטי המדינה, הינה לכופף לממשלה ריבונית ושולטת, ידה לאחור ולאלץ אותה למשוך, חזרה, מעל שולחן הכנסת הצעת חוק שהגישה ח"כ ציפי לבני ושאומצה, בידי הממשלה, שעניינה עיגון סמכויותיה של נציבות הביקורת על מייצגי המדינה בערכאות ומערך התביעה, תוך הגדרת סמכויות הנציבות, כמו-גם גדר, אופק והיקף ביקורתה, בחוק כנסת מחייב. הדבר פשוט לחלוטין. פרקליטי המדינה, אינם מעוניינים בחקיקתו של חוק שיאפשר לנבת"ם - הלא היא נציבות הביקורת על מייצגי המדינה בערכאות ומערך התביעה - לבקר עבודתם השוטפת.
למה? מה זאת אומרת למה? ואתם - אתם הייתם שמחים אם היה גוף ביקורת שיבחן אתכם, מדי יום ביומו, בעבודתכם השוטפת? גם פרקליטי המדינה אינם מעוניינים בכך ואם אפשר "להרוג" הצעת חוק זו, בעודה באיבה, אז קדימה. אם זה לא יצליח לנו, "אז נראה להם ונשבות". רגע. רגע. מה אתם ממלמלים מתחת לאף. אתם אומרים שאנחנו שכירים וצריכים לקבל מרות המדינה, שהיא המעסיקה שלנו. הצחקתם אותנו. ממילא אנחנו עושים מה שאנחנו רוצים במדינה ואם ירגיזו אותנו, לא נחזור, בכלל, לעבודה. למי יש הניסיון והידע הנצבר, במשך שנים, אם לא לנו?
אז בבג"ץ הבא שיגישו מי שיגישו נגד הממשלה, שהחכמים האלה, בכל הכבוד הראוי, ביבי ואיילת שקד ייצגו ת'עצמם. מה אתם אומרים שלאיילת שקד אין הסמכה כעורכת-דין והיא, בכלל, בעלת תואר B.Sc, בהנדסת חשמל ומדעי המחשב ועבדה - בעבר - כמהנדסת חשמל. בעיה שלה. היא יכולה הייתה ללמוד משפטים ואז היא הייתה שובתת, יחד אתנו, וכל הבלגן היה נגמר, תוך דקות. לפחות הייתה לנו אז - מישהי מבפנים - שהייתה מבינה אותנו ולא נלחמת בנו.
מן הראוי להדגיש, כי עד כה לא הושגה הסכמה בנוגע לפרסום או אי-פרסום דוח נציבות הביקורת על הפרקליטות בנושא הקשר שבין המדינה לבין המכון לרפואה משפטית. הפרקליטים מוחים על עצם עבודתה של הנציבות במתכונתה הנוכחית וזו העילה והסיבה לפרוץ השביתה.
מעניין מאוד לקרוא תגובות משרד המשפטים וארגון פרקליטי המדינה, ששוחררו לציבור, לאחר שהוחלט על סיום שביתת פרקליטי המדינה, אי הסכמה בין הצדדים בנוגע לפרסום או אי-פרסום דוח נציבות הביקורת על הפרקליטות בנושא הקשר שבין המדינה לבין המכון לרפואה משפטית וניהול משא-ומתן בין הצדדים, שתוצאותיו יימסרו על-ידם לנשיא בית-הדין האזורי לעבודה, בירושלים, כב' השופט, איל אברהמי, עד חג הפסח.
הנה הנוסח ששחרר לפרסום, בכלי התקשורת, משרד המשפטים, כדלהלן:
"שרת המשפטים, היועץ המשפטי לממשלה, מנכ"לית משרד המשפטים ופרקליט המדינה שמחים להודיע על הפסקת עיצומי הפרקליטים, בהתאם להסכמות הצדדים כפי שהוצגו בבית הדין לעבודה בירושלים. המו"מ בין הצדדים יימשך. בסיום דיון לפני זמן קצר הודו הצדדים להרכב השופטים בראשות כב׳ השופט איל אברהמי, נשיא בית הדין האיזורי לעבודה".
הנה הנוסח ששחרר לפרסום, בכלי התקשורת, ארגון פרקליטי המדינה, כדלהלן:
"בית הדין הגדיר הערב את מאבק הפרקליטים כ'נכון וראוי' והכיר בכך שהפרקליטים יצאו למאבק מתוך רצון 'לשמור על עצמאותם המקצועית הנדרשת לביצוע עבודתם באופן מיטבי למען הציבור'. בכך קיבל בית הדין את טענתנו, כי זהו מאבק על היכולת של הפרקליטים להעניק הגנה וסיוע לנפגעי עבירה ללא מורא וללא חרב מתהפכת מעל לראשם. זוהי תשובה ראויה לדמוניזציה שנעשתה בתקופה האחרונה לפרקליטים, שעושים לילות כימים למען הציבור כולו. יש לקוות שגם מי שיעסוק בביקורת מעתה והלאה, יבין את חשיבותה של הפרקליטות כאבן יסוד חשובה בדמוקרטיה הישראלית. כל שביקשנו הוא ביקורת מחזקת ולא מחלישה, ואנחנו שמחים שבית הדין ראה איתנו עין בעין בנושא זה".
מומלץ לקרוא פרוטוקול הדיון מאתמול וההחלטה שהתקבלה, כדי להבין מה החליט - בפועל ולמעשה - בית-הדין האזורי לעבודה, בתום הדיון שהתקיים בבקשת המדינה לסיום השביתה.
ולקינוח שתי הערות סיום. הדיון בבקשת המדינה להוצאת צו שימנע המשך שביתת פרקליטי המדינה, נדחה לבקשת הפרקליטים, בשל שהותה של יו"ר ארגון פרקליטי המדינה, עו"ד לימור פלד, בחו"ל, במהלכה של שביתה זו. הממשלה רשאית ליזום הצעות חוק על-ידי פרסומן ב"רשומות" והדבר נובע מעצם הגדרת תפקידה ומשילותה.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  13/04/2016   |   עודכן:  13/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדי מדינה בתחפושת של מחוקקים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי בוסל
באים להם יהודי ארה״ב ודורשים לעשות ברחבת הכותל כפי הנראה בעיניהם. רבים הם, ורגילים הם למנהגים שונים ומשונים. נשים הפועלות כ״רבנים״, עוטות טלית, מכסות את שיער ראשן בכיפה, ומובילות את התפילות. מפחיד שהיהודים סוגדים לאל חדש, לעגל זהב, אלוהי-מסכה
חיים שטנגר
לאור הצהרתו של הרצוג מהעבר כי היום לא היה שומר על זכות השתיקה, אם היה מוזמן לחקירה במשטרה, הרי אם יוזמן הפעם לחקירה במשטרה, בפרשת החשדות החדשים לביצוע עבירות פליליות - לכאורה - על ידו, ייאלץ הוא להשיב לשאלות חוקרי המשטרה, עניינית ופרטנית ולהימנע משימוש בזכות השתיקה
חיים שטנגר
מוטב יתעשתו פרקליטי המדינה, ראשיהם ודבריהם, עד מהרה, שאם לא כן, לא יהיה מנוס מפיטורים גורפים שלהם, יצירת שידוד בקרב פרקליטי המדינה, שהינם שכירים של המדינה ולא אדוניה ושכירת שירותי עבודה של שכירים חדשים, המכירים ושיכירו גם בעתיד בקיומם של יחסי עובד-ומעביד ובמכלול המגבלות הנובעות מעובדת יסודית ובסיסית זו
חיים שטנגר
"המשורר", ח"כ בצלאל סמוטריץ', אינו נאצי ואל תשוו אותו לנאצי. הוא סתם גזען, מן הסוג המאוס והנאלח ביותר!
שיה מלכין
קודן, כספת, מצבר. הלוואי שכל הבעיות שלנו תסתכמנה בשלושת המרכיבים הללו. אפילו ההוצאה הכספית המיותרת שהוצאתי עבורם התקבלה אצלי בסלחנות. כי אלה החיים...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il