X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הרש"פ מנסה להלך אימים על ישראל כי קריסתה קרובה כדי שישראל לא תקצץ מכספי המיסים שהיא גובה עבורה את הכסף שהיא משלמת למשפחות המחבלים. אין מה להיבהל, הרש"פ לא תקרוס וישראל חייבת לעמוד בתוקף על עמדתה כי הרש"פ חייבת להפסיק את מימון משפחות המחבלים המעודד את הטרור
▪  ▪  ▪
[צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]

ישראל ניסתה במהלך השבועות האחרונים שלוש פעמים להעביר לרש"פ את כספי המיסים שהיא גבתה עבורם בסך 660 מיליון ש"ח לאחר שקוזזו מהם הסכומים שאותם משלמת הרש"פ למשפחות המחבלים, אך הרש"פ החזירה את הכסף וסירבה לקבלו.
הרש"פ מתעקשת כי תסכים לקבל את הכסף רק אם יובטל הקיצוץ שעשתה ישראל בהתאם ל"חוק הקיזוז" שאושר בכנסת ביולי 2018, יו"ר הרש"פ "עושה שרירים" למרות שכספי המיסים שישראל גובה עבור הרש"פ מהווים כ-70 אחוזים מתקציבה. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס חזר והדגיש בישיבת הממשלה הפלשתינית ב-29 באפריל כי הרש"פ לא תסכים לקבל את תשלומי המיסים מישראל לאחר הקיצוץ, הוא מנסה להלך אימים על ישראל כי המהלך שנקטה עלול להביא לקריסתה של הרש"פ או במילים אחרות לכך שיפסק התיאום הביטחוני עם ישראל למלחמה בטרור בשטחי הגדה, דבר שיביא לפיגועים נגד ישראל.
לישראל אין עניין שהרש"פ תקרוס מבחינה כלכלית וביטחונית, מאידך-גיסא היא איננה יכולה להסכים לכך שהכסף שהיא מעבירה לרש"פ ישמש ככספומט למימון משפחות המחבלים, לכן חוקק "חוק הקיזוז" בכנסת ויש להקפיד על ביצועו. גם בארצות הברית חוקק חוק דומה הנקרא חוק "טיילור פורס", השולל סיוע כספי לרש"פ כל עוד היא מעודדת טרור, שהאמריקנים מקפידים לכבדו, הנשיא טראמפ הורה על קיצוץ הסיוע הכספי השנתי האמריקני לרש"פ בסך כמיליארד דולר והוא איננו מגלה שום הרהורי חרטה בנושא, הוא גם לא שעה לבקשת ישראל שלא לבטל את הסיוע השנתי שהועבר למנגנוני הביטחון של הרש"פ כדי שילחמו בטרור.
מחמוד עבאס ממשיך להתעקש לשלם את המשכורות למשפחות המחבלים, הוא הפך את הנושא ל"קרדום לחפור בו" כדי להגביר את הפופולריות שלו בשטח ולהציג את עצמו כגיבור לאומי העומד בפני הלחצים של ישראל וארה"ב. התשלומים שמשלמת הרש"פ למשפחות המחבלים רק מעודדים את הטרור בגדה, כל צעיר פלשתיני יודע היטב כי אם יפגע באזרח או חייל ישראל משפחתו תקבל מהרש"פ משכורת חודשית בסך 12 אלף שקלים. הרש"פ מודיעה באופן רשמי כי היא רואה במחבלים האלה הפוגעים בישראלים "חיילים" לכל דבר ועניין, לכן אין זה הגיוני שישראל תסכים למימון הטרור גם אם מדובר בכספי המיסים של הפלשתינים שהיא גובה עבורם.
גורמים בפתח מאשרים כי אכן ישנם צעירים בגדה שמבצעים פיגועים רק כדי שמשפחתם תקבל את המשכורת החודשית מהרש"פ, יו"ר הרש"פ יצר מקור הכנסה למשפחות פלשתיניות נזקקות על חשבון דמם של אזרחי וחיילי ישראל. הסכם אוסלו קובע במפורש את גינוי הטרור ואת המלחמה בו,לכן התשלומים של הרש"פ למשפחות המחבלים הם הפרה בוטה של ההסכם.
האם הרש"פ תקרוס?
שליח האו"ם למזה"ת ניקולאי מלדאנוב חיבר בשבוע שעבר דוח שבו קבע כי המשבר הכספי הגדול שבו שרויה הרש"פ מאיים על מצב היציבות בגדה, אין זו הפעם הראשונה שהרש"פ נקלעת לקשיים כספיים מאז הקמתה אך תמיד היא שרדה אותם ונשארה על תלה.
מדינות ערב התחייבו בפני הפלשתינים כבר לפני כמה חודשים כי יעניקו לרש"פ "רשת ביטחון" כלכלית בסך 100 מיליון דולר לחודש בעקבות "חוק הקיזוז" שעבר בכנסת,בינתיים מי שעומד בהבטחה הזו היא רק סעודיה. ברש"פ מכירים היטב את ההבטחות של מדינות ערב, לכן אומר שר החוץ הפלשתיני ריאד אלמאלכי כי הרש"פ תבקש הלוואות ממדינות ערב כדי לצלוח את המשבר הכלכלי.
בינתיים משלמת הרש"פ לפקידיה, כולל לאנשי מנגנוני הביטחון בגדה, מאז שישום "חוק הקיזוז" הישראלי, רק 50 אחוזים מהמשכורות, גם משפחות המחבלים מקבלים 50 אחוזים מהמשכורות בדיוק כמו פקידי הרש"פ. בחודש הבא יקבלו הפקידים ומשפחות המחבלים 60 אחוזים מן המשכורות בגלל חודש הרמאדאן.
הרש"פ לא תקרוס מהסיבות הבאות
  • מדינות ערב המתונות,סעודיה,מצרים וירדן אינן מעוניינות בקריסת הרש"פ ואיבוד היציבות השלטונית בגדה לכן הן יעשו את כל הדרוש למנוע את קריסת הרש"פ, הדבר נכון גם לגבי המדינות התורמות אשר במקרה חרום יתגייסו כולן להציל את הרש"פ מהתמוטטות. ראש הממשלה הפלשתיני החדש מוחמד א-שתייה יצא לבריסל כדי להשתתף בוועידת המדינות התורמות כדי לנסות ולגייס מימון שיסייע להתגבר על המשבר הכספי.
  • ישראל איננה מעוניינת בקריסת הרש"פ והיא תעשה את כל האפשר למנוע מצב של אנרכיה ביטחונית.
  • יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס איננו מעוניין בקריסת שלטונו ו"מסירת המפתחות" לישראל הוא נחוש להמשיך בתפקידו, כולל גם הצמרת של הפתח שמקיפה אותו, שתעשה הכל כדי להישאר על הכיסא ולהמשיך ולחלוב את עטיני השלטון של מחמוד עבאס, צמרת הפתח יכולה להשפיע על יו"ר הרש"פ להגמיש את עמדותיו ולהגיע עם ישראל לפשרה בנושא.
ההערכה של גורמים בכירים בפתח היא שבסופו של דבר, במיוחד לקראת פרסום "עסקת המאה", תימצא נוסחת הפשרה והרש"פ תיאות לקבל את כספי המיסים המקוצצים מישראל ובכך ימנע הפיצוץ, גורמים בינלאומים כבר מעלים רעיונות שיאפשרו למחמוד עבאס את הירידה מהעץ. לכן, ישראל איננה צריכה להיבהל מהזעקות של בכירי הרש"פ כי שלטונם עומד לקרוס, היא חייבת להעביר את המסר ולצרוב את התודעה של הפלשתינים כי "חוק הקיזוז" יבוצע על אפם ועל חמתם וכי ישראל לא תסכים להיות הכספומט של הטרור.
רק אם תעמוד ישראל על שלה, יבינו הפלשתינים כי היא רצינית במלחמתה נגד הטרור ונגד כל גילוי של תמיכה בו מצד הרש"פ,לכן אסור לממשלה להתקפל בנושא הזה בשום מחיר, זוהי חובתה המוסרית, 8 אחוזים מתקציב הרש"פ הולכים לתשלום למשפחות המחבלים והרש"פ צריכה להבין כי איננה יכולה לדרוש מישראל כי תשמור על יציבותה השלטונית ובאותה העת להמשיך ולתמוך בטרור. הניסיון לרצות את הפלשתינים ולהעביר את כספי המיסים המקוזזים לחשבונות הבנק של הרש"פ בניגוד לרצון ההנהגה הפלשתינית הינו ילדותי ומיותר, ישראל צריכה להתעקש על עמדתה ולשמור על כבודה הלאומי.

תאריך:  30/04/2019   |   עודכן:  30/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
שאול מנשה
"משימת החללית היא חקר פני הירח והגרביטציה שלו. המבצע מומן על-ידי אנשי עסקים ישראלים וזה מוכיח עד כמה החברה הישראלית מוכנה להשקיע במחקר המדע, שלו מייחסת ישראל חשיבות רבה למען הביטחון הלאומי והצמיחה"
יוני בן-מנחם
הממשל האמריקני מנסה להרגיע את ירדן כי תוכנית "עסקת המאה" לא נועדה לפגוע בה ולהפוך אותה ל "למולדת חלופית" לפלשתינים. המלך עבדאללה מנסה לתמרן מדינית כדי לשרוד את "עסקת המאה" במינימום נזקים לירדן
בעז שפירא
אצלנו, מדינת היהודים היא האור לגויים, אנו מתבוננים בכאב ובתסכול רב על אופן הכליאה של רוצחים ערבים מהם נשלל אומנם החופש אלא שבתוך בתי הכלא הם חיים בתנאים המזכירים יותר פנסיון או קיבוץ מאשר בית כלא קודר וקשוח
איציק וולף
השב"כ עצר ב-31 במארס תושב השומרון, שפעל לביצוע פיגוע מכונית תופת סמוך למעלה אדומים לקראת הבחירות לכנסת    הופעל בידי אנשי חמאס מרצועת עזה
סוזי דים
"פלשתיני" הוא שם של שדולה פוליטית חזקה, ראש חץ של הליגה הערבית ושל גורמים מסוימים במערב    שדולה שמקדמת בכל העולם אסכולה בשם "שטחים תמורת שלום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il