X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בממד הטקטי אנחנו מול חיזבאללה המאיים בנקמה, מיידית, בחיילי צה"ל בממד האסטרטגי: ארה"ב מול אירן, בעקבות האפשרות (!) של תחילת התכופפות אירנית מול הסנקציות הנכס האסטרטגי של הקשר בין נתניהו וטראמפ יעמוד במבחן האמת הראשון
▪  ▪  ▪
מקרון. הצהיר כי יש הסכמה אירנית [צילום: פרנסואה מורי/AP]

מאמר זה עוסק באירן בשני ממדים: האחד טקטי - ההתמודדות בשטח בין ישראל לאירן ו"שליחיה", ובראשם חיזבאללה; השני אסטרטגי - המאבק של ארה"ב באירן. בשניהם אנו עומדים, כנראה, מול פרשת דרכים.
התופעה הבולטת ביותר בממד הראשון הוא ההיקף הגדול של הפעילות הישראלית (בין שישראל מודה בה בין שהיא מיוחסת לישראל) בתקופה האחרונה, ובכך שהיא חורגת מתחום סוריה וגולשת לעירק וללבנון. בשתי המדינות הללו טמונות בעיות: בעירק יש כוחות צבא אמריקני, ובלבנון ישראל לא תקפה מזה 12 שנה, בעיקר בשל ההרתעה ההדדית הקיימת מול חיזבאללה ששמרה על השקט בצפון. אין לי ספק שלכל תקיפה הייתה מטרה מיוחדת, מוצדקת כשלעצמה (בעיקר פגיעה ביכולות של טילים מדויקים), אך סה"כ התמונה המתקבלת היא של "אי מידתיות", של "השתוללות" ישראלית ברחבי המזרח התיכון מול אירן ו"שליחיה". ומכאן הרצון האירני הברור לגמול לישראל - רצון שנכשל וסוכל על-ידי ישראל.
וכאן בולטת תופעה מעניינת המצביעה באופן ברור על כך שחיזבאללה פועל על-פי צווים של אירן (נסראללה כפוף גם דתית לחמינאי!) חרף האינטרס הלבנוני שלו ודאגתו לאוכלוסייה הלבנונית. שני אנשי חיזבאללה היו בצוות השיעי שהכינו ואימנו האירנים לשיגור רחפני נפץ לישראל. זאת פעולה אירנית "פר אקסלנס". וראה זה פלא: חיזבאללה נטל על עצמו, למעשה, את האחריות לפעולה שסוכלה, והסירה כליל מעל אירן! יתר על כן, שני כטב"מים חמושים נופלים ומתפוצצים בלב הרובע של חיזבאללה בבירות.
בלי תנאים
ומה אומר נסראללה? הוא רק מזהיר שבעתיד ארגונו יפיל כטב"מים ישראלים שיכנסו ללבנון, ובו בזמן הוא מאיים, ממש בשבועה, כי הוא ינקום בחיילי צה"ל על שני אנשיו שנהרגו בכלל בסוריה! לכאורה הנקמה הייתה צריכה להיות על המקרה החמור פי כמה של נפילת הכטב"מים, והנה היא בגלל משהו שהתרחש מחוץ ללבנון. אין לי ספק שהייתה זאת "בקשה" אירנית שאי-אפשר לסרב לה: נסראללה, נקום את הכישלון שלנו, של אירן, ונראה לישראל שהיא לא יכולה להמשיך ולהשתולל. וכאן אנו עומדים (יום רביעי אחר-הצהריים) על פרשת דרכים טקטית מול חיזבאללה, "שליח" אירן.
ועכשיו הממד האסטרטגי: ארה"ב מול אירן. עולה האפשרות (ואני מדגיש: האפשרות) שהיינו עדים השבוע להתכופפות הראשונה של אירן מול ארה"ב, מול הסנקציות האמריקניות האכזריות שבתחילת ספטמבר היו אמורות לחסום כמעט כליל את יצוא הנפט האירני. זה היה כאשר מקרון, נשיא צרפת, הצהיר כי יש הסכמה אירנית למפגש בין רוחאני, ראש ממשלת אירן, לבין טראמפ. צריך להבין: אירן שללה בתוקף כל מפגש עם טראמפ, אלא אם כן "יחזור להסכם הגרעין", ממנו פרש, ויבטל את הסנקציות. רק אז ניתן יהיה לדבר איתו. טראמפ ואנשיו חזרו ואמרו כל הזמן: מוכנים להיפגש כל רגע, בלי תנאים וכמובן בלי הסרת הסנקציות. טראמפ חזר ואמר שלדעתו הסנקציות יביאו אליו את האירנים.
האם יש ממש בדברי נשיא צרפת? איך הדברים יתפתחו? יהיה בכלל מפגש? יש עוד הרבה שאלות, ויהיה זה טיפשי להתחיל ולהתנבא. דומני ששני דברים אפשר להגיד די בוודאות: האחד, המבחן העליון יהיה סביב הסנקציות, כשהיעד האירני העליון הברור יהיה להסיר מעליהם את עניבת החנק בדרכם הנכלולית והערמומית. השני, הנכס האסטרטגי של הקשר האינטימי בין נתניהו לטראמפ יעמוד עכשיו במבחנו האמיתי. כל מי שאץ לראות שחורות או נסים ונפלאות, מוטב לו שימתין. האם אנו על פרשת דרכים אסטרטגית?!

תאריך:  29/08/2019   |   עודכן:  29/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
מהורי ספגתי, שזהות יהודית אסור לה לעלות על שרטון, בו נדחקים לפינה שולית זהות אנושית וערכים אוניברסליים
אלי לוין
רק בשנה האחרונה ישנה מגמה של עלייה מטאורית מבחינה היקף ההדבקות של תוכנות כופר על מחשבים ובחלק לא מבוטל מהמקרים אירוע אמת יכול להגיע לכדי תשלום כופר להאקר בצד השני
אלי אלון
התבשרנו לא מכבר בידיעה בעיתונות כי בית קק"ל ההיסטורי ברחוב הרמן שפירא בתל אביב מתוכנן להפוך למלון בוטיק יוקרתי עבור עשירים ובעלי ממון    אם אכן הידיעה נכונה וכך יהיה, נראה שבקק"ל איבדו את הבושה וכסף קודם לערכים
טובה ספרא
מה הכוכבים אומרים על המצב הביטחוני בשנה הקרובה. תחזית אסטרולוגית מיוחדת ברקע הנפיצות הביטחונית
דן מרגלית
אני מניח שפלג מחפש עתה את העדויות של מנכ"ל וואלה שהיה נתון ללחץ של הבוס שלו לעקור מהידיעות כל מילה רעה על הזוג, ולהוסיף שתיים לטובתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il