X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גורמים בכירים ברש"פ מביעים אכזבה עמוקה מתוצאות הבחירות בישראל, בצד האכזבה יש קורת רוח רבה מהצלחתה של "הרשימה המשותפת". החשש המיידי של הרש"פ הוא שהתוצאות של הבחירות יאפשרו לממשלה בראשות נתניהו לבצע את מהלך הסיפוח של שטחים בגדה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ברש"פ עקבו מקרוב אחרי תוצאות הבחירות לכנסת בישראל מתוך תקווה שהן יביאו למפלתו של ראש הממשלה נתניהו ולחילופי שלטון שיאפשרו את סיכול תוכנית "עסקת המאה" של טראמפ וחידוש המשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים מהנקודה שבה הופסק המו"מ בתקופתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. ברש"פ יש אכזבה גדולה מתוצאות האמת של הבחירות עד כה ומהאפשרות של ניצחון של בנימין נתניהו שיאפשר לו להרכיב ממשלת ימין.
ברש"פ חוששים שהרכבת ממשלת ימין בישראל תביא כבר בטווח הזמן הקרוב למהלך של סיפוח צפון ים המלח, בקעת הירדן וההתנחלויות לישראל בגיבוי של הממשל האמריקני. התקווה בצמרת הרש"פ שאולי ספירת קולות החיילים ישנו את התוצאות ויחסמו את מפלגת הליכוד מהרכבת הממשלה או שיובילו לבחירות רביעיות.
בצד האכזבה מהתוצאות של גוש הימין יש ברש"פ שמחה רבה על התחזקות כוחה של "הרשימה המשותפת" של ערביי ישראל, גורם בכיר ברש"פ אומר כי מדובר ב"ניצחון היסטורי של ערביי 48" שיסייע בעתיד להקמת מדינה פלשתינית עצמאית בקווי 67 שבירתה היא מזרח ירושלים.
בכיר אש"ף סאאב עריקאת אמר ב-3 במרס: "הכיבוש, הסיפוח והאפרטהייד הם מי שניצח בבחירות בישראל, נתניהו החליט שהכיבוש והמשך הקונפליקט הוא שיביא פיתוח ושגשוג לישראל". ואילו בחמאס התבטא דובר חמאס חאזם קאסם ואמר כי "מדינת הכיבוש תישאר ישות זועמת, הבחירות שלה לא יתנו לה שום לגיטימציה על אדמת פלשתטין".הג'יהאד האיסלאמי פירסם הודעה שבה נאמר כי "תוצאות הבחירות אינן משנות את המציאות ולפיכך הארגון ימשיך בהתנגדות לכיבוש".
לקראת הבחירות אמרו גורמים ברש"פ כי מבחינתם אין הבדל בין מפלגת הליכוד לבין מפלגת "כחול לבן" וכי מדובר ב"שני צדדים של אותה המטבע", אולם, בסתר ליבם הם ייחלו לניצחון של "כחול לבן".
החשש הפלשתיני מפני תיקו בתוצאות או ניצחון של הליכוד בראשות נתניהו עומד כנראה להתממש, הפלשתינים חוששים כעת כי ממשלת מעבר בראשות נתניהו תבצע לאלתר את מהלך הסיפוח בשטחי הגדה ותיצור עובדות חדשות בשטח גם אם יתקיימו בחירות רביעיות בישראל בעוד כמה חודשים.
גורם בכיר ברש"פ אומר נוכח תוצאות הבחירות בישראל כי התקווה הפלשתינית מתמקדת כעת בבחירות לנשיאות בארה"ב וכי הפלשתינים מקווים כי המועמד הדמוקרטי ברני סנדרס יהיה הנשיא הבא של ארה"ב מכיוון שהוא נגד "הכיבוש" הישראלי, תומך בהקמת מדינה פלשתינית בקווי 67 ומוכן לשקול את העברת השגרירות האמריקנית חזרה מירושלים לתל אביב.
גורמים בכירים בפתח אומרים כי נוכח ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות בישראל אסור לפלשתינים לסמוך על שום גורם אלא רק על עצמם, ולכן עליהם לעשות הכל כדי להפסיק את הפיצול בין הגדה לרצועה ולנסות להשיג אחדות לאומית.

תאריך:  03/03/2020   |   עודכן:  03/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אכזבה ברש"פ מתוצאות הבחירות בישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אם היה ספק שהעם היהודי צדק
בן נאמן  |  4/03/20 12:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
רפי לאופרט
תוכנית "המאה" של טראמפ שהוצאה סוף-סוף מהתנור, מתחילה להתקרר    לאחר ציפיות, שהולידו כצפוי תגובות מנוגדות ולעיתים אף סותרות, הביאה דיסהרמוניה בממשל לעצירת התנופה; לטעמי, הבחירות בישראל היו אך תירוץ    אם ינצח הימין, יתברר שמדובר בבזבוז זמן של חודשים    אם שוב לא תושג הכרעה, יהיה זה בזבוז כפול ומכופל
ארי בוסל
האם אנחנו צריכים להשתתף בירידה החדה ברמת הרווחים של חברות כמו אל על, חברות תיירות או בתי מלון מקומיים? מה הם עשו כשהכסף זרם והרווחים הרקיעו שחקים? האם האחריות לשלומם היא אכן קיבוצית ומוטלת על כולנו?
דביר מור
יו"ר הרשות הפלשתינית לא ירצה להיזכר כמי שנכנע לתוכניות המערב    נראה שלקראת סיום דרכו, יסתום את האף מול חמאס על-מנת לעמוד עם ההתנגדות הפלשתינית מול עסקת המאה האמריקנית
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מנסה להשפיע על דעת הקהל בישראל לקבל את התנגדותו ל"עסקת המאה" של הנשיא טראמפ. האופוזיציה הפלשתינית תוקפת את הפגישות של גורמים ברש"פ עם נציגי התקשורת ו"מחנה השלום" הישראלים, המהלך הפלשתיני מעיד על חוסר אונים מדיני וחוסר הבנה של המציאות הפוליטית בישראל
רפי לאופרט
השלכה חשובה של בחירות 2019, שלהערכתי אינה זוכה לדיון הציבורי הראוי, היא משמעות התוצאות בשלושת הסיבובים, לגבי היחסים בין הרוב היהודי למיעוט הערבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il