X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כלי רכב של חיזבאללה הותקף מהאוויר סמוך למעבר הגבול בין סוריה ללבנון ואמצעי התקשורת הערביים מייחסים את התקיפה לישראל. נראה כי אין מדובר בניסיון חיסול אלא בתקיפה שנועדה לפגוע בציוד הקשור לפרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה
▪  ▪  ▪
חיזבאללה, סוריה [צילום: AP]

ארגון חיזבאללה שומר על שתיקה ואיננו מגיב על תקיפה אווירית המיוחסת לישראל שאירעה ב-15 באפריל סמוך למעבר הגבול ג'דידת יאבוס בין סוריה ללבנון, אמצעי התקשורת הרשמיים שלו מתעלמים מהאירוע. רכב של ארגון חיזבאללה שהיה בתוך שיירה הותקף מהאוויר על-ידי מל"ט, אל הרכב נורו 2 טילים, הטיל הראשון החטיא את המטרה אך השני פגע בה והשמיד את הרכב. על-פי דיווחים באמצעי התקשורת הערביים, הנוסעים שהיו ברכב הספיקו להימלט ממנו אחרי שנורה הטיל הראשון.
עיתון "אלאח'באר" הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה דיווח ב-16 באפריל באופן ענייני על האירוע, הוא האשים את ישראל כי היא עומדת מאחורי התקיפה אך אישר כי לא היו בה נפגעים בנפש. הרכב היה שייך לפעיל חיזבאללה בשם עימאד כרימי אך הוא לא נפגע מהירי. גורמים בסוריה דיווחו כי פעיל חיזבאללה שהיה ברכב שהותקף הוא מוצטפא מורנייה, בנו של רמטכ"ל חיזבאללה עימאד מורנייה שחוסל בדמשק בפברואר 2008.
על-פי גורמים זרים בזמנו, הוא חוסל במבצע משותף של המוסד הישראל וה-CIA. אולם, לדיווח הזה אין שום אישור מכל גורם אחר. מניתוח הפגיעה ברכב שהותקף ומדברי עדי ראייה שהיו במקום, נראה כי שיגור הטיל הראשון היה ירי אזהרה שבוצע לעבר הרכב כדי שלא להרוג את מי שנסע בו ולאפשר לו להימלט ממנו, בסגנון ירי "הקש בגג" שצה"ל נוקט בו מדי פעם, אולם, המטרה העיקרית הייתה להשמיד את הציוד שבתוכו.
התקיפה של כל הרכב הייתה בצד הסורי של הגבול כנראה כדי שלא להסתבך בעימות עם חיזבאללה אילו התקיפה הייתה מתבצעת בתוך שטח לבנון.
ישראל שומרת על כללי משחק שונים בכל הקשור לתקיפת מטרות של חיזבאללה בתוך שטח לבנון עצמה. ברשתות החברתיות בלבנון שאלו גולשים כיצד עברה השיירה מסוריה ללבנון בזמן שהגבול בין שתי המדינות סגור בגלל מגיפת הקורונה והעלו את הסברה כי מדובר באישור מיוחד שקיבל ארגון חיזבאללה להכניס את הציוד שהותקף לשטח לבנון.
אפשר להעריך בסבירות גבוהה כי מטרת התקיפה של הרכב הייתה לפגוע ברכיבים חשובים הקשורים לפרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה שהגיעו מאירן לסוריה ושהיו בתוכו ולא לחסל את אחד ממפקדיו של הארגון. פעילי חיזבאללה הקפידו לכסות בשטיחים את גג הרכב שהותקף לפני שהתירו לאמצעי התקשורת לצלם אותו כדי להסתיר את תוצאות הפגיעה והציוד שהיה בתוכו.
נראה כי למרות מגיפת הקורונה הפוקדת גם את לבנון, ארגון חיזבאללה ממשיך בפעילות נגד ישראל: בניית תשתיות טרור ברמת הגולן הסורית וגם חידוש פעילות פרויקט הטילים המדויקים באמצעות ערכות מיוחדות המגיעות מאירן. גם אירן ממשיכה, למרות מגיפת הקורונה וחיסולו של הגנרל קאסם סולימאני בתחילת השנה, לספק אמצעי לחימה מתקדמים לאירן ולהתבסס צבאית בשטח סוריה. אם אכן ישראל היא שעומדת מאחורי התקיפה, הרי שיש בכך מסר ישראלי ברור לארגון חיזבאללה ולאירן האומר: "אל תחשבו שבגלל משבר הקורונה נאפשר לכם להמשיך בהכנות לתקוף אותנו, יש לנו מידע מודיעיני מדויק ולא נהסס לתקוף אתכם כדי לסכל את תוכניות ההתקפה שלכם."

תאריך:  16/04/2020   |   עודכן:  16/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המאבק נגד פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
יוני בן-מנחם
ארה"ב הודיעה כי מקציבה פרס של 10 מיליון דולר לכל מי שיספק מידע על פעילותו של השיח' מוחמד אלכוות'ראני נציג חיזבאללה ואירן בעירק. ממשל טראמפ מהדק את המצוד על ראשו של מי שהיה אחד מעוזריו הבכירים של קאסם סולימאני בדרך למעצרו או חיסולו
יוני בן-מנחם
בחיזבאללה מאשימים את המוסד הישראלי בחיסולו של מוחמד עלי יונס, בכיר הארגון בדרום לבנון שעסק בלכידת משתפי פעולה עם ישראל. חיסולו של מוחמד עלי יונס מעורר חשש בלבנון כי חיזבאללה נכנס למלחמת חיסולים חדשה עם ישראל שתערר את היציבות במדינה הסובלת ממשבר כלכלי קשה וממגיפת הקורונה
יוני בן-מנחם
אלמונים התנקשו בחייו של מחמד עלי יונס, בכיר בחיזבאללה בדרום לבנון שהתמחה בלכידת משתפי פעולה עם ישראל. נסיבות החיסול עדיין לוטות בערפל אך בלבנון חוששים ממלחמת חיסולים פנימיים בחברה הלבנונית על-רקע פרשת בכיר צד"ל לשעבר עאמר אלפאח'ורי שהוברח מלבנון לארה"ב
יוסי ברנע
במאמרו "אנחנו" וה"הם" הוא מבחין בין ה"אנחנו", כלומר האומה "העברית", לבין ה"הם", כלומר "אלה הם היהודים, הפזורה היהודית העולמית, היהדות", או "הגולה", תוך שהוא מסביר ש"היהדות היא חטיבה חברתית היסטורית שיש בה כוח חיות מרובה ועל-פי דרכה הגיעה להישגים נכבדים בתחומי המוסר, הרוח והמחשבה"
ד"ר ערן לרמן
בכל דיון על מתווה מדיני אפשרי, חשוב שישראל תעמוד על כך שלא יחול שינוי במצב הנוכחי בירושלים בכלל ובהר-הבית בפרט. יש לדחות רעיונות בדבר העברת סמכויות השליטה בווקף מידי ירדן, ולהתעקש על שימור המצב הנוכחי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il