X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יש לקצץ משמעותית בבורות השומן הציבורי ובביורוקרטיה ששלטונה נמשך כבר מאה שנים גם הרבה לפני הקמת המדינה, מאז השתלטו תנועות השמאל הסוציאליסטיות על ההסתדרות הציונית והסוכנות היהודית בשנות העשרים של המאה שעברה
▪  ▪  ▪
הפגנה 1 במאי [צילום: AP]

מאחר שמדובר כרגע בשעת חירום כלכלית אמיתית הדורשת צעדים דרסטיים, נוצרה הזדמנות פז לרפורמה שורשית בכלכלה על-ידי צמצום דרסטי בפעילויות מיותרות במינהל הציבורי. יש להעביר פעילויות אלה למגזר הפרטי, ובמקביל לבצע רפורמה שורשית במדיניות המס שתעודד צמיחה ופיתוח ותאפשר אף הקלה רבה בעול המיסים המוטלים כיום. המינהל הציבורי חייב לכלול רק רגולציה חיונית בלבד ולא יותר מזה. כל אלה יאפשרו קיצוץ ענק של תקציב הממשלה. כמי שפעל בתפקידים בכירים במינהל הציבורי במשך 50 שנה, אני רואה עצמי מוסמך לפסוק את הדברים הבאים בביטחון מוחלט.
ביטול קיצבאות ומכס וסיוע ישיר לעניים
חייבים לבטל את שיטת הקיצבאות המטומטמת שנהוגה בביטוח הלאומי, המעניקה קיצבה גם לרבים מאוד שלא צריכים אותה, ולהעביר סכומים אלה ישירות למי שבאמת נתון במצוקה ממשית ולא רק "מתקשה לגמור את החודש" עקב ניהול כושל של מאזן הוצאות והכנסות. יש לבטל מכס על היבוא אבל גם להעניק סיוע ממשלתי ישיר לחקלאים ולעסקים החיוניים, מה שימנע התמוטטות עסקים חיוניים ויעודד תחרות חופשית שתגביר צמיחה ותוזיל מחירים.
יש לקצץ משמעותית בבורות השומן הציבורי ובביורוקרטיה ששלטונה נמשך כבר מאה שנים (גם הרבה לפני הקמת המדינה, מאז השתלטו תנועות השמאל הסוציאליסטיות על ההסתדרות הציונית והסוכנות היהודית בשנות העשרים של המאה שעברה). שליטה סוציאליסטית-ביורוקרטית זו הביאה לניפוח ולכפילויות כמעט בכל משרד ממשלתי לאחר הקמת המדינה ועד ימינו אלה, כאשר כל משרד אימץ לעצמו המון פעילויות שנועדו במהותן לאחריות משרד אחר. בהתאם לכך יש להסתפק רק בפיקוח ורגולציה חיוניים, לבטל כליל את החברות הממשלתיות ולשגר את כל הפעילויות המיותרות והמזיקות של הממשלה למגזר הפרטי שיקלוט לתוכו את העובדים המיותרים של המינהל הציבורי.
הסוציאליזם הפוגע בעניים ובחלשים
אבל מסתבר שלא למדנו דבר והגל הסוציאליסטי מאיים שוב לפגוע בצעירים, בעצמאים ובחלשים. עמיר פרץ, שר הכלכלה הטרי, הכריז לא מכבר שהוא מתכוון לעשות לישראל טיפול בולשביקי בו הכל כלול: העדפת תוצרת "כחול-לבן" במכרזים ממשלתיים, דבר שיפגע באיכות המוצרים ויעלה את מחיריהם; דמי אבטלה לעצמאיים באמצעות העלאת דמי ביטוח לאומי ב-0.25% של כלל השכירים והעצמאיים; והגרוע מכל - הטלת מס על המלט.
למי שלא יודע, מחירי המלט הם הקריטיים ביותר לנושא מרכזי שכל ישראלי מתעניין בו: מחירי הדירות. כאשר מונופול המלט "נשר" איבד את אחיזתו בעקבות פתיחה של השוק והתרת יבוא של מלט ממדינות נוספות, ירדו מחירי המלט ב-30%, ובעקבות כך הייתה ירידה במחירי הדירות. כולם מרוויחים - חוץ מהמונופול "נשר". זה מצב שסוציאליסטים כמו עמיר פרץ לא מוכנים לחיות איתו. הטלת המס המתוכננת על המלט צפויה להוביל לעלייה של כ-20% במחירי המלט, ולעלייה במחירי הדירות בהתאם.
היחידים שייהנו מהמהלך הם מקורבים - אנשי המפלגה, חברי ההסתדרות והלובי של השוק המקומי. כשהמחירים עולים, המיסים עולים ויוקר המחיה עולה, כך שרק המקושרים והמבוססים יכולים להצליח. הצעירים, העניים והחלשים נותרים מאחור. הסוציאליזם לא מתעניין ברווחה שלנו - אלא בכיס שלנו. הצרה היא, שהשיטה ה"חברתית" טובה רק בדבר אחד: יחסי-ציבור. למרות שהסוציאליזם גרם ליותר מוות ועוני מכל מלחמה בהיסטוריה האנושית, הוא עדיין מעז לשווק את עצמו במסווה של "כלכלה אנושית".
שוק חופשי מבטיח סדר ורווחה
למזלנו, קמו יחידי סגולה שלא פחדו להיאבק במפלצת המרקסיסטית המודרנית. חתן פרס נובל לכלכלה לשנת 1974, הכלכלן פרידריך האייק, הוא אחד מיחידי סגולה אלה, שחוזר ומדגיש: "רק בזכות המוסד של הקניין הפרטי, השגנו סדר נרחב, העולה על ידע של כל אדם. אם נהרוס את הבסיס המוסרי של המוסד הזה, אנחנו נהרוס את המקורות שמזינים את האדם המודרני וניצור אסון של רעב, מעבר לכל מה שהאנושות חוותה עד כה. ראינו פעם אחר פעם שסוציאליזם לא יכול לעבוד, ובכל זאת הסוציאליזם עדיין מצליח לשקר לכולם".
מי שיקרא את ספרו של האייק "יומרה קטלנית" שרואה אור בעברית בימים אלה, יוכל לנצח כל ויכוח מול אוהדי הסוציאליזם, עם או בלי שפם. הספר מסביר איך הרס הסוציאליזם את היכולת האנושית לשתף פעולה, באיזה אופן הוא גורם לכולנו להיות טיפשים יותר. הספר מנפץ את השקר על "סוציאליזם מוסרי", ומתאר כיצד הקפיטליזם והשוק החופשי גרמו לאנשים להיות מוסריים יותר מאי פעם.
ספרו של פרידריך האייק מסביר היטב איך ניתן להציל את המשק הישראלי ולהגן על החלשים והעניים באמת, לא את אלה שרק מתקשים לגמור את החודש עקב ניהול כושל של הוצאות והכנסות.
מאבק במוקדים הסוציאליסטים בממשלה
אם שני השרים שהיו ראשי ההסתדרות, עמיר פרץ ואבי ניסנקורן, יבינו שזו הדרך המהירה והיחידה לצאת מהמשבר הכלכלי ולמנוע העצמתו, אפשר יהיה לבצע את כל זה ללא שום זעזועים. אם יתנגדו - חייבים להיאבק במוקדים הסוציאליסטים שיתגלו בממשלה. אותם אלה כמו שר החקלאות שוסטר, שר הכלכלה עמיר פרץ, ושר העבודה והרווחה איציק שמולי, שמבטאים תפיסות של פרוטקציוניזם, מונופולים ממשלתיים, נאמנות לגילדות, לוועדים החזקים ול"מועצות ייצור" חקלאיות. התפיסות הללו גורמות להעלאת מחירים, מונעות צמיחה וחונקות את המשק והכלכלה. יש להיאבק בהן בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשות הממשלה.

הכותב הוא דובר מייסדי הליכוד, מנכ"ל חטיבת בוגרי בית"ר, חבר חוג הליברלים בליכוד, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית.
תאריך:  07/06/2020   |   עודכן:  07/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב ברדוגו
אין שלטון, במובן הפשוט של אי-מימוש מלא של השקפת העולם וסדר היום של הימין. התחושה היא שהערכים והעקרונות של הפקידות הבכירה בישראל, מערכת הביטחון, ומערכות אכיפת החוק והצדק - מוכתבים ממקום אחר, לא מהממשלה הנבחרת
עו"ד אברהם הללי
עלינו בלא כונה לשלום, איננה מתקבלת על-ידי הקב"ה הבוחן כליות ולב, האמירה "יעשה שלום עלינו אנו המברכים ועל כל עם ישראל כולל התועים כתועי דרך
ארי בוסל
ממש כמו בבריכה, אתה משגיח על עצמך, אתה סופר את מספר הבריכות, אתה יודע באיזה מהירות אתה שוחה, אתה מול עצמך ומול המטרה שהצבת לעצמך
אברהם בנמלך
מנכ"ל אחד לא מספיק?    מי שקובע במשרד הוא המנכ"ל ולא השר    למה?    כי השר לא מקבל החלטות, הוא עסוק מאוד    במה?    אל תשאל, בקבינט המדיני ביטחוני, בסיורים בעולם, וכשהוא בארץ בדיונים עם הדובר וחוץ מזה הוא מתראיין כל הזמן
יוני בן-מנחם
הגנרל אסמעיל קאא'ני, מפקד כוח "קודס" של "משמרות המהפכה" האירניים ביקר פעם נוספת בבגדד ונפגש עם בכירים עירקיים וראשי מליציות "אלחשד א-שעבי". הביקור התקיים לקראת שיחות הדיאלוג האסטרטגי בין ארה"ב לעירק במחצית החודש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il