X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המהלך הדרמטי לנרמול היחסים הדיפלומטיים עם איחוד האמירויות ממחיש כאלף עדים, כי אנו מצויים בעיצומה של תמורה אזורית רבת משמעות הטומנת בחובה תשומות המהוות מכפילי כוח בהיבט מיצובה האסטרטגי של מדינת ישראל
▪  ▪  ▪
נתניהו בשיחה עם בן זאיד [צילום: לשכת ראש הממשלה]

האם אנו חווים את התגשמותו של "חזון אחרית הימים"? דומה כי עידן הנורמליזציה עם העולם הערבי הפרגמטי, מבשיל וקורם עור וגידים לנגד עינינו.
"שלושת הלאווים של חרטום" מ-1 ספטמבר 1967 - המוטו המחייב של ה-ליגה הערבית הפכו ל"אות מתה", לאנכרוניזם בהתגלמותו, למושג מיתולוגי מעידן אחר.
סממני הצונאמי המדיני ניכרים כבר כאן, אולם בהיפוך יוצרות מזווית הראייה של רואי השחורות המקצועיים, מעין נקמה מתוקה שיש בתוכנו המתקשים לעכלה.
הנסיבות הגיאופוליטיות מייצרות מפגשי אינטרסים, סינרגיה, הזדמנויות אזוריות ותשתית של בריתות, שאיש לא העלה על דעתו אך לפני עשור. ישראל הופכת כיום למושא לחיזור, הן בשל עוצמתה הצבאית, המובילות הטכנולוגית, זיהוי האיום המשותף ותעוזת מנהיגיה.
זהו ללא ספק עידן חדש במרחב המזרח תיכוני, המעגן תפיסת עולם פרגמטית, שאותה מוביל זה מכבר, ראש הממשלה נתניהו, על אפם וחמתם של גורמי ההערכה בארץ ובמערב, אשר דבקו בקונספציית "פלשתין תחילה". הגישה הריאליסטית מביסה אפוא את הדוגמטיות המחשבתית המוזנת ע"י תפיסות עולם פרוגרסיביות, שאינן תואמות את כללי המשחק במזרח התיכון. לא עוד שטחים תמורת שלום, אלא שלום הדדי ונורמליזציה מליאה, שאין להעלות על הדעת כי יהיו לצנינים בעיני גורם פוליטי ציוני כלשהו.
המהלך הדרמטי לנרמול היחסים הדיפלומטיים עם איחוד האמירויות ממחיש כאלף עדים, כי אנו מצויים בעיצומה של תמורה אזורית רבת משמעות הטומנת בחובה תשומות המהוות מכפילי כוח בהיבט מיצובה האסטרטגי של מדינת ישראל.
הפוטנציאל הגלום במיסוד מלא של הקשרים עם מדינות המפרץ הפרסי לא יסולא בפז, ויש בו גם כדי לשדרג את ההיערכות האופרטיבית להתמודדות עם האיום הגרעיני הקיומי הנשקף מאירן. אין תימה כי טהרן צופה בעיניים כלות אחר המגמות האזוריות החדשות, ומזהה בהן ממד משמעותי מאיים, המחייב הערכת מצב מחודשת.
שינוי הפאזה מזווית הראיה של מדינות ערביות משתקף בחדווה "לצאת מן הארון", גם אם משמעות הדבר מבחינתן הותרה מאחור של אמנת הליגה הערבית (מ-1945), שאחד מסעיפיה מנחה עקרון של החלטות פה אחד בהקשר הישראלי. עצם כינונה של הליגה הערבית כאורגן נוכח בזירה הבין לאומית, נטוע כל כולו במוטו של טרפוד המפעל הציוני בארץ ישראל, ומכאן מזדקרת לעין התמורה המשמעותית שלה אנו עדים בעצם ימים אלה.
העיתוי הנוכחי חווה שלבים רגישים ומורכבים של תהליכים המתנהלים במקביל מול מספר מדינות ערביות, לקראת מהפך תודעתי היסטורי. בידינו הדבר, וחלילה לנו אם יריבויות פוליטיות פנימיות ומאבקי אגו, יהיה בהם כדי לתקוע מקל בגלגלי הדיפלומטיה המושכלת והיצירתית, שהשתיקה היא הממד ההכרחי להצלחתה.
ספק אם גם מתנגדיו הפוליטיים הצרופים יתכחשו לעובדה כי ראש הממשלה נתניהו הוא הציר המרכזי המניע את התהליך המדיני חסר התקדים. המצרף הקוניוקטורלי של נתניהו בירושלים ודונלד טראמפ בוושינגטון, מזמן ערכים מוספים ברורים, על המשתמע מכך. דינמיקה של שלום, חזקה שתהיה משאת נפש של כל ממשל אמריקני, ועל כן מתקיימת סבירות להמשכיות גם בנסיבות של חילופי משמרות בבית הלבן .
טירוף המערכות המתחולל במקביל, בחצר שלנו, עלול לצקת תשומות שליליות עד הרסניות, על העידן החדש המתרקם באזורנו, ועל כן מתבקשים הרהור עמוק וחשיבה מקדמת, באופן שיזריק תשומות חיוביות להצלחת המהלך.
הנכסים האסטרטגיים הברורים הגלומים בפריצת הדרך המדינית מול המדינות הערביות המובילות במפרץ הפרסי, ראויים להיכלל בקטגוריה שלגביה המטרה המקדשת את האמצעים. באותה נשימה, שומה שהנחת העבודה של ישראל תביא בחשבון ערכים מוספים גם מבחינתה של ארה"ב, בהקשר של קשריה הכלכליים והביטחוניים במרחב זה, בשקיפות מליאה.
בהינתן המגמות המקדמות מבחינת האינטרסים הלאומיים של ישראל, יש מקום לנקיטת היגיון בריא ושיקול דעת כבד משקל מצד רשויות האכיפה הישראליות, בהתייחס לעיתוי ההליך המשפטי כנגד ראש הממשלה נתניהו. חיוני שיתאפשר למקבלי ההחלטות בישראל בכלל ולראש הממשלה המכהן, בפרט, מרחב זמן סביר, ללא אילוצים חיצוניים מכבידים, באופן שיבטיח הכתרה של המהלכים המדיניים האזוריים ההיסטוריים וחסרי התקדים. זו תהיה בבחינת הקדימה הנכונה האמורה להוכיח כי שיקולים לאומיים קודמים לשיקולי יוקרה ואגו של הפרקליטות והייעוץ המשפטי לממשלה. מסר כזה ייאפשר לעצב מחדש את דימוייה של מערכת המשפט כ"עמוד האש לפני המחנה". בהחלט חומר למחשבה.

תאריך:  24/08/2020   |   עודכן:  24/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצונאמי המדיני - ההיגיון והאינטרס הלאומי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
כולם מדברים נגד ביבי - איש לא מדבר נגד גנץ וכחול לבן. מי שיכול למנוע בחירות - זה גנץ, מי שיכול להוביל לבחירות, זה ביבי. גוש ימין עם 59 מנדטים מול כחול לבן של 16 - דרשו ממשלה פריטתית - קיבלו ללא שום פרופורציה למנדטים 16 שרים ולמרות זאת, מתעקשים להכריח 59 מנדטים לפעול ולשלוט
ציפי לידר
מיהו השופט? השופט בגלימה ואולי זה אתה?    תשמעו סיפור - כל גירסה והסיפור שלה: על התובע, שהתגלה שהוא הרמאי, והריטלין בכוס הקפה של מי? על כך ברשימה שלפניכם. מום שבך
יאיר דקל
יש לספר שני חלקים - הראשון, הרבה יותר עליז וקליל. ההמשך, הרבה יותר כבד והמכתבים יותר ארוכים. עם זאת, הפתיחה החיובית, מוליכה אותנו אל ההמשך. קריאה מהנה
יובל כהן
בניסיונותיהם לספק גלגל הצלה תקשורתי לעסק ביש משפטי, עושים אותם כתבים שימוש לרעה בהבחנה חוקתית טריוויאלית ומוכרת: ההבחנה המבדילה בין עבירות פליליות חמורות - כגון רצח והריגה, לבין עבירות פליליות "קלות" - כגון סוגים מסוימים של עבירות "צווארון לבן"
יוני בן-מנחם
נמשכים המאמצים להרכיב ממשלה חדשה בלבנון ונראה שהיא תכלול גם הפעם נציגים של ארגון חיזבאללה. ארגון חיזבאללה הצליח להתחמק מהאחריות לפיצוץ הגדול בנמל ביירות ורצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אלחרירי, הקהילה הבינלאומית אינה מענישה אותו מחשש שהוא יערער את המצב בלבנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il