X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מהלך העשור שחלף השתנו בכל זאת מספר משתנים משמעותיים סוללות ההטענה השתפרו לבלי הכר וכן המודעות לרכב החשמלי במדינות רבות בעולם העובדה שרכב זה הינו לא רק חסכוני, אלא גם שקט, לא מזהם, ובקיצור נמרץ "אקולוגי"
▪  ▪  ▪
רכב חשמלי [צילום: יח"צ]

הכשלון של חברת "בטר פלייס" בעשור הקודם להחדיר רכב חשמלי לשימוש המוני במדינת ישראל עודנו צרוב בתודעה. היו לכישלון זה מספר סיבות מרכזיות:
ראשית, יבואני הרכב המונע על-ידי בנזין, לא חפצו באופן טבעי בהצלחת המתחרה החדש. שנית, העובדה שלא היו די תחנות הטענה לרכבים חשמליים, מה שהקשה מאוד על אותם מתי מעט שכן רכשו אותם. שלישית, סוללות ההטענה היו מיושנות, איטיות והספיקו רק לנסיעות קצרות יחסית.
רביעית, בעלי המוסכים וכלל תעשיית הרכב הקלאסי המונע על-ידי בנזין, שהיו אף הם בעלי אינטרס להמשיך את המצב הקיים. חמישית, מקבלי ההחלטות במשרד התחבורה ובממשלה בכלל, שראו בתעשיית הרכב ובשוק המכוניות הקיים "פרה חולבת" של מיסוי בהיקפים של מיליארדים, ובמיוחד מיסוי על דלק.
מהלך העשור שחלף השתנו בכל זאת מספר משתנים משמעותיים. סוללות ההטענה השתפרו לבלי הכר וכן המודעות לרכב החשמלי במדינות רבות בעולם. העובדה שרכב זה הינו לא רק חסכוני, אלא גם שקט, לא מזהם, ובקיצור נמרץ "אקולוגי".
בימים האחרונים התבשרנו שתי בשורות חשובות בנושא זה - ראשית, האיחוד האירופי הודיע כי יקצה 3 מיליארד אירו לפיתוח מזורז של סוללות הטענה איכותיות, מהירות ובעלות טווח נסיעה ארוך, זאת בשיתוף עם יצרני רכב מובילים.
שנית, משרד התחבורה אצלנו הודיע על הקמת 5 מסופים מיוחדים גדולים למאות רבות של אוטובוסים חשמליים שכבר נעים על כבישי הארץ. מסופים אלה יוקמו בעוטף גוש-דן, בכפר סבא, צומת כנות, אזור התעשיה שוהם, מחלף גהה ומכללת לוינסקי שבצפון מערב תל אביב ויכללו בתוכם גם מגדלי משרדים ומתחמי תעסוקה, הסעדה ובילוי.
אלה, לטעמי, סנוניות ראשונות של מהפיכה מואצת של כניסת רכבים פרטיים חשמליים, ובהמשך גם אוטונומיים למדינת ישראל. חשוב לזכור כי דווקא ארצנו הקטנה, הצרה והצפופה לעייפה, הן במספר התושבים והן בגידול צי הרכב, הינה אידיאלית לכך, קל וחומר שכתוצאה מגידול האוכלוסייה המזורז נהפוך תוך שנים מעטות למדינה הצפופה ביותר בעולם כולו.
שוו בנפשכם, לדוגמה, איך ייראו צירי תחבורה שוקקים ומזהמים דוגמת "נתיבי איילון", כביש 5 (חוצה שומרון) כביש החוף (מספר 2) או כביש 1 תל אביב-ירושלים, לו ינועו בהם מדי יום ביומו מאות אלפי כלי רכב ללא איוושה של רעש וללא זיהום אוויר או ריח בנזין כלשהו. זוהי, במובהק, לא רק מהפיכה תחבורתית, אלא מהפיכה של ממש באיכות החיים של כלל תושבי מדינת ישראל.
איש לא יפסיד מכך. אדרבה. כולם ירוויחו. "אובדן" ההכנסות דהיום על מיסוי כלי רכב מזהמים ועל דלק, יקוזז ויהיה משתלם פי כמה וכמה כתוצאה מהחיסכון הבריאותי העצום, שלא לדבר על ירידה תלולה בלחץ הקולקטיבי כתוצאה מהפקקים. ויהיו לכך, כמובן, גם משמעויות כלכליות רבות משקל נוספות, דוגמת השבחה ניכרת של נדל"ן הממוקם בממשק לאותם צירי תחבורה שהוזכרו, ונוספים.
ובהמשך, איך לא, תגיע אלינו גם המכונית האוטונומית, שתשחרר את כולנו מטרדות הנהיגה וכבר היום משווקת בכמויות נכבדות בעשרות מדינות ברחבי העולם. ברור כי לצורך זה יהיה צורך להשקיע סכומים נכבדים בשדרוג התשתיות והתאמתם למציאות החדשה, אולם כאמור, זו תהיה ללא ספק ההשקעה הכי משתלמת שאפשר בעתיד טוב יותר לכולנו!

הכותב הוא סמנכ"ל טכנו טסט ומבעלי משרד עורכי-דין ברכה טשרניחובסקי ושות' המתמחה בתחום הרכב והנדל"ן.
תאריך:  22/02/2021   |   עודכן:  22/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסנונית הראשונה של המהפכה החשמלית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
על-פי ציוויי הפרשה נר התמיד אמור לדלוק באהל מועד מחוץ לפרוכת    הצו הזה מופיע גם בספר "ויקרא" כ"ד המדגיש "צו את ישראל ויקחו אליך שמן זית להעלות נר תמיד"    זה נר הדולק תמיד וללא הפסק
יוני בן-מנחם
הרש"פ שיגרה מכתב לממשל ביידן שבו היא מסבירה את השתתפות תנועת חמאס בבחירות אך היא מסתירה את העובדה כי מדובר בארגון טרור הדוגל בהשמדת ישראל. יו"ר הרש"פ מנסה "להכשיר את השרץ" ולהשיג לגיטימציה אמריקנית לחמאס כשותף פוליטי של הרש"פ הרשאי להשתתף בבחירות למרות שהסכמי אוסלו אוסרים השתתפות בבחירות של ארגוני טרור
דן מרגלית
יש מתווה: יאיר לפיד או גדעון סער יתחייבו בפני הפרופסור ירון זליכה, שכישוריו רבים ועקשותו אינה נופלת מיכולתו המקצועית כי אם ישתתפו בקואליציה ובממשלה הוא יהיה שר מטעמם
דן מרגלית
ביבי רצה לביים דרמה, לא עלה בידו, אבל יש סוד    ד"ר אליעד שרגא בירר במקורותיו מה הסוד ומיד לאחר מכן פנתה התנועה לאיכות השלטון בדרישה לפרסמו כי "זכות הציבור לדעת"
ארווין קליין
בעיני זה קצת דומה לבני ישאל במדבר, שסבלו כל כך והתלוננו על סיר הבשר שהיה להם במצרים... אלא במקום עגל הזהב שבני ישראל בנו למשה במדבר, אנחנו פה בונים לנו איש שלג לבן...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il