X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ישראל הינה אחת המדינות הבודדות בעולם שבפועל יצאה מהקורונה. מיקומה, שעות טיסה ספורות כמעט מכל יעד באירופה, העובדה שאנחנו נהנים מכ-320 ימי שמש בשנה (כפליים יותר מאשר ברוב מדינות אירופה!) הופכת אותה ליעד אטרקטיבי ביותר
▪  ▪  ▪
תיירות מרפא ים המלח [צילום: מנחם לדרמן/פלאש 90]

בהפוך על הפוך, דווקא עידן הפוסט קורונה ממחיש לכולנו עד כמה מדינת ישראל מצויה בחלון הזדמנויות נדיר להפוך למעצמת תיירות אזורית ואולי אף עולמית. בחודשים האחרונים, בין לבין הסגרים, התבשרנו, בין היתר, כי איש העסקים רמי לוי רכש בכ-60 מיליון שקלים את מלון לוסקי ברחוב הירקון בתל אביב.
זוהי ללא ספק מגמה שרק תלך ותתחזק במהלך השנים הקרובות. ישראל הינה אחת המדינות הבודדות בעולם שבפועל יצאה מהקורונה. רוב רובן של המדינות, כולל מדינות מערביות מפותחות דוגמת ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, ספרד, איטליה והרשימה עוד ארוכה, מצויות עדיין בלב ליבה של המגיפה.
מעבר ליתרון יחסי זה, שניתן ואפשר להפוך אותו ליתרון אסטרטגי אבסולוטי, נהנית ישראל מעוד מספר יתרונות לא מבוטלים. מיקומה, שעות טיסה ספורות כמעט מכל יעד באירופה, העובדה שאנחנו נהנים מכ-320 ימי שמש בשנה (כפליים יותר מאשר ברוב מדינות אירופה!), כעולל בחורף האירופי המקפיא, הופכת אותה ליעד אטרקטיבי ביותר.
מעבר לכך העובדה שהקורונה הציבה בראש סדר היום העולמי את הנושא הרפואי, לישראל פוטנציאל לא אכזב להפוך להיות מעצמת תיירות מרפא עולמית, משכיות החמדה של ים המלח, דרך אוויר המדבר היבש והמבריא ועד בכלל.
ואם נוסיף לכך את העובדה שידועה לכל שישראל מהווה מרכז עולמי ליותר ממיליארד נוצרים, שילוב אולטימטיבי של אתרים דתיים והיסטוריים, החל מהכנרת וסביבותיה, דרך עכו וקיסריה וכלה בירושלים, נבין אל נכון את הפוטנציאל הלא מנוצל.
לפרוטוקול, ערב פרוץ הקורונה חצינו כבר בגדול את רף השלושה מיליוני תיירים בשנה ולולא המגיפה ייתכן מאוד שהיינו נושקים למספר הקסם ארבעה מיליון, אולם מספרים אלה הינם כאין וכאפס לעומת מעצמות תיירותיות מובהקות דוגמת צרפת, בריטניה, איטליה וספרד, שם מספר התיירים מדי שנה חצה את מספר תושבי אותן מדינות.
ובמילים אחרות, גם לולא היתרונות שמהן נהנית ישראל בעקבות הקורונה, היינו מגיעים, במוקדם או במאוחר, לכ-8-10 מיליון תיירים בשנה, קל וחומר כעת כשאנחנו יכולים בנקל להפוך להיות מוקד תשומת לב בינלאומית, זאת כמובן כולל נושא התיירות.
אין זה סוד שלהוציא אולי את העיר אילת, סובלת מדינת ישראל ממחסור כרוני של מאות בתי מלון ורבבות חדרים, בהתאמה. מחסור זה בולט במיוחד דווקא במלונות בוטיק תיירותיים ברמה של שלושה כוכבים, בתל אביב וערי גוש-דן המהוות מוקד משיכה לתיירים רבים, זאת בזכות השילוב האולטימטיבי של העיר הגדולה ומלאת אטרקציות עם חוף ים ארוך וחולי.
כמי שמתמחה במלונאות המשלבת מגורי יוקרה, אין לי צל של ספק שהשילוב של נדל"ן ותיירות, כולל נופש ומרפא, יהווה את "הדבר הבא" כמנוע צמיחה משמעותי לכלכלת ישראל כמו גם לשוק הנדל"ן ובמיוחד לאחר משבר הקורונה ומבצע "שומר החומות".
אני קורא לממשלת ישראל הבאה לכשתקום, כמו גם לעיריות ולרשויות המקומיות, לעשות את כל אשר על ידן על-מנת לנצל את שעת הכושר הנדירה הזו ולשים, כמאמר המשורר, את מדינת ישראל חזק, חזק על המפה!

הכותב הוא יועץ ניהול ותחזוקת מבנים, טיפול בנכסי משקיעים ובעלי חברת עידן (ש.נ.י).
תאריך:  27/05/2021   |   עודכן:  27/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רמי  לוי / Rami Levi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד נהפוך את מדינת ישראל למעצמת תיירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שפק-ליסק
המדיניות של הרשות הפלשתינית היא לתמוך באנגלית בפתרון של 2 מדינות אבל, לנהל מאבק נגד ישראל בכל המוסדות הבינלאומיים במטרה להביא לדמוניזציה ודה-לגיטימציה של קיומה
עמנואל בן-סבו
אלפי טילים נורו על אזרחי הארץ הטובה הזו, חלקם שילמו בחייהם, ושום עצומה? אפילו לא חצי מודעה בעיתונים להפסיק את הכיבוש והרג החפים מפשע בעזה? מה קורה כאן? אין עמוס עוז אין עצומות?
דוד ארגז
בדרך לרכב אני שוקע במחשבות. מה עושה ילדה במנזר ? לנזירים וכמרים הרי אין ילדים    אני נחבא בין השיחים מביט אל החלון ומחכה
צבי גיל
Monde cane הומניסטי בישראל 2021    באלו שלנו אבד לפני שלוש שעות בחוף ארסוף    שיתופכם יעזור לנו מאוד    זה ממש עניין של מהירות, היה תרגיל של חיל-הים והפיצוצים הפחידו אותו והוא עלה מן החוף    באלו הוא כלב גדול וחזק מאוד ומתוק אבל פחדן
אברהם פכטר
כדאי לזכור כי חמאס כארגון טרור חי ומתקיים מעצם העובדה שהוא לא כפוף לכללים, לחוק ולאמנות או לממשלות    המוטו של ארגון טרור, הוא ככל שיותר גרוע לעם כך יותר טוב לארגון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il