X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: יוסף מסעוד/AP]
חמאס מאיים בהסלמה מחודשת
חמאס נתן אולטימטום לישראל של שבוע ימים לאשר את הכנסת הכסף הקטרי לרצועה, שאם לא כן יפתח בצעדי הסלמה בגבול הרצועה הגיעה העת להפסיק את הכנסת הכסף הקטרי לרצועה מכיוון שברובו הוא שימש להתעצמות צבאית של חמאס

המצב ברצועת עזה מתוח מאוד מאז הוכרזה הפסקת האש בין ישראל לחמאס. החיים לא שבו למסלולם הרגיל. מצרים מנסה לייצב את הפסקת האש ולקדם הסכם רגיעה ארוך טווח בין הצדדים אך נתקלת בקשיים רבים.
העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" דיווח מפי גורמים בחמאס ב-4 ביוני כי הארגון העביר מסר לישראל כי אם המענק הכספי החודשי הקטרי לא יגיע לרצועה עד סוף השבוע הבא, הוא יתחיל בצעדים להסלמת המצב הביטחוני.
השגריר הקטרי מוחמד אלעמאדי הודיע לפלגים הפלשתינים ברצועת עזה שישראל מסרבת להכניס את הכסף הקטרי לרצועה. הקטרים הודיעו לממשלן של הנשיא ג'ו ביידן ולאו"ם שצעד כזה מצידה של ישראל הוא התגרות בפלשתינים שתביא לפיצוץ בתוך הרצועה.
גורמים בישראל אמרו כי לא יוכלו לאשר את הכנסת הכסף הקטרי לרצועה מכיוון שאין ערבויות שהכסף הזה לא יגיע לידי ארגון חמאס מכיוון שהפיקוח על הכסף הינו מוגבל.
ארגון חמאס מאיים על ישראל באמצעות מסרים שהועברו דרך המודיעין המצרי כי הוא יחזיר את צעדי ההסלמה לגבול הרצועה: בלוני תבערה ובלוני נפץ, הפגנות על גדר המערכת שכוללות ידויי אבנים והבערות צמיגים וגם ירי רקטות, הסלמה הדרגתית עד שישראל תיכנע לדרישותיו.
ישראל ממשיכה בינתיים בהגבלות על רצועת עזה. מעברי הגבול מישראל לרצועה פתוחים רק באופן חלקי להכנסת מוצרי יסוד ומרחב הדיג צומצם ל-6 מיל. עם זאת, סיוע הומניטרי רב נכנס לרצועה ממצרים דרך רצועת רפיח.
חמאס מנסה לנצל עכשיו את אי-הבהירות בזירה הפוליטית בישראל כדי להלחיץ את ישראל ואולי גם לבחון את ממשלת השינוי בראשות נפתלי בנט, אם אכן היא תקום. בכל מקרה, הגיעה העת להפסיק את הכנסת הכסף הקטרי לרצועה.
קטר הינה מדינה תומכת טרור. מאות מיליוני הדולרים שישראל אישרה להכניס לרצועה הלכו ברובם להתעצמות הצבאית של חמאס, רק חלק קטן מהכספים האלה הלך למשפחות נזקקות ולקניית דלק עבור תחנת הכוח בעזה שמייצרת חשמל. התיווך המצרי בין חמאס לישראל מתנהל בעצלתיים. בשבוע יתקיים בקהיר מפגש, ביוזמת מצרים, בין כל הפלגים הפלשתינים בהשתתפות יו"ר הרש"פ בניסיון לקדם שוב פיוס לאומי.
המצב בשטח מתוח מאוד. בסוף השבוע היו כמה הפגנות ועימותים עם חיילי צה"ל במקומות שונים בגדה שבהם נפצעו עשרות פלשתינים. משטרת ירושלים אישרה לקיים מצעד דגלים נוסף ב-10 ביוני בסימטאות העיר העתיקה בירושלים וכבר החל מסע הסתה פלשתיני ברשתות החברתיות נגד המצעד בטענה כי הוא נועד להגיע למסגד אל-אקצה. כמו-כן נמשכת ההסתה הפלשתינית על-רקע המשך הביקורים של יהודים בהר-הבית, לא מן הנמנע שסבב לחימה חדש יגיע לפתחנו.

תאריך:  05/06/2021   |   עודכן:  05/06/2021
+סטרואידים בעזה
22:05 05/06/21  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

אם ייפתח סיבוב חדש, וזה עלול לקרות, יהיה הכרח הפעם לבתק את ראשי הנחש בעזה, לשים אחת ולתמיד קץ לשלטון החמאס הארסי, הטרוריסטי, שחיי אדם שווים בעיניו כקליפת השום, וכל צידוק קיומו שלו ושל חבר מרעיו הוא בשנאת ישראל, בשפיכת דמים ובטרור בלתי פוסק

[צילום: חליל חמרה, AP]
+"לבטל את מצעד הדגלים הפרובוקטיבי"
21:16 05/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חבר הנהלת עיריית ירושלים, עו"ד יוסי חביליו, פנה אל המשטרה ואל השב"כ בבקשה שימנעו את קיום מצעד הדגלים המתוכנן להתקיים ביום חמישי הקרוב ברחובות הרובע המוסלמי בעיר העתיקה  ▪  "קיום צעדת הדגלים במסלול ובמתכונת המתוכננים, עלול בסיכון גבוה לגרום לפרוץ מהומות גדולות בירושלים, בארץ כולה, ואולי אפילו מעבר לכך"

[צילום: איציק וולף]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חמאס מאיים בהסלמה מחודשת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין יהיה לראות
באום  |  5/06/21 14:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
מנהיג חמאס יחיא סינוואר מתגרה בישראל כשהוא מנצל את המצב הפוליטי הרגיש בישראל ואת המגעים לייצוב הפסקת האש כדי להתחמק מחיסול על-ידי צה"ל. גורמים בכירים בישראל אומרים כי ידיה של ישראל כבולות כרגע מבחינה מדינית אך סינוואר הוא "בן מוות" שיחוסל בעיתוי המתאים
צבי גיל
התקשורת, בעיקר החזותית, שהורידה עלינו ברד של מידע, פרשנויות, מִחזוּר של קולחים ודיסאינפורמציה - חייבת אף היא להפיק לקחים
איתן קלינסקי
יעקב דורי
את המאמר "האובייקטיבי" המתפרסם באחד השבועונים הנפוצים בעולם, לא כותב תועמלן ניאו נאצי, אסלמיסט פונדמנטליסטי, מכחיש שואה כאבו מאזן ובן ברית של היטלר כמופתי, אפילו לא סקנדינבי יפה נפש שרוצה לשים קץ לסכסוך הדמים ויוזם את אוסלו    את המאמר כותבת ישראלית בשבועון המתיימר להיות אובייקטיבי במעצמה הכי ידידותית לישראל
יוני בן-מנחם
מצרים משקיעה מאמץ דיפלומטי אינטנסיבי כדי להשיג פריצת דרך שתביא לייצוב הפסקת האש והבנות רגיעה חדשות בין ישראל לחמאס. המשא-ומתן העקיף בין ישראל לחמאס הוא קשה וגורמים בכירים בירושלים אומרים כי יש להנמיך ציפיות לגבי תוצאותיו, סכנת ההתדרדרות לסבב לחימה נוסף עדיין קיימת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il