X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מומלץ לכל מי שמשתמש בפייסבוק ואינסטגרם לצרכים עסקיים לקרוא בהרחבה את כללי הקהילה ומדיניות הפרסום המלאה של החברה ולפעול לפיהם
▪  ▪  ▪
זכות לערער [צילום: ג'ני קיין, AP]

בשנה האחרונה נשמעות מאות תלונות של עצמאיים ובעלי עסקים בנוגע לחסימות של פרופילים, דפים עסקיים וחשבונות פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם, שתיים מהרשתות החברתיות הפופולריות ביותר כיום בארץ ובעולם. חלק גדול מחסימות אלו מתבצע ללא התראה מוקדמת, ללא הסבר ואף ללא אפשרות ערעור עבור חלק מהמשתמשים.
במקרה הרע פוגעות חסימות אלו ביכולתם של עסקים קטנים לקדם ולשווק עצמם, ובמקרה הרע עוד יותר, מהוות שיתוק עסקי מוחלט עבור העסקים שפעילותם מתבססת כל כולה על פלטפורמות אלו בלבד. הנה הדרך בה נוכל לצמצם ככל הניתן את הסיכוי להיפגע מחסימת הפרופיל ומהן האפשרויות העומדות בפנינו במקרה ונחסמנו.
מדוע פייסבוק חוסמת חשבונות של משתמשים ועסקים?
בדומה לכל פלטפורמה דיגיטלית, גם לפייסבוק ואינסטגרם יש תנאי שימוש מפורטים, כללי קהילה ומדיניות פרסום אשר מחייבים כל גולש שנרשם ומשתמש בשירותי החברה השונים. תנאי שימוש אלה נועדו כדי להבטיח את חווית השימוש בפלטפורמה עבור כלל המשתמשים ולשמור על האינטרסים העסקיים של פייסבוק בתור חברה מסחרית שמרוויחה כסף מפרסום.
איך נימנע מחסימה?
1. ראשית, מומלץ לכל מי שמשתמש בפייסבוק ואינסטגרם לצרכים עסקיים לקרוא בהרחבה את כללי הקהילה ומדיניות הפרסום המלאה של החברה ולפעול לפיהם.
2. ודאו כי הפרופילים האישיים שלכם וחשבונות הפרסום שלכם מאומתים מול פייסבוק - לאור ריבוי המקרים בעולם של פרופילים פיקטיביים (חלקם למטרות השפעה פוליטית, טרור ועוד), פייסבוק נוטה לחסום באופן מהיר יותר חשבונות שאינם מאומתים. פרופיל וחשבון מאומת מצביעים לפייסבוק על כך שיש אדם ו/או ארגון אמיתי מאחורי הפעילות, דבר אשר יאפשר לכם גם להגיש ערעור אם נחסמתם ואתם מאמינים שהדבר בוצע בשוגג.
אימות הפרופיל יכלול בין היתר קישור של הפרופיל האישי שלכם למספר טלפון ולעתים העלאה של מסמך מזהה (תעודת זהות או דרכון). אימות של החשבון העסקי יבוצע בעזרת אימות של אתר האינטרנט של העסק והעלאה של מסמך רשמי כלשהו של העסק (מרשויות המס, רשם החברות וכו').
3. הפעילו בפרופילים ובחשבונות העסקיים אמצעי אבטחה כגון אימות דו-שלבי - אמצעי זה מבטיח שבמקרה של ניסיון חיבור מדפדפן ומכשיר חדש לחשבון שלכם יש להזין קוד נוסף, חד-פעמי, שיתקבל באחת הדרכים שתבחרו.
4. הקפידו לבצע פעילות עסקית אך ורק מכלים ייעודיים לעסקים - לרבות דפים עסקיים, חשבון ביזנס מסנג'ר, חשבונות פרסום וכו'.
5. הימנעו מלבצע מניפולציה על הפלטפורמה - באינטרנט מסתובבות לא מעט תוכנות המבטיחות צמיחה מהירה בכמות העוקבים, אוטומציה של תהליכים שונים ומעקפים לדברים שהפלטפורמה עצמה לא מאפשרת. כל הכלים הללו (המכונים לרוב "בוטים") אסורים בתכלית האיסור ולא משנה כמה יבטיח לכם מפתח של כלי כזה או אחר שהוא לא יחסם, זאת רק שאלה של זמן עד שפייסבוק ואינסטגרם עולות על הכלים השונים וחוסמות גם את מי שהשתמש בהם.
מה עושים אם בכל זאת נחסמתם (ומה לא לעשות)?
חשוב להבין תחילה מה אופי החסימה - האם מדובר בחסימה זמנית או קבועה והאם מדובר בחסימה כוללת או רק של כלי ספציפי בפלטפורמה (לדוגמה, רק חשבון הפרסום). שנית, חשוב להבין מה הסיבה לחסימה - קחו בחשבון שפייסבוק ואינסטגרם לא תמיד מפרטות את הסיבות לחסימה ולכן יהיה עליכם לעבור במסודר על הפעולות שלכם ולהעריך איזו מהן אינה עומדת במדיניות והביאה לחסימה.
אם אתם מאמינים בכנות שהחסימה בוצעה בטעות, הגישו ערעור דרך הלינק שפייסבוק מצרפת בהודעת החסימה. במצבים כאלה, לרוב פייסבוק אכן משחררת את החסימה לאחר. אם אתם מבינים שהחסימה אינה בטעות אלא אכן בעקבות הפרה של המדיניות, אל תכתבו בערעור שאינכם מבינים מדוע נחסמתם או שלא הפרתם שום כלל.
שימו לב שלרוב ניתן לערער רק עד 30 ימים מרגע החסימה, ולכן חשוב להגיש את הערעור מוקדם ככל הניתן. בנוסף, למרות האינסטינקט הבסיסי לנסות ליצור פרופיל ו/או חשבון פרסום חדש, מומלץ בחום לא לבצע פעולה פזיזה כזאת מכיוון שפעמים רבות פייסבוק מזהה נסיונות אלה וחוסמת גם אותם, דבר שיפגע גם בסיכוי הערעור שלכם.

הכותב הוא מרצה במסלול שיווק באינטרנט בהאקריו ויועץ לאסטרטגיה דיגיטלית.
תאריך:  21/06/2021   |   עודכן:  21/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
השמאל קיווה שעם הרחקתו של נתניהו מתפקידו, גם תומכיו ייעלמו. מיליון תומכים יתפוגגו ברגע קט, ולא היא    התומכים ממשיכים לתמוך ואף מגבירים מהלך לקראת חזרתו, לא רגע, לא קט ולא נעליים
אלי אלון
העיר גבעתיים אינה מצטיינת בשימור פיזי של אתריה ההיסטוריים, רבים מהמבנים והאתרים ההיסטוריים של העיר נהרסו - "נמחקו" לטובת פרויקטים נדל"ניים מניבי תשואה    כזה היה גורלם של אצטדיון המכתש המיתולוגי, מבנה אולפני גבע ההיסטורי, מתחם הריאה הירוקה "שטח תשע" ולפני מספר שנים הגיע גם תורו של "בית מנדלבלט" - בית מפלגת העבודה המיתולוגי ברחוב ויצמן 16 בגבעתיים
אורי ברוכין
כבר 18 שנים שצבי גיל, עיתונאי, סופר וממייסדי הטלוויזיה הישראלית, מפרסם את הבלוג "זרקור"    לכבוד הפוסט ה-1,000, שהתפרסם לא מכבר, שיחה על שידור ציבורי, רשתות חברתיות, מנהיגות, אינדיווידואליזם וזכרון השואה
רינה אזולאי
מול עיני אני רואה המוני נשים, נשות הכותל האמיתיות, מהעבר ומההווה ואף מהעתיד, נשים מבוגרות צדיקות, שבמשך דורות על דורות מגיעות היו ועודן מגיעות אל הכותל, יום יום, ונושאות תפילה על הגאולה
אורי שרגיל
במעמדו הרוחני והאוניברסוליסטי אברמוביץ' לא רואה במקום הזה ובזמן הזה את העם היהודי, ניצול השואה, חוזר לארצו לאחר אלפים שנות גלות. מעמד רוחני-מוסרי נישא, כפי הנראה, מעוור ומחריש אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il