X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ישראל נהגה במדיניות של "אין הפתעות" אפילו עם רוסיה בפגיעות של חיל-האוויר במתקנים אירניים על אדמת סוריה, האם יש סיבה שלא תעשה כן (על אחת כמה וכמה) עם ארצות הברית?
▪  ▪  ▪
נתניהו. מעז לדבר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

כאשר ח"כ בנימין נתניהו, שפשע בכלכלת ישראל במונעו שנים אישור של תקציב מדינה, מעז לדבר נגד ההצעה שמניחה הממשלה היורשת בנושא זה על שולחן הכנסת. הוא חצוף-על, עז פנים וגס רוח; וכאשר ח"כ ביבי מתריס כלפי הממשלה כי אסור היה לה להתחייב בפני ארצות הברית לא להפתיע אותה הוא פועל נגד נפתלי בנט ויאיר לפיד בהתאם לעצת אחיתופל1.
זו עצת אחיתופל משני טעמים:
- הרי ח"כ ביבי עצמו הקפיד לא להפתיע את ממשלו של דונלד טראמפ. הוא הפתיע רק את הממשל הדמוקרטי של ברק אובמה והתנגש בג'ו ביידן, וגרם לישראל נזק בלי ישוער. כשהוא דיווח מראש לממשל האמריקני הרפובליקני על צעדים צפויים של ישראל הוא פעל בשיטה של "בלי הפתעות", ונהג נכון (אגב גם אהוד אולמרט נהג כך, ובתבונה, עם הנשיא ג'ורג' וו. בוש לפני הפצצת הכור הגרעיני בסוריה).
- ישראל נהגה במדיניות של "אין הפתעות" אפילו עם רוסיה בפגיעות של חיל-האוויר במתקנים אירניים על אדמת סוריה, האם יש סיבה שלא תעשה כן (על אחת כמה וכמה) עם ארצות הברית?
מדיניות של "אין הפתעות" בין בת ברית עולמית לבין ישראל משיגה שתי מטרות: היא מאפשרת לנו לדעת מה הקו האדום של האמריקנים בכל נושא רגיש, ואז להחליט אם אנו רוצים לחצות אותו או חושבים כי בנקודה זו לא כדאי להתחכך בהם - שתי אפשרויות אינטליגנטיות שמספקים החיים; ועיקר העיקרים שהיא מחזירה את האמון האמריקני - ובעקבותיו גם של האיחוד האירופי - בישראל. אפילו ביביסטים יודעים כי האמון בנו ירד לנקודת שפל, ורק כסילים חוזרים על המשפט כי "עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב".
ביבי גם יודע כי זו האמת. ביבי גם יודע כי נהג בדיוק כמו לפיד וכשלא עשה כן היה זה מפני שהאינטרס האישי שלו גבר על שיקולים אחרים. ההתנגדות של ח"כ נתניהו היא דמגוגיה פשטנית הן ברמת התקציב2 והן בתחום המדיני.
מדיניות הממשלה צריכה להיות כן לתקציב, כן ל"בלי הפתעות". היא הולכת בנושאים אלה נכון גם אם זה לא מובן מאליו לחלק מהציבור.

הערות

(הערה 1) עצת אחיתופל בת 3000 השנים מסופרת אחרת. אני משתמש בה כאן כפי שנתקבעה בלשון העברית במרוצת הדורות ולא בדייקנות של התיאור המקראי.
(הערה 2) אביגדור ליברמן פועל ממוקד מטרה בלי להירתע. אמירתו כי במקרה הצורך ייעזר בח"כים מהמשותפת מעידה על נחישות ואומץ פוליטי.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  04/08/2021   |   עודכן:  05/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי ליפמן
הפריסה של צה"ל בנגב, בעיצומה, ומה על הפריסה הבהולה של הבדווים?    לפני מספר ימים התקיימה הפגנה זועמת בדרום תל אביב, במחאה על אזלת ידה של משטרת תל אביב והזנחת ביטחונם של תושבי שכונות הדרום    לנוכח ריבוי המקרים הללו, נחוצה ועדת חקירה
זלמן שובל
ישראל מתלבטת מזה שנים כיצד, באילו כלים ובאמצעות איזו גורם ממשלתי להפעיל את מאמצי ההסברה שלה, ולעתים שיקולים אישיים ופוליטיים גברו על שיקולים ענייניים. על-פי ההיגיון למשרד-החוץ נועד תפקיד מוביל בהקשר זה, אך יש לכך סייגים, שכן רק אם בראשו עומד שר סמכותי בעל מעמד מרכזי בקביעת מדיניות החוץ של ישראל, כמו בעבר משה דיין ושמעון פרס, המשרד מסוגל למצות את תפקידו בתחום ההסברה
ניקולא יוזגוף-אורבך
מבט מאקרו    העלייה בתוחלת החיים הממוצעת ניכרת בכל מדינות העולם ומשתנה מדי שנה, אך גבוהה יותר במדינות מתפתחות. כך למשל בישראל בשנת 2018 תוחלת החיים הממוצעת הייתה 82.7 שנים ובשנת 2021 עלתה ל-83.1
צבי גיל
סיפור ימיי קיץ - משם    כשהתקרבנו לכפר וליער, כבר חשנו כציפורים שפרחו מן הכלוב. הבית היה ריבוא מילין מאחורינו, החדר או בית הספר ביבשת אחרת והשטיבֶּל בכוכב לכת אחר
דן מרגלית
הכלל הוא שנאשמים ברצח נעצרים עד גמר הליכים כך נכון היה לנהוג גם הפעם, אבל לאחר 15 שנים בכלא צריך בית המשפט לקיים את הדיון יום אחר יום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il