X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אלול אינו עוד חודש, אינו עוד תאריך אלול הוא תמצית החיים היהודים, חיים של אהבה וחמלה, חיים של תקווה וסיכוי, חיים של תיקון וכפרה
▪  ▪  ▪
סליחות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

אחרי האולימפיאדה המוצלחת למדינת ישראל נפתחה השבוע האולימפיאדה היהודית, לא המכביה, אלא האולימפיאדה בת אלפי השנים של הכאת אגרוף קמוץ על חזה האחר, ספורט של שילוב יהודי ייחודי המתכלל את הקפיצה לרוחק, הורדת ידיים, הדיפת משקולות, קליעה עיוורת.
אלול כבר כאן. החודש המיוחד בלוח השנה היהודי הוא מרתון של ניסיון תיקון אישי, מירוק, צחצוח, הכאה על חטא, וידוי, קבלה לעתיד. אלא שהתהליך הנפלא והמיוחד הזה מתקיים בקרב חלק מהעם היהודי המאמין שאם יכולים לקלקל ודאי שיכולים לתקן. חלק אחר רואה באלול אוגוסט חם במיוחד כמו ביולי וכמו בספטמבר, וחלק נוסף ומשמעותי בעם ישראל מבין את כוחו וייחודו של אלול אך בעיקר עסוק במבט פוזל לעבר החבר, השכן, האחר אשר הוא הזקוק למירוק ולתיקון ומכה על חזהו של האחר ולא על חזו שלו.
אלול אינו עוד חודש, אינו עוד תאריך. אלול הוא תמצית החיים היהודים, חיים של אהבה וחמלה, חיים של תקווה וסיכוי, חיים של תיקון וכפרה. חיים של עולם טוב יותר, נעים יותר, חיים של צמיחה ומוסר יהודי, מוסר שהוא מופת לאחר. לדאבון הלב בין המילים הנפלאות והקסומות לבין ההתנהלות ביום יום תהום ענקית פעורה.
אי אפשר לדבר על אהבה ולירות חיצי רעל וארס יום יום שעה שעה בכינון ישיר. אי-אפשר לדבר על חמלה ולהתעמר בחלשים, בשקופים, במי שנשכחו בשולי הדרך. אי-אפשר לדבר על תיקון כאשר בכל רגע נתון מקלקלים, מגדפים, מחרפים, מאביסים, מטעינים את מכונות יריות השנאה. אי-אפשר לדבר בעיניים מצועפות על עולם טוב כאשר מדירים חלקים בעם, כאשר מבעירים מוקד בכיכר העיר ומעלים למולך את השנאה ברשתות החברתיות, בתרבות השקר והרמייה אשר פשתה ברוב חלקי העם. יום יום קורבנות בלי שהגפרור ביד ירעד.
אלול הינו מראה, בבואה, שיקוף של מציאות, ניקיון כללי מירוק וצחצוח. אי-אפשר לחוש את אלול כשהאדם לבוש בבגדיו הצואים ומכה על חזה חברו במקום על חזה שלו עצמו. להביט באלול ותיקון עצמך מתוך שמחה וגילה על הזכות שניתנה לך כאדם, פעם בשנה, להתחיל תהליך הזדככות מהרפש, הסחי והמיאוס.
אלול כבר כאן, יש לנו הזדמנות לתקן, בראש ובראשונה את עצמנו. לכבות את להט האש המתהפכת, לצנן את רוח הלחימה עד כלות, להפסיק לירוק לבה רותחת על האחר, לעצור את מצעדי המוות בכיכר העיר, אחרי שננקה את הרפש שאחז בנו. או אז, רק אז נוכל להתחיל את המסע האמיתי לתיקון האישי והלאומי המיוחל, או אז נוכל לפייט באשמורת הבוקר, "חטאנו לפנייך רחם עלינו".

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  09/08/2021   |   עודכן:  09/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תיקון עולם מתחיל בתיקון האישי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כבר כבר חשבתי על תשובה לעמנואל
יש לי מזל  |  10/08/21 12:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ירון פרידמן
בניגוד לתדמית חיזבאללה כארגון כל-יכול בלבנון, חושפת העיתונות הערבית סדקים במכונה השיעית הצבאית המשומנת הפועלת בלבנון כבר 40 שנה בהוראת טהרן: משבר כלכלי קשה, שחיקה אחרי הלחימה בסוריה, סכסוכים עם עדות אחרות בלבנון, נקמות דם בין שבטים שיעים ובין שיעים לסונים ועוד
רבקה שפק-ליסק
הממשלה החדשה מכניסה קרני אור לתוך האפלה שבנימין נתניהו הביא על החברה הישראלית בהעדיפו את האינטרס הפרטי על הלאומי
איתן קלינסקי
כפיפות כל הרשויות, כולל המלוכה למערכת המשפט, היא תמרור האור לקיומה ולהתנהלותה התקינה של החברה, שחובה עליה לשמור על עליונות המשפט
יוסף אליעז
עלינו לשמור על החקלאות, גם אם ניתן לייבא תוצרת חקלאית זולה יותר    החקלאות נותנת גיבוי, גם אם לא מלא, לביטחון התזונתי, היא מעבדת קרקעות ושדות שאלמלא החקלאות היו הופכים לשממה או שכוחות זרים היו משתלטים עליהן
דן מרגלית
המערב בעידן המודרני מהלל ומקלס ומשבח את "המיצוי העצמי"    לא מחויבות של הפרט לקהילה ולחברה אלא רק לעצמו, אנוכיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il