X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הבריאה הסתיימה ועתה מוטל עלינו לגונן על מה שקיבלנו למשמרת אך במציאות בה אנחנו חיים, כשאנחנו נותנים להון המופקר וחסר האחריות את ההגמוניה להכתבת התהליכים הקיומיים היומיומיים, אנחנו על סף ההתרחשויות, שפקדו את היקום בפרשת "נח"
▪  ▪  ▪
מסכנים את כדור הארץ [צילום: AP]

כשאני קורא את פרשת "נח", אני קורא מתוך כוונה להירתם לכל פעולה, שנועדה להציל את כדור-הארץ ממשבר אקולוגי, שעלול להביא להרס כל הקיים. הקריאה בפרשת "נח" מעצימה אצלי את החובה לפעול כדי להציל את עצמנו מההרס, שעלול להיגרם עקב מעשי אנוש חסרי אחריות. הקשת בענן היא עבור כל אחד מאתנו תזכורת ברורה להבטחה - "וְלֹא יִהְיֶה עוֹד מַבּוּל לְשָׁחֵת אֶת הָאָרֶץ". כדי שלא תשחת הארץ מוטלות עלינו חובות, שלמרבה הצער, אנחנו לא תמיד ממלאים אותן, ובכך אנחנו מסכנים את קיומו של כדור-הארץ - מסכנים את חיינו.
כדי שתקוים ותמומש במלואה ההבטחה, שלא תשחת עוד הארץ שלנו, נדרשת גם מאתנו עשייה רבת היקף והשקעת מאמצים רבים יומיומיים. נדרשות מאתנו גיבוש נורמות חיים יום-יומיות שונות מהמקובל עלינו כיום כדי לא להגיע למצב, שאנחנו נהיה אלו שנביא את ההרס על הפלנטה הקיימת. והפלנטה הקיימת כבר לא תוכל לקבל מימוש ההבטחה החגיגית, שנאמרה בפסוק "וְלֹא יְהִי עוֹד מַבּוּל לְשָׁחֵת אֶת הָאָרֶץ".
כשסיימנו את הקריאה בפרשת "בראשית", נאמר לנו בהכללה רבה ללא כל פירוט בפרק ו' פסוק ה': "וַיָּרְא יְהֹוָה כִּי רַבָּה רָעַת הָאָדָם בָּאָרֶץ". בעקבות הפסוק הזה אנחנו חשים את חרטת האלוהים - "וַיִּנָּחֵם (ויתחרט) יְהֹוָה כִּי עָשָׁה אֶת הָאָדָם בָּאָרֶץ". לכן אנחנו קוראים באותו פרק בפסוקים ו'-ז' את החלטתו הקשה - "אֶמְחֶה אֶת הָאָדָם אֲשֶׁר-בָּרָאתֳי מֵעַל פְּנֵי הָאֲדָמָה, מֵאָדָם עַד-בְּהֵמָה...כִּי נִחַמְתִּי (התחרטתי) כִּי עֲשִׁיתֶם". נחמה קלה אנחנו מוצאים בפסוק ח': "וְנֹחַ מָצָא חֵן בְּעֵינֵי יְהֹוָה".
כשהתחלנו לקרוא את פרשת "נח" שוב נאמר בהכללה ללא פירוט מדויק בפרק ו' בפסוק י"א: "וַתִּשָּׁחֵת הָאָרֶץ לִפְנֵי יְהֹוָה אֱלוֹהִים וַתִּמָּלֵא הָאָרֶץ חָמָס". התגובה לתופעות חמס אלו הייתה קשה. התגובה האלוקית הקשה הייתה לנוכח החמס שמילא את הארץ, לנוכח העובדה הכואבת, שאדם בעשייתו היום-יומית החטיא את התכלית למענה ברא אלוהים את העולם. והתכלית הייתה לברוא עולם שכולו אך ורק טוֹב.
המבול בפרשת "נח" היא התגובה האלוקית. אך הסכנה הנשקפת לנו כיום היא תוצאה ישירה של מעשי ידינו. אי-שמירה על מידת הגז שמותר לפלוט לחלל תביא בוודאות רבה את ההרס והכיליון. לא גורם שמימי אלוקי יביא להרס, אלא אנחנו במו ידינו נהרוס את קיומנו. תעשיה שמביאה מצד אחד רווחה לאדם פועלת תוך כדי גרימת נזק בלתי הפיך לכדור-הארץ.
במציאות הקפיטליסטית הנוכחית - רווחי ההון מקבלים את כל מרחבי העדיפות על פני תכנון כלכלי, שיבלום את ההון במקום, בו הוא מסכן את כדור-הארץ.
בקידוש של יום ששי בערב אנחנו חוזרים ושונים את ההכרזה החגיגית של אלוהים על מעשה הבריאה, ובכל יום ששי אנחנו מתחילים את הקידוש במשפט הדקלרטיבי מספר בראשית פרק ב' פסוק א': "וַיָכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְכָל צְבָאָם". הפסוק הזה הוא סיומה של הראשית. הבריאה הסתיימה ועתה מוטל עלינו לגונן על מה שקיבלנו למשמרת. אך במציאות בה אנחנו חיים, כשאנחנו נותנים להון המופקר וחסר האחריות את ההגמוניה להכתבת התהליכים הקיומיים היומיומיים, אנחנו על סף ההתרחשויות, שפקדו את היקום בפרשת "נח". כשאנחנו נותנים לרווחי ההון את כל הזכויות ואת כל הכלים להכתבת מערכות הכלכלה - הקלקלה והקללה, שפקדה את היקום בפרשת "נח" ממתינה לנו במאה ה-21 לספירה.

תאריך:  04/10/2021   |   עודכן:  04/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרהורים בעקבות פרשת "נח" (ב')
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
מאחלת לאיתן היקר הרבה בריאות. ל"ת
מאחלת לאיתן  |  4/10/21 10:57
2
יורה כדורי מוות בכדור הארץ
מפעל פולט עשן  |  4/10/21 11:03
3
חירטוט שמאלני מוכר
מגיב ותיק  |  4/10/21 11:12
4
חובתנו לשמור על הבריאה
לשמור את הבריאה  |  4/10/21 17:47
5
לא לירות כדורי מוות בבריאה
מגיבה..  |  4/10/21 17:52
6
יום טוב טוב לעם ישראל
יום טוב לעם ישראל  |  5/10/21 07:43
7
החירטוט מאוהב במגיב ותיק
החירטוט  |  5/10/21 16:41
8
איתן שמור על הבריאות
ברכות לאיתן  |  6/10/21 17:49
9
עלינו להציל עצמנו מפרשת נח
עלינו להציל עצמנו  |  7/10/21 07:09
10
לאפס את פליטת גזי החממה ל"ת
להצלת כדור הארץ  |  9/10/21 08:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רבקה שפק-ליסק
יש חילוקי דעות בין דמוגרפים ישראלים לפלשתינים לגבי מהימנות הנתונים    אבל, מקור פלשתיני רשמי קובע שהאוכלוסייה הפלשתינית גדלה משנה לשנה ואין כל רישום על טבח עם שנעשה באוכלוסייה
יעקב קורי
ישנם אנשים שהאפשרות להודות בטעות הוא בלתי אפשרי עבורם. הם ננעלים על דעתם, ולא נותנים לעובדות לבלבל אותם... ישנן טעויות קריטיות אשר עלולות לעלות במחיר כבד... מה המנגנון הרגשי שאיננו מאפשר להודות בטעות, גם כאשר ברור שנעשתה טעות?
יוני בן-מנחם
גורמים עירקים אומרים כי אירן פועלת מאחורי הקלעים לטרפד כל גילוי של תמיכה בעירק בנורמליזציה עם ישראל. קבוצת משכילים עירקית מארגנת כינוס נגד הנורמליזציה עם ישראל שיהווה משקל נגד לוועידת ארביל שקראה לנרמל את היחסים עם ישראל
דן מרגלית
אני מציע להם להתגבר על החשש, למחול על כבודם מפני דעת רוב המדענים והרופאים, לקרוא את נתוני החולים הקשים מבין הבלתי מחוסנים - ולאמץ את ה-Booster
ארווין קליין
כולנו הזדעזענו לקרוא את דבריה של הבת של עמוס עוז, על אביה המתעלל    עשינו משפט ציבורי עם צד אחד, מן הראוי לשפוט את האדם כראוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il