X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
האירועים החריגים במשרד החינוך, הניעו אותי לקרוא את קורות חייה של השרה, ולהיזכר גם באירועים שקרו אך בשנה-שנתיים האחרונות
▪  ▪  ▪
שאשא-ביטון. בעייתיתי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

האם הד"ר יפעת שאשא ביטון היא נכס למפלגת תקווה חדשה או שמא היא נטל כבד על כתפי המפלגה? בואו נעיין בקורות חייה כפי שמפורטים בויקיפדיה, וכפי שחיפשתי ומצאתי במקורות אחרים.
עיריית קריית שמונה
- בסוף שנת 2008 התמודדה הד"ר שאשא-ביטון למועצת עיריית קריית שמונה ולראשות העירייה, היא נבחרה למועצה אך בראשותה היא לא זכתה, ובמסגרת הסכם קואליציוני היא מונתה לתפקיד סגן ראש העירייה.
בערך במרס 2010, למעלה משנה לאחר היבחרה לתפקיד, היא הודחה על-ידי מועצת העירייה, תוך שילוב ידיים מקרב האופוזיציה בתוספת שני חברי קואליציה. במכתב שהוציא ה"גוש" המדיח נכתב "חברי מועצת העיר קיוו כי שאשא ביטון תצליח להביא לשינויים בתחומים שעליהם היא אחראית. לצערנו, היא גילתה חוסר ניסיון ניהולי לאורך כל הדרך, ופעלה תוך חוסר שיתוף פעולה של כל הגורמים תוך כדי התנשאות ויהירות כלפי הסובבים אותה" (על-פי ynet).
מקורבי שאשא ביטון נימקו את הפיטורים בשוביניזם ובמילים יותר ברורות "כנראה שהמועצה השוביניסטית שלנו מתקשה גם בשנת 2010 לראות אישה מוצלחת ואינטליגנטית מכהנת בתפקיד שהם בעצמם חפצים בו" (ynet).
הבחירות לכנסת
- בבחירות האחרונות רצה שאשא-ביטון כמספר 2 של גדעון סער במפלגת תקווה חדשה.
אני הייתי מצפה שקריית שמונה,העיר בה גדלה שאשא ביטון, העיר בה היא התחנכה וחונכה, העיר בה ניהלה את החינוך והרווחה, תצביע בקול ברור שאשא ביטון. יתרה מכך, קריית שמונה היא עיר ימנית, ממש כמו תקווה חדשה, לפחות ערב הבחירות. לו לכנסת היו מצביעים תושבי קריית שמונה בלבד הליכוד היה זוכה בה לפחות ב-61 מנדטים, בלי החרדים ובלי אף אחד.
כפי שנראה בהמשך, שרת החינוך מקבלת החלטות על בסיס נתונים, אז הנה לנו נתונים מועדת הבחירות המרכזית. השוואת נתוני ההצבעה של תושבי קריית שמונה להצבעה של כלל המדינה עבור מפלגתם של סער ושאשא-ביטון בבחירות האחרונות מורה על הבדל לא גדול לטובת תושבי קריית שמונה (6.6 חכי"ם לעומת 5.7 חכי"ם - ללא חישובי עודפים), אך הבדל זה הוא רחוק ממה שאני הייתי מצפה, אם נשווה למשל לאילת אשר גם ממנה הגיע חבר כנסת לתקווה חדשה - אילת הביאה למפלגה כוח השקול לתשעה מנדטים, למעלה מ-50% תוספת (יחסית כמובן) לכוח הארצי של המפלגה.
נתונים ופייק ניוז
-נשמעו קולות אנונימיים ממשרד החינוך כאילו נתונים לא הועברו למשרד הבריאות. פייק ניוז? לגמרי לא בטוח, כי משרד הבריאות אישר חלק מהשמועות האלה, ולפני שהייתי מכריז על משרד הבריאות כמפיץ פייק ניוז, הייתי בודק היטב היטב.
יתרה מכך, הד"ר יפעת שאשא ביטון צרובה בזיכרון שלנו כ "גברת נתונים". עקב דרישתה לנתונים, שככל הנראה לא היו בנמצא, היא סירבה לאשר לממשלה פעולות אשר לדעת הממשלה היו חיוניות למלחמה במגיפה, וכך כתוב על הימים ההם בויקיפדיה "בכנסת ה-23 שאשא-ביטון הייתה יו"ר מפלגת "כולנו" ונציגתה היחידה בכנסת, כחלק מסיעת הליכוד.
עם הקמת ממשלת ישראל ה-35 מונתה לעמוד בראש ועדת הקורונה של הכנסת. בתפקידה זה הביעה עמדה עצמאית, ולא אישרה 7 מתוך 11 החלטות הממשלה שהובאו לוועדה, דבר שעורר סערה ציבורית, ואף קיבלה מכתב שבו התבשרה על פיטוריה הצפויים. לבסוף לא הוחלפה, אולם ב-23 ביולי 2020 סמכויות ועדת הקורונה קוצצו מאוד"
. וכיצד נימקה הד"ר שאשא ביטון את התנגדותה? העדר נותנים, אשר למיטב אמונתי לא היו זמינים באותה תקופה, ולכן היה הרבה ירי מהמותן.
ואילו כעת כאשר יש לנו חיסונים, יש לנו מדידות מסודרות ויש לנו שיטות מעקב ודיווח, השליפות מהמותן חייבות להצטמצם. ולמרות זאת טוען משרד הבריאות כי משרד החינוך בראשות "גברת נתונים" נמנע לכאורה מלהעביר חלק מהנתונים אשר אמורים היו לעבור אליו.
מדוע זה אכפת לי
האם אני דואג לגדעון סער ולמפלגתו? מה פתאום! האטרקציה האלקטורלית של חברי הכנסת שלו מעניינת לי את קצה הזרת, אך מה שכן מעניין אותי ומעניין אותי מאוד היא דמותה של העומדת בראש מערכת החינוך, אשר בנקודות שונות בעברה אנו רואים פיצוצים חוזרים ונשנים, אם זה ביחסי העבודה בין חברי מועצת קריית שמונה, אם זה בעבודה בין הכנסת לממשלה בימי שיא של המגיפה, ואם זה כעת במערכת יחסים עכורה בצמרת משרד החינוך. וכל זאת כאשר התועלת האלקטוראלית בפועל בפתקים בקלפי מוטלת לטעמי בספק.

תאריך:  19/12/2021   |   עודכן:  19/12/2021
+לפיד התנגד למתווה התו הירוק של בנט
20:41 19/12/21  |  עידן יוסף

ראש הממשלה החליפי השר יאיר לפיד התנגד לתו הירוק בקניונים וראש הממשלה נפתלי בנט נאלץ להתקפל. בישיבת הממשלה תקף בנט את כניעתם של כמה שרי ממשלה לבעלי ההון שלחצו נגד החלת התו הירוק בקניונים, ואמר: "בלחץ של כמה טלפונים שרים נעלמו" (כאן חדשות).

+בנט: בעוד שלושה-ארבעה שבועות נראה זינוק בתחלואה
19:58 19/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה כינס מסיבת עיתונאים וקרא להורים לחסן את הילדים ("אל תותירו אותם חשופים")  ▪  הפציר במעסיקים הפרטיים לעבור לעבודה מהבית ("מזהה עייפות בציבור, חייבים לפעול בקור רוח")

בנט. באומיקרון מתפשט מהר [צילום: מארק ישראל סלם/פול פלאש 90]
+מחשש לאומיקרון: הצבעות יחידניות, סיורים מבוטלים
16:38 19/12/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

משכן הכנסת מצמצם את הפעילויות הציבוריות המתקיימות בו לנוכח החשש מהתפשטות זן אומיקרון והחשש מפגיעה בעבודה הפרלמנטרית  ▪  מנכ"ל הכנסת: אומיקורן אינו מתחשב בחסינותו הפרלמנטרית של המשכן, רק פעילות ליבה פרלמנטרית תתקיים במשכן הכנסת

ראש הממשלה בנט ביציע הציבור בעת שהיה בבידוד [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+בישראל זוהו עד כה 175 מאומתים לוראיינט האומיקרון
15:49 19/12/21  |  מירב ארד

40 מאומתים חדשים לוראיינט האומיקרון זוהו היום (יום א'). עד כה זוהו בישראל 175 מאומתים: 113 מאומתים ששבו מדרום אפריקה, אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה, טנזניה, גרמניה, מרוקו, ספרד, סרביה, בלגיה, קפריסין ותורכיה; 31 מאומתים שהינם מגעים של שבים מדרום אפריקה, אנגליה, ארה"ב וצרפת; 17 בקהילה (3 ארועים) ו-14 בבדיקה.

+ארה"ב, גרמניה, מרוקו ומדינות נוספות יוגדרו כאדומות
14:14 19/12/21  |  מירב ארד

הוועדה לסיווג מדינות במשרד הבריאות המליצה היום (ראשון) לממשלה להכריז על איטליה, ארה"ב, בלגיה, גרמניה, הונגריה, מרוקו, פורטוגל, קנדה, שווייץ ותורכיה כמדינות אדומות. ההחלטה נדונה היום בישיבת הממשלה השבועית, ותובא בהמשך לאישור השרים, עם השלמת ניסוח התקנות. לאחר מכן, יוכרו המדינות כאדומות החל מיום 22/12/2021 בחצות, בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יפעת שאשא-ביטון - נכס או נטל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חד ונוקב - יפה ! ל"ת
מגיב ותיק  |  22/12/21 10:40
2
מד חום לוגי ...ויפעת
מרק_טווין  |  26/12/21 09:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
משכן הכנסת מצמצם את הפעילויות הציבוריות המתקיימות בו לנוכח החשש מהתפשטות זן אומיקרון והחשש מפגיעה בעבודה הפרלמנטרית    מנכ"ל הכנסת: אומיקורן אינו מתחשב בחסינותו הפרלמנטרית של המשכן, רק פעילות ליבה פרלמנטרית תתקיים במשכן הכנסת
איציק וולף, מירב ארד
חברי הכנסת גלעד קריב, מרב בן ארי, גדי יברקן, יום טוב כלפון, קטי שטרית, מוסי רז, משה טור פז, חמד עמאר ושמחה רוטמן הונחו להיכנס לבידוד מחשד שנחשפו לחולה קורונה החשוד כנשא של זן אומיקרון
מירב ארד
ציין: "יש כבר הידבקויות בתוך הקהילה, ואנחנו כבר רואים כבר עליה במקדם ההדבקה. זה התחיל"    הוועדה לסיווג מדינות המליצה על הכרזת איטליה, ארה"ב, בלגיה, גרמניה, הונגריה, ומדינות נוספות כאדומות    ועדת החוקה אישרה את הוספת איחוד האמירויות, אירלנד, נורבגיה, ספרד, פינלנד, צרפת ושבדיה לרשימת המדינות האדומות
עידן יוסף
גורם במשרד הבריאות: תיתכן התפרצות נוספת בינואר בדרך לגל חמישי    מקדם ההדבקה הגיע ל-1.11    873 מאומתים אובחנו אתמול, יממה שניה ברציפות עם מספר גבוה יחסית • שיעור החיוביים עולה בעקביות מתוך כמעט 100 אלף בדיקות ומתקרב ל-1%
עידן יוסף
ועדת הפנים דורשת מרשות האוכלוסין וההגירה תשובה לשאלה מדוע לא יוארך מתווה הקורונה המקל על-כניסת תינוקות פונדקאות לארץ    מ"מ יו"ר ועדת הפנים איתן גינזבורג: בסיטואציה המורכבת הזו יש להבין ולהחריג ולראות איך אפשר להקל על אותם הורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il