X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
"תנו לי להפתיע אתכם: שיער לבן איננו מחסום בפני כשרון, יצירתיות ויכולת למידה! למה שלא תבחנו אותי על-פי פרמטרים רלוונטיים: ידע, ניסיון, כשרון, יכולת למידה, פתיחות, רגישות, גמישות מחשבתית"?
▪  ▪  ▪
באמצע החיים [צילום: פלאש 90]

לא פעם אני שומע את הביטוי " עתידם מאחוריהם " כאשר מתייחסים לחבריי, בני גילי (70 וקצת).
יותר ויותר אני נחשף לטיפשות שבאמירה זו. האם תאריך לידה קובע משהו לגבי יכולתו של אדם? מיותר מאשר הגדרה מטופשת אחת השתחררנו בשנים האחרונות, בעיקר מאלו של קביעת יכולות על-פי גזע, מין ועל-פי ארץ מוצא. רק הגיל נשאר. האם שיער לבן או התקרחות, רחמנא ליצלן, מקטינים יכולות?
ידידה קרובה ומוכשרת, ניצן פלדמן, כתבה משהו לרגל יום הולדתה ה-70: "תנו לי להפתיע אתכם: שיער לבן איננו מחסום בפני כשרון, יצירתיות ויכולת למידה! למה שלא תבחנו אותי על-פי פרמטרים רלוונטיים: ידע, ניסיון, כשרון, יכולת למידה, פתיחות, רגישות, גמישות מחשבתית"?
זאת ועוד, ממנה למדתי שמלבד העיוות הנורא הקשור לקצבאות נכות הרי שיש מוסדות במדינת ישראל ששמים מחסום בפני מבוגר (ביקשה להתקבל למסלול רגיל באוניברסיטה ונדחתה מטעמי גיל). העלייה בתוחלת החיים הופכת את מרבית אוכלוסיית העולם ל"מבוגרים" או בלשון שוק לא מכובסת "זקנים לא רלוונטיים".
אם חברה מתוקנת ומתקדמת אנחנו אזי ויתור על תרומת 40%-30% מהאוכלוסייה (ה"מבוגרים" אמרנו?) הוא מהלך לא נכון מוסרית וערכית ובעולמנו הקפיטליסטי גם רע כלכלית. אם ישנה גישה חברתית שכלכלה קודמת לכל ומספרים חשובים מערכים ברור שוויתור על המבוגרים המנוסים זו שגיאה כלכלית קולוסאלית.
בישראל, כפי שאני רוצה לראותה, ירגישו כולם בנוח בכל גיל, יכירו בערכם העצמי, יחושו רצויים, מוערכים, תורמים ונתרמים.
ומילה אחרונה לצעירים בינינו, אלו שמביטים לעתים במבט מלגלג על "הזקן הנדחף": ראשית זכרו והפנימו את מילותיה של אמי המנוחה: מי שלא רוצה להזדקן צריך למות צעיר". הצטרפו אלינו למאבק למניעת הדרה על-פי גיל צבע שיער ומספר הקמטים.
ולחבריי בני גילי אומר רק זאת: "עתידנו לפנינו. לניסיון שצברנו, לחוכמת החיים ולעמידה באתגרים שחווינו אין תחליף אצל צעיר גם אם איננו יודעים להקליד בסמרטפון בשתי הידיים במהירות וגם אם איננו מוסיפים את המילה "כאילו" בכל תיאור של מציאות אמתית ומדברים בעברית עילגת.
עתידנו, חבריי הטובים, כאמור עדיין לפנינו. זו אינה בושה להיאבק למען שינוי הגישה כלפינו. אנא הזכירו לכולם שבראש המעצמה הגדולה והחזקה בעולם עמדו ועומדים נשיאים בני 70 עם הרבה פלוס. במאבק הזה ננצח כי הצדק וההיגיון אתנו. אנחנו למודי קרבות וננצח גם בקרב על עתידנו בזכות החוכמה הניסיון שצברנו במהלך שנות חיינו.

תאריך:  03/01/2022   |   עודכן:  03/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האזרחים הוותיקים: עתידנו לפנינו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר חוטקובסקי
מנחם רהט (78), עיתונאי, שימש ככתב פוליטי של מעריב שנים רבות    רהט, הימני בדעותיו, חושף את הסיבות שגרמו לו להפוך מאוהד נתניהו - למתנגדו, חושף מי היה המקור שלו להדלפות, מספר על הקשר החם שהיה לו עם יגאל אלון ז"ל איש השמאל, מצר על השסע והפילוג בעם, מדבר על תחביבו כחזן בבית הכנסת ועוד    פרופיל של איש תקשורת דעתן על עיתונות ופוליטיקה
ארווין קליין
כדאי תמיד להכיר באמת הפשוטה, לא פעם האמת, כמו שהפתגם אומר: תשחרר אותנו מהתלבטויות ובעיות
עמנואל בן-סבו
ההנהגה הישראלית רוקדת באופן מסורבל ואיטי לצלילי דרישות ותביעות החמאס הזועם. לטעמו ההנהגה הישראלית לא נתנה עד כה מספיק, לא התקפלה דיו, לא ויתרה כמצופה, לא עמדה בציפיות הארגון וראשיו
עליס בליטנטל
המגיפה שנחתה עלינו הביאה עימה מצבים קשים מבחינה בריאותית, כלכלית והגרוע מכל - נפשית    אך מאידך - גם ברכה טמונה בה    מה שמראה הצגת "אהבה ומגיפה" בתיאטרון הקאמרי
יוסף כהן-אלרן
ביקורות קצרות על שישה ספרי שירה (קבוצה ו'): "לתלות שבילי שמים" מאת רון גרא, "בתוך הרעש הגדול" מאת יפעת גדות, "כולם היו פנַי" מאת נורית צדרבוים, "שירים נבחרים" מאת יצחק שין, "פנים ריבוא גוונים" מאת דיתה שביט, "פורשת כנף שניה" מאת פפי נדיבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il