X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
צוות מררי הינו "צוות כסת"ח". הדוח שפרסם מחורר יותר ממסננת, שדרך אלפי החורים שבה ברחה כל האמת, אך ממנו מתגלה קצה הקרחון של חשדות לעבירות פליליות חמורות של המשטרה פי עשרות מונים. זו לא הייתה בדיקה זו בדיחה. על חשבון כולנו
▪  ▪  ▪
עו"ד עמית מררי

הדוח שפרסמה עו"ד עמית מררי, המשנה ליועמ"ש לעניינים פליליים, שעמדה בראש צוות בדיקה שהוקם לבדיקת הריגול של משטרת ישראל אחרי אזרחים תמימים באמצעות שימוש בתוכנת פגסוס הוא דוח בדיקה ראשוני רשלני, מופרך ובלתי אמין בעליל, שכל תכליתו ל"טהר" את המשטרה והפרקליטות מההאשמות הכבדות נגדם.
קריאה מקצועית ומעמיקה בדוח חושפת על נקלה את כשליו המרובים, עד שהלכה למעשה ערכו כקליפת השום, לכל היותר. חמור מכך - הדוח נועד לסכל את חקירת העבירות החמורות של המשטרה והפרקליטות בשימוש ברוגלה.. אולם דוח הבדיקה מעלה חשדות לעבירות פליליות מצד המשטרה המסוכנות פי כמה וכמה מתחקיר כלכליסט ואותן נחשוף להלן.
נתחיל בהגדרת המשימה שהוטלה על צוות הבדיקה על-ידי היועץ המשפטי לממשלה, וניווכח איך היא נשחקה על ידם עד דק, עד שלא נשאר ממנה כמעט דבר: "הצוות מונה בעקבות טענות שונות שפורסמו ביחס לחריגה מהסמכויות הנתונות למשטרת ישראל בכל הנוגע להאזנות לתקשורת בין מחשבים, ובכלל זה טענות לפיהן בעת ביצוע האזנת סתר כאמור מתקבל בידי משטרת ישראל חומר החורג מהמותר על-פי דין. בהמשך לפרסומים אלו, ביום 7.2.2022 פורסם כי משטרת ישראל מבצעת פעולות אקטיביות עצמאיות למעקב טכנולוגי אחר אנשים, לעיתים אף ללא קשר לחקירה מתנהלת או לברור חשדות לביצוע עבירות פליליות, וממילא מבלי שהתקבל צו שיפוטי (להלן - הטענות הנוספות). אם כן, ביחס לטענות הנוספות, נטען כי: (1) הפעולות הנטענות נעשו על-ידי משטרת ישראל; (2) הפעולות נעשו באמצעות תוכנת פגסוס שבידי משטרת ישראל שפותחה על-ידי חברת (NSO; (3 ההדבקה בוצעה למכשירי טלפון של רשימת אנשים אשר פורסמה."
בתיאוריה - משימה רצינית, יסודית ומקיפה הוטלה על צוות הבדיקה. ואכן, הצוות עצמו מודה בחומרת ההאשמות: "קשה להפריז בחומרתה של הפגיעה הנטענת. טענות אלה, נוגעות בליבת שלטון החוק במדינה דמוקרטית, ויש בהן כדי לערער את תחושת הביטחון האישי של כל אדם ואזרח במדינה, כמו גם את אמון הציבור במשטרת ישראל, כגוף האכיפה המרכזי במדינה, האמון על שמירה על שלטון החוק."
ואולם למעשה, הצוות צמצם את המשימה שוב ושוב ושוב עד שלא נשאר ממנה כמעט דבר: צמצום ראשון של המשימה היה לבדיקת "הטענות הנוספות" בלבד: "בהמשך לפרסומים אלו, ביום 7.2.2022 פורסם כי משטרת ישראל מבצעת פעולות אקטיביות עצמאיות למעקב טכנולוגי אחר אנשים, לעיתים אף ללא קשר לחקירה מתנהלת או לברור חשדות לביצוע עבירות פליליות, וממילא מבלי שהתקבל צו שיפוטי (להלן - הטענות הנוספות)."
משמע, הצוות לא הונחה לבדוק את הטענה המהותית "לחריגה מהסמכויות הנתונות למשטרת ישראל בכל הנוגע להאזנות לתקשורת בין מחשבים, ובכלל זה טענות לפיהן בעת ביצוע האזנת סתר כאמור מתקבל בידי משטרת ישראל חומר החורג מהמותר על-פי דין." אלא אך ורק את "הטענות הנוספות" שהן עדיין חמורות ביותר.
ואולם, אף "הטענות הנוספות" לא נבדקו על-ידי הצוות: "נוכח האמור, הונחה צוות הבדיקה בשלב ראשון לקיים בדיקה ממוקדת ויסודית ביחס לטענות הנוספות, וזאת על-פי שלושת המאפיינים שתוארו לעיל."
להלן - הצמצום השני. לא בודקים את "הטענות הנוספות" החמורות כשלעצמן, אלא רק את "שלושת המאפיינים". האם בדקו את שלושת המאפיינים? אפילו זה לא: "היינו, הצוות התבקש לבחון האם בוצעה הדבקה על-ידי משטרת ישראל למכשירי טלפון ניידים השייכים אל מי מבין רשימת האנשים שפורסמו, באמצעות תוכנת פגסוס שפותחה ע"י חברת NSO, ללא צו שיפוטי. בשלב זה לא נדרש הצוות לבדוק את השאלות הנוספות שנדרשות לבדיקה המפורטות להלן בסעיף 18, ובכלל זה אופן מימוש צווי האזנה וחומרים שהתקבלו."
כלומר, לא בדיקה אפילו של "שלושת המאפיינים" של "הטענות הנוספות" אלא הבדיקה צומצמה על-ידי הצוות אך ורק ל-26 השמות שפורסמו ב"כלכליסט". לכאורה, המשטרה יכולה לרגל אחרי כל אזרחי המדינה ללא הפרעה, למעט אותם 26 שמות.
ואולם, האם אותם 26 שמות נבדקו? אפילו זה לא, כפי שניווכח להלן.

בסיס הליך הבדיקה

System.String[]

תאריך:  22/02/2022   |   עודכן:  22/02/2022
+המפכ"ל: פייק ניוז גרם לנזק לרשויות אכיפת החוק
18:46 22/02/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

רב-ניצב יעקב שבתאי התייחס לדוח צוות מררי וטען כי משטרת ישראל לא פעלה ולא פועלת בניגוד לחוק בכל הנוגע לשימוש ברוגלות לפריצה לטלפונים סלולריים של אזרחים  ▪  "אני מתחייב שכך זה ימשיך להיות"

רב ניצב שבתאי. פייק ניוז חדר לתקשורת הממוסדת [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פגסוס - דוח מררי רשלני, מסוכן, מגלה טפח ומכסה טפחיים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אבל שלוימל'ה החליט שהמשטרה
מגיב ותיק  |  25/02/22 08:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פגסוס
יואב יצחק
צוות הבדיקה לא היה מוסמך לחקור באזהרה את אותם אנשי משטרה או אזרחים (קבלני משנה) כלפיהם עלה חשד שביצעו עבירות    הדוח שפרסם מגלה שנמחקו רשומות על-ידי מפעילי פגסוס במשטרה - האם מדובר בחלק מניסיון להשמדת ראיות?
איתמר לוין
צוות הבדיקה אומר כי המשטרה לא קיבלה צווים ולא ניסתה להפעיל את הרוגלה מול 26 הבכירים שהופיעו ברשימה שפרסם העיתון - למעט הניסיון מול איריס אלוביץ וההצלחה מול שלמה פילבר, שנעשו בהתאם לצווים
איציק וולף
העיתונאי שפרסם את סדרת התחקירים על הריגול המשטרתי בכלכליסט מצהיר כי לא יחשוף את מקורותיו    "הבטחתי: אעשה כל שביכולתי שלא תגמרו כמו ליאורה גלאט-ברקוביץ', ענת קם, או אדוארד סנודן"    מאוחר יותר נעלם חשבונו מן הטוויטר ולא ניתן היה להיכנס אליו
עידן יוסף
מתניהו אנגלמן על פרשת פגסוס: "יוצאי יחידות המודיעין יצטרפו לצוות הביקורת"    "שמירה על פרטיות היא אבן יסוד במדינה דמוקרטית, נבצע בדיקת עומק על כל התנהלות גורמי אכיפת החוק באמצעים הטכנולוגיים"
איתמר לוין
סניגוריהם של נתניהו ובני הזוג אלוביץ מבקשים להורות לפרקליטות למסור להם את תיעוד הפעלת הרוגלה נגד פילבר ואיריס אלוביץ, את התוצרים שהופקו מהטלפון של פילבר ואת הבקשות והצווים שאפשרו שימוש זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il