X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
וְעַתָּה, לֹא-תָסוּר חֶרֶב מִבֵּיתְךָ--עַד-עוֹלָם

ועתה, לא תסור חרב מביתך עד עולם

אחד מהעונשים שנגזרו על דוד, ככתוב בפסוק י' הינו "ועתה, לא-תסור חרב מביתך-עד עולם" נשאלת השאלה האם מדובר על ביתו הגרעיני של המלך דוד או על כל עם ישראל לדורותיו, מאז ועד היום ולעולמי עד
▪  ▪  ▪
דוד המלך [צילום: פלאש 90]

כמדי יום שישי, אני מאזין לשיעור בזום של המורה לתנ"ך, ה-מורה בהא הידיעה, אשר קרימולובסקי מאלון שבות, במסגרת מועדון התנ"ך. כל יום שישי בין 10:00 ל 11:00. השבוע, ביום שישי 11.3.22 התקיים שיעור על חטא דוד ובת שבע, כמתואר בספר שמואל ב' בפרק י"ב. דוד מלך ישראל, חטא בשתי עבירות. האחת - עבר על איסור 'לא תחמוד', היות שחמד את אשת רעהו אוריה החיטי והשנייה עבר על איסור 'לא תנאף' שכן נאף עם אשת רעהו.
יש פרשנים ומורים אשר טוענים כי אוריה החיתי נתן גט כריתות לאשתו בת שבע לפני שיצא למלחמה ואפילו היה מורד במלכות. אך זוהי דעת פרשנים, שאינה מתוארת במקרא עצמו. אחד הדברים היפים שעושה אשר בשיעוריו הוא להביא דעות מפרשים שונים להוסיף הקשרים לספרים אחרים בתנ"ך הקשורים לפרשה וכך למדנו על הקשר למזמור נ"א בתהילים, בו דוד לא רק מתנצל על חטאו, אלא גם מבטיח כי ילמד אנשים את דרך הבורא ומבקש להשיבם אליו. כפי שנאמר בפסוק ט"ו "אֲלַמְּדָה פֹשְׁעִים דְּרָכֶיךָ; וְחַטָּאִים, אֵלֶיךָ יָשׁוּבוּ". כלומר, הוא מבקש מהבורא יתברך, לאפשר לו ללמד את החוטאים לחזור בתשובה מדרכם הרעה.
אחד מהעונשים שנגזרו על דוד, ככתוב בפסוק י' הינו "וְעַתָּה, לֹא-תָסוּר חֶרֶב מִבֵּיתְךָ--עַד-עוֹלָם". נשאלת השאלה האם מדובר על ביתו הגרעיני של המלך דוד או על כל עם ישראל לדורותיו, מאז ועד היום ולעולמי עד. שכן, בית ראשון ובית שני חרבו כאשר יש מחלוקות בין היהודים. גם כאשר נחה החרב על צווארם של בני עמנו, לא פסו מחלוקות, מריבות וויכוחים ביניהם. גם כיום בתקשורת הכתובה והאלקטרונית ובבית המחוקקים שלנו לא נפסקות מריבות ולו לדקה אחת קטנה.
לפני מספר שנים צפיתי באימה ובעצב בסרטון של עמיתי רינו צרור, אשר כתב 29.10.2017 ב ynet "שלא תתפרק לנו שוב: "ממלכת ישראל השלישית בסכנה". "141 שנות עצמאות ידע עם ישראל מתוך 3,500 שנה. זה מעט באופן קיצוני". בהמשך תרגם אותו לסרט "יהודים, פעם שלישית", שמעבד שלב אחר שלב את התיאוריה כי אם לא נתעשת - יהיה פה חורבן הבית השלישי".

[צילום: רועי שנער/שרון נריה בר-און]

כאשר אנחנו קוראים על העונש הנגזר "לֹא-תָסוּר חֶרֶב מִבֵּיתְךָ--עַד-עוֹלָם", השאלה הנשאלת היא האם לא נוכל אנו, כאן ועכשיו, במדינת ישראל המאה ה-21, כ-3,000 שנה לאחר שהוטלה הקללה הנוראית הזו, לעשות בחירות אחרות ולשנות את רוע הגזירה. כידוע, בורא עולם נתן לכל בן אנוש את זכות הבחירה ככתוב בדברים ל' י"ט "הַעִדֹתִי בָכֶם הַיּוֹם אֶת-הַשָּׁמַיִם וְאֶת-הָאָרֶץ הַחַיִּים וְהַמָּוֶת נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים לְמַעַן תִּחְיֶה אַתָּה וְזַרְעֶךָ".
כאשר אנחנו מחשבים את הערך הגימטרי של הקללה "וְעַתָּה, לֹא-תָסוּר חֶרֶב מִבֵּיתְךָ--עַד-עוֹלָם", אנחנו מקבלים את הערך 100 אשר מצטמצם ל-1. מספר 1, הקשור לכוכב שמש מיסוד האש מספר לנו על יכולת לקיחת אחריות אישית וציבורית, יכולת מנהיגות, התמקדות למטרה, כישורי ניהול, עצמאות, ביטחון, שאפתנות, יוזמה ויצירתית ביחד עם קביעת מטרות והשגתן.
נשאלת השאלה, מה יקרה, אם וכאשר, כל אחד מאיתנו יתמקד בלקיחת אחריות אישית, יחפש את המחבר ולא את המפריד ויזכור שני פסוקים אשר מתארים את ההתנהגות אנושית הרצויה, "וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ: אֲנִי, יְהוָה". ויקרא י"ט י"ח. ו-"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" כמאמר הלל הזקן בארמית(בבלי, מסכת שבת - דף לא, עמוד א').
לדעתי, אם נשכיל לבחור בדרך זו, הרי שנוכל לבטל את הקללה האיומה הזאת ונוכל לברך ככתוב בתהילים כ"ט י"א: "יְהוָה עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן יְהוָה יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם".

תאריך:  13/03/2022   |   עודכן:  13/03/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רינו צרור
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אני חלמתי עם חברי על שירות צבאי, בו לא נתגאה על מה שגאה היום חייל, המשתחרר מצבא, שנועד להיות צבא הגנה לעם ישראל
ארי בוסל
ביידן חוגג: הוא היה זקוק להסחת דעת, והנה יצרו עבורו מלחמה, שכל מטרתה אחת: הנבל הרשע הוא פוטין, וכל מה שקורה בארה"ב הוא באשמתו!
אלון קוחלני
הרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) תטיל על חברות ציבוריות חובת גילוי מוגברת שתגלה כיצד הם מנהלים סיכוני אבטחת סייבר
יאיר נבות
רוסיה עושה מאמצים לפגוע ולהשבית נמלי תעופה שאליהם מובאים אותם משלוחי נשק, כדי לשבש את היכולת של המערב להנחית את אותם משלוחים קרוב לחזית
רבקה שפק-ליסק
ההחלטה על איסור נשואים בין ערבים ישראלים לפלשתיניות    המחלוקת היא בין הסתמכות על תפישת עולם דמוקרטית וזכותו של אזרח להביא לביתו את אשתו הזרה, כמקובל בחברות דמוקרטיות, לעומת הטיעון של המדינה המבוסס על מצב המלחמה בין ישראל לרשות הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il