X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
משמרות המהפכה [צילום: וחיד סאלמי, AP]
אובדן בוחן המציאות
בימים אלה מתחיל אט אט לזחול אל הציבוריות הבינלאומית מערך ההתקפלות של המעצמות ובראשן 'הידידה' הגדולה, ארה"ב אשר התחייבה להוציא ממעגל הטרור את הטרוריסטים הרצחניים, אשר טביעות ידיהם המגואלות בדם נמצאים כמעט בכל העולם

רק הסגנון משתנה, המהות אותה מהות. זלזול, פוגעניות ויחס פטרוני מתנשא ויהיר שאינו 'סופר' במיוחד את המצוקות, האתגרים והמורכבויות הלאומיות. יחס אשר מסמן יותר מכל את הערבות והברית ההדדית כניצבת על כרעי האינטרסים של הפטרון, כל השאר תעמולה. לא, אין המדובר ביחסה של ארה"ב לאוקראינה הכורעת תחת כתישת מנגנוני ההשמדה הרוסים, לא, אין המדובר בברית נאט"ו והסיוע המוראלי במחיאת כף ובעידוד מהיציע אל מול ערמות הגוויות הנערמות בערי אוקראינה.
מדובר בנו, במדינת ישראל. ב-2015 היה זה ברק חוסיין אובמה עם רגלו על השולחן, בשיחת הטלפון המזלזלת בראש ממשלת ישראל, 'הידידה הטובה', ב-2021 זו היריקה בפרצופה של מדינת ישראל, 'בת הברית לנצח נצחים ולעולמי עולמים', אשר אינה נספרת במכירת החיסול שמבצעות המעצמות ובהן 'ידידות' מדינת ישראל בחתימה על הסכם הכניעה מול אירן המחויבת להשמדת העם היהודי.
ראש הממשלה נפתלי בנט והחליפי, שר החוץ יאיר לפיד, קיבלו ירושה קשה מנשוא. קיבלו מדינת סף גרעינית עם מדינות על סף אובדן בוחן המציאות המוכנות לבצע כמעט הכל, כל בקשה וכל גחמה של המבקשים את נפשנו ומחיקתנו ממצבת בני העמים. כשההסכם נחתם לפני שבע שנים, ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו יצא למלחמת חורמה מול ברק חוסיין אובמה, נאם מעל כל במה בינלאומית, גייס דעת קהל עולמית נגד הסכם הכניעה האיום והנורא למדינת ישראל בפרט ולעולם הנאור בכלל. בד-בבד, כוחות הביטחון על זרועותיהן פעלו, על-פי פרסומים זרים, לעכב את ההתפתחות וההגעה ליכולת אירן להגיע אל הפצצה.
ואז נבחר דונלד טראמפ. האירנים חשו בעוצמת בחירתו שהובילה לביטול הסכם הכניעה האמריקני. יש הסבורים כי היה זה משגה אשר אך האיץ את תהליכי ההתקרבות לפצצה גרעינית אירנית ויש המאמינים כי לו נבחר שוב טראמפ, העם האירני היה כורע תחת עוצמת הסנקציות והחלום האירני היה נגוז. טראמפ לא נבחר, נתניהו לא נבחר, וג'ו ביידן נכנס לבית הלבן עם צוות להוט עד כדי עיוורון וליקוי מאורות כולל לחדש את ההסכם המבוטל ולהרחיב עשרת מונים את החורים שהיו בו כבר ב-2015.
בנט ולפיד קיבלו את הירושה הקשה ובחרו שלא לנהל קרבות רחוב מול הממשל, לא להתגושש בקרבות בוץ במרחב הציבורי, כי אם לנהל מדיניות דיפלומטית חשאית בחדרי חדרים, ולכבד את ההנהגה הנבחרת בארה"ב. יש הטוענים כי בנט את לפיד התחייבו לאפס הפתעות מול הממשל האמריקני.
מערך התקפלות
השקט הדיפלומטי וההדלפות המכוונות מלשכות רה"מ ושר החוץ כאילו מדינת ישראל נספרת בשיח מול האירנים לא הוכיחו את עצמם ואלמלא התוקפנות הרוסית והיציאה למלחמה מיותרת של הדיקטטור פוטין ההסכם היה נחתם, כוסות השמפניה היו מושקות, מיליארדי דולרים היו מועברים לאירן וזרועותיה היו חוגגות ברחובות לבנון, עזה, תימן, סוריה ועוד את ההתחמשות המדויקת, הקטלנית המאיימת, הכל בחסות הסכם הכניעה המביש.
ההסכם סגור, נעול ונצור, החתימה בדרך, מדינת ישראל הופקרה לגורלה על-ידי 'ידידותיה' אשר אף לא העניקו לה כבעבר, חליפות התמגנות כלכליות ורכש צבאי מתקדם כדי לשמר את הייתרון מול מאזן האימה המצטמצם. ובימים אלה מתחיל אט אט לזחול אל הציבוריות הבינלאומית מערך ההתקפלות של המעצמות ובראשן 'הידידה' הגדולה, ארה"ב אשר התחייבה להוציא ממעגל הטרור את הטרוריסטים הרצחניים, אשר טביעות ידיהם המגואלות בדם נמצאים כמעט בכל העולם.
משמרות המהפכה האירניים, מודל לחיקוי ומופת לרוצחי החיזבאללה, לטובחי החמאס, לחותים בעירק, לטרוריסטים בעירק, לנרצחים בסוריה, משמרות המהפכה אשר טבחו ללא רחם בחיילים אמריקנים, בניהם של אותם אמריקנים הששים אליי חתימה. אלו אותם טרוריסטים המחבלים בבני כל הדתות, מתוך חדוות הרצח ושמחת הטבח. משמרות המהפכה הם מכונות ההרג של אירנים רבים המבקשים חיים אחרים, הם מכונות ההשמדה של הדיכוי, החופש, החרות והצדק אליו כמה העם האירני.
"המלחמה בטרור היא משימה של העולם כולו, אנו מאמינים שארה"ב לא תפקיר את בעלות בריתה הקרובות ביותר, תמורת הבטחות ריקות של טרוריסטים", כתבו בנט ולפיד בהודעה מיוחדת. ובכן, אל תמתינו לתשובה האמריקנית, הם כבר הוכיחו כי יש להם רזומה מרשים בהפקרת בני ברית גם קרובים ביותר. בנט ולפיד כתבו עוד כי הם מתקשים להאמין. ובכן האמינו נא, האמינו, משמרות המהפכה לא יוגדרו עוד ארגוני טרור, בחסות המעצמות אשר איבדו את בוחן המציאות ולוקים בעיוורון מוחלט.
מדינת ישראל על הנהגתה מביטה משתאה מול בוחן המציאות הלקוי, מול ליקוי המאורות האמריקני. פרט להודעה המפתיעה בתקיפותה ששיגרו בנט ולפיד, הם שמים יהבם על התנגדות תקיפה של הסנטורים הרפובליקנים ושל מספר סנטורים דמוקרטים ובעיקר מבינים שהעצה שהשיא ביידן לזלנסקי עם תחילת הכתישה של רוסיה את אוקראינה, להתפלל לניסים, תקפה גם למדינת ישראל.
המציאות המאתגרת אליה נקלעה מדינת ישראל מול ממשל חלש, רופס ומתרפס כלפי האירנים יש לה מכנה משותף רחב בקרב הפוליטיקאים הציונים בכנסת ישראל. זוהי הזדמנות להציג מול העולם עמדה אחידה של שמאל וימין, דתיים וחילוניים, ערבים ויהודים הרואים בהסכם הכניעה סכנה קיומית ממשית למדינת ישראל, לא מפוזיציה כי אם מתוך בוחן מציאות הגיוני של אומה חפצת חיים. היחד הישראלי בעמידה כתף אל כתף עם ההנהגה הנוכחית בסוגיה זו יעביר מסר לארה"ב ולעולם כולו, כי על-אף שמדובר בממשלה מורכבת, על-אף שראש הממשלה יו"ר מפלגה בת שישה ח"כים, העם בישראל מתלכד סביבו במאבק על חיינו, על עתידו.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  20/03/2022   |   עודכן:  20/03/2022
+הגם יולי (אדלשטיין) בשופרות
14:27 20/03/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

לא בנט ולפיד גרמו לביידן להרהר בביטול אות הקין אשר הודבק (בצדק, אבל ללא תועלת) במצח של "משמרות המהפכה", ונכון הם נוהגים בבקשם ממנו לוותר על החנינה לרוצחים מטעם האיאתולות באירן, אבל קצרה ידם מלהושיע

אדלשטיין. מאשים [צילום: פלאש 90]
+"נמשיך להתייחס למשמרות המהפכה כאל ארגון טרור"
11:31 20/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה טען כי ישראל מודאגת מאוד מכוונת ארצות הברית להיכנע "לדרישה האירנית החצופה", כלשונו להוצאת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור  ▪  "יש נחישות לחתום על הסכם בכל מחיר. זה מחיר יקר מדי"

[צילום: אהרהים נורוזי/AP]
+חמינאי - אימא תרזה
10:06 20/03/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה

אין מדינה, אין צבא, שאם מחפשים לא ימצאו שביצע פשעי מלחמה וארה"ב יודעת היטב למה היא לא מצטרפת להאג, כדי שאיזה שופט מזימבבווה יגלה שביצעו פשעי מלחמה בעירק

ביידן. "שלום עכשיו" [צילום: AP]
+זרוע הביצוע של משטר ההיאתולות במזה"ת
08:16 20/03/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

ישראל מודאגת מכוונת ממשל ביידן לשקול את הוצאת "משמרות המהפכה" האירניים מרשימת הטרור ויוצאת למאבק פומבי בנושא בארה"ב. ההכרזה על "משמרות המהפכה" כארגון טרור לא הייתה חלק מהסכם הגרעין, הוצאתם מרשימת הטרור תשדר מסר של חולשה וכניעה לטרור

משמרות המהפכה [צילום: וחיד סאלמי, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אובדן בוחן המציאות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הירושה
באום  |  20/03/22 10:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
יוני בן-מנחם
ישראל מודאגת מכוונת ממשל ביידן לשקול את הוצאת "משמרות המהפכה" האירניים מרשימת הטרור ויוצאת למאבק פומבי בנושא בארה"ב. ההכרזה על "משמרות המהפכה" כארגון טרור לא הייתה חלק מהסכם הגרעין, הוצאתם מרשימת הטרור תשדר מסר של חולשה וכניעה לטרור
רז צימט
במשך שנים עלו וירדו הצעות לשינוי מבנה המשטר באירן, בו הנשיא כפוף למנהיג העליון ואין ראש ממשלה    ההצעה עלתה שוב וייתכן שהפעם תהיה לה תמיכה גם מצד השמרנים וגם מצד הרפורמיסטים
עידן יוסף
סגן הרמטכ״ל שב מביקורו בארצות הברית במהלכו השתתף בפורום אסטרטגי-ביטחוני    במוקד הביקור, הערכת מצב אסטרטגית עם בכירים בצבא ארצות הברית והידוק שיתוף הפעולה הביטחוני
יוני בן-מנחם
מנסה לפגוע בקשרים הביטחוניים של ישראל עם הכורדים בעירק ולהרתיע אותם משיתוף פעולה נגדה. החבל הכורדי בעירק הוא אזור אסטרטגי חשוב לישראל למעקב אחרי הפעילות באירן, בעירק ובסוריה. גורם ביטחוני בכיר מעריך שמאמצי אירן ייכשלו
עידן יוסף
בהודעה משותפת אומרים השניים כי "משמרות המהפכה הם ארגון טרור שרצח אלפי אנשים, כולל אמריקנים. אנחנו מתקשים להאמין שארה"ב תסיר את הגדרתו כארגון טרור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il