X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מתפרעים בהר-הבית [צילום: ג'מאל אוואד/פלאש 90]
ההשתלטות של תנועת חמאס על הר-הבית
תנועת חמאס ניצלה את חודש רמדאן והשתלטה על ציבור המתפללים המוסלמי בהר-הבית. מדובר בהתפתחות מסוכנת שפוגעת בריבונות הישראלית ובמעמדה הדתי של ירדן בהר-הבית, חמאס הינה ארגון טרור וישראל וירדן צריכות לשתף פעולה נגדה
מיני אינתיפאדה
פעילי חמאס במזרח ירושלים מכנים את ההשתלטות של התנועה על הר-הבית בשם "הבת אל-אקצה" או " הבת 2022", פירוש המילה "הבה" בערבית הוא התעוררות או מיני אינתיפאדה. תנועת חמאס הצליחה באמצעות פריסה מאורגנת היטב בשטח ומערכת הסתה יעילה מאוד ברשתות החברתיות ובאמצעי התקשורת שלה מרצועת עזה להגיע לליבו של הציבור במזרח ירושלים וכשהפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל מפיץ את אותם המסרים בקרב החברה הערבית בישראל.

כל מי שבוחן את המצב כיום בהר-הבית יגלה מהר מאוד כי תנועת חמאס היא השולטת במקום דה פקטו בשיתוף פעולה עם עוד גוף איסלאמי קיצוני הנקרא "חזב אל-תחריר". באופן רשמי ישראל היא הריבון המדיני והביטחוני במקום עם נוכחות של תחנת משטרה בהר-הבית, לצידו של הווקף הירדני על מוסדותיו שמנהל רשמית את המתחם בהתאם להסכם השלום בין ישראל לירדן,אבל מי ששולטת בפועל מתחילת חודש רמדאן בעשרות אלפי המתפללים שמגיעים להר-הבית מדי שבוע וורותמת אותם לאג'נדה הפוליטית שלה היא תנועת חמאס שהינה ארגון טרור.
מדובר במצב מסוכן מאוד מבחינה מדינית וביטחונית שמסמל כישלון עבור ישראל, ירדן והרש"פ. בכירים בתנועת פתח מודאגים מאוד מההתפתחות הזו והתריעו על כך בפני יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, לא ברור עוד כמה זמן תמשיך לשלוט חמאס בעשרות אלפי המתפללים בהר-הבית, לאחר שיסתיים חודש רמדאן, אבל עלולות להיות לזה השלכות על יציבותה של הרש"פ והשפעתה על תושבי מזרח ירושלים.
הסיבה הישירה למצב החדש שנוצר הינה שישראל לא הפיקה את הלקחים הדרושים מאירועי "שומר החומות" בשנה שעברה בכל הקשור להר-הבית, בעוד שתנועת חמאס נערכה כמה חודשים מראש לקראת חודש רמדאן, היא הודיעה על חידוש קמפיין "השחר הגדול" וקידמה אותו ברשתות החברתיות, גייסה פעילים בקרב הדור הצעיר במזרח ירושלים וחילקה להם כספים,דגלים של התנועה ומשימות לקראת רמדאן.
פעילי חמאס במזרח ירושלים מכנים את ההשתלטות של התנועה על הר-הבית בשם "הבת אל-אקצה" או " הבת 2022", פירוש המילה "הבה" בערבית הוא התעוררות או מיני אינתיפאדה. תנועת חמאס הצליחה באמצעות פריסה מאורגנת היטב בשטח ומערכת הסתה יעילה מאוד ברשתות החברתיות ובאמצעי התקשורת שלה מרצועת עזה להגיע לליבו של הציבור במזרח ירושלים וכשהפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל מפיץ את אותם המסרים בקרב החברה הערבית בישראל. חמאס השכילה להפוך את מסגד אל-אקצה, שהינו סמל דתי, לסמל של המאבק הישראלי פלשתיני תוך שהיא מנגנת על הרגשות הדתיים של המוסלמים ומפיצה את הנרטיב השקרי כי "מסגד אל-אקצה בסכנה".
מנהיג חמאס אסמעיל הניה הזהיר אמש בכינוס וירטואלי לרגל "יום ירושלים" העולמי כי הסכסוך הישראלי-פלשתיני הדו-צדדי במסגד אל-אקצה עלול להפוך לסכסוך אזורי. תנועת חמאס טוענת להישגים ומפיצה שקרים באמצעות בכירי התנועה כי הצליחה לסכל את "תוכניות" ישראל לנקיטת צעדים חד-צדדים בהר-הבית כמו העלאת קורבנות לחג הפסח, חלוקה של הר-הבית בזמני התפילה בין יהודים למוסלמים, בידוד מסגד אל-אקצה מרחבת המסגדים וכמובן גם את סיכול "מצעד הדגלים" בעיר העתיקה.
המצב החדש מחייב את הדרג המדיני והביטחוני להפיק לקחים מהאירועים ולהיערך בהתאם, אין זה סוף פסוק, בעוד כמה חודשים יחול חג הקורבן (עיד אלאדחא) המוסלמי וצפויים עוד כמה תאריכים מועדים לפורענות במהלך השנה. ההשתלטות הזו של חמאס על הר-הבית פוגעת בריבונות הישראלית על ירושלים המאוחדת שקיבלה גם חיזוק חשוב בהצהרת הנשיא טראמפ.
הדבר גם פוגע באפוטרופסות הירדנית על המקומות הקדושים בירושלים על-פי הסכם השלום מ-1994, המלך עבדאללה שומר על יחסים תקינים עם חמאס אך לא מאפשר לה שום נוכחות פוליטית בירדן,בשנה שעברה הוא דחה את קריאות תנועת "האחים המוסלמים" בירדן לאפשר לחמאס לפתוח מחדש את משרדיה בממלכה שנסגרו כבר לפני 20 שנה, המלך הירדני מעדיף את הקשר ההדוק עם הרש"פ על פני הקשר עם חמאס.
תנועת חמאס הינה ארגון טרור וחלק מתנועת "האחים המוסלמים" שחותר תחת שלטון בית המלוכה ההאשמי בירדן ויש לה גם קשר הדוק לאירן, המלך הירדני מבין זאת היטב, לכן יש לו אינטרס משותף עם ישראל שלא לאפשר לחמאס שום "דריסת רגל" בהר-הבית. המצב החדש מחייב שיתוף פעולה ישראלי-ירדני נגד התבססות חמאס בהר-הבית והתגברות על כל המחלוקות בין ישראל לירדן לצורך המטרה המשותפת.

תאריך:  27/04/2022   |   עודכן:  27/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההשתלטות של תנועת חמאס על הר-הבית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר נבות
אנחנו עשויים לעמוד כעת לפני התרחבות המלחמה ופתיחה אפשרית של חזית נוספת, במולדובה, התפתחות שעשויה להשפיע גם על רומניה, חברת נאט"ו. מולדובה, מדינה ענייה שאיננה חברת נאט"ו או האיחוד האירופי, עלולה להפוך ליעד של הצבא הרוסי כחלק משאיפתו של פוטין לייצר הישג משמעותי ורצף יבשתי
עמנואל בן-סבו
באם יחליט שיקלי לפנות לערכאות, יעבור המאבק לבית המשפט, זוהי הזדמנות פז לבית המשפט, אשר אמון הציבור בו נמצא בשפל בו לא היה מעולם, לתיקון. בית המשפט הנכבד חייב להתעלות מעל הפוליטיקה, האינטריגות והתככים, המטענים, האמונות והדעות האישיות
שמואל פישר
איך חברות הבנייה והממשלה 'מהנדסות' את קוני הדירות - על מדד התשומות, שערוריית הספקים ומס הרכישה שמטילה הממשלה
יוני בן-מנחם
סאלח אלעארורי, סגן ראש הזרוע המדינית של חמאס הוא האחראי לאירועי האלימות במזרח ירושלים ובהר-הבית במהלך רמדאן ולירי הרקטה מדרום לבנון. מעמדו של אלעארורי בהנהגת חמאס מתחזק בעקבות האירועים ברמדאן והוא חותר לרשת את מקומו של אסמעיל הניה.
יאיר נבות
החבל הפרו רוסי טרנסיסטריה, שבו שוהים חיילים רוסים והוא גובל באוקראינה, עלול להוות תירוץ לצבא הרוסי לספח את החבל. ההתרחשויות הללו הטילו מחד צל גדול על תוכניותיה השאפתניות של הנשיאה מאיה סנדו בזירה הפנימית וחבילת הרפורמות שהיא מקדמת, אך מאידך הן עשויות להפוך עבורה להזדמנות יקרה מפז - לנצל את המלחמה והמשבר, ואולי גם את פגיעותה של רוסיה בשל המכות שספגה, כדי לזרז את התקרבותה של מולדובה לאיחוד האירופי.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il