X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
אויבי הציונות בע"מ
המסע של חוגים פוסט-ציוניים ואנטי-ציוניים לשנות את אופיה של מדינת ישראל ממדינה יהודית למדינת "כל אזרחיה", תופס שוב תאוצה. הפעם רוכב הוא על האנרכיה בתחום ביטחון הפנים שהיא כשלון ממשלי עוד מימי נתניהו שהתגבר והתעצם מאוד בימי הממשלה הנוכחית של בנט

הפוסט-ציונים המובהקים של מדינת-ישראל חולקים ביניהם את מפלגת "כחול-לבן" של גנץ ומפלגת "העבודה" של מרב מיכאלי. בפועל ובראיה ציונית אמיתית אינני מוצא ביניהם הבדל מהותי. דווקא עובדה זו הופכת אותם לכוח פוליטי מסוכן באשר הניתוק שלהם מיהדות, ממסורת לאומית כגון: ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ומנאמנות ליעדי התנועה הציונית המקורית - עליה ויישוב הארץ - הופכת אותם דה-פקטו לגייס פוליטי עוין שהריקבון הציוני בשורשיו אפילו אינו סמוי מן העין.
בעייתם העיקרית של חוגים אלה היא שאינם מסוגלים להפריד בין יהדות כמסורת ותרבות היסטורית לבין יהדות כדת - אוסף אדיר ונהדר של כללי התנהגות ודפוסי חיים שמי שנפשו חפצה בהם, יפיק מהם תועלת עצומה. בעוד תורת המדינה היא כללי ההתנהגות בצוותא של ציבור במסגרת מדינתית הרי שתורת הדת בעיקרה היא כללי ההתנהגות של היחיד מול בוראו. כשם שראוי להכיר את הראשונה בין אם בוחרים בה ובין אם לאו, חובה להכיר את השנייה, משום שגם היא הינה יסוד הלאומיות היהודית. מתוך עיוורון וטשטוש עולמות המושגים עוסקים הללו ביצירת שינויים בדפוסי החיים הקולקטיביים שאינם אלא ניסיון ל"שפוך את המים" ללא התינוק, אך תוצאתם בפועל כמו, ב"חוק הלאום", היא שפיכת התינוק בלי המים.
המבחן האמיתי של כל ציוני הוא בשאלה האם הוא מקבל ומקיים הלכה למעשה שתי התחייבויות עיקריות: אמונה חד-משמעית שארץ ישראל שייכת לעם ישראל וכי ירושלים רבתי היא בירת ישראל כמו גם שיהודה ושומרון הם ליבת ארץ-ישראל ההיסטורית מולדת העם היהודי וארצו. מי שספקות לו בשתי סוגיות אלה אינו ראוי להיחשב ציוני.
לצד קבוצות פוליטיות אלה של אובדי עצות ואובדי דרך, מצויים הפוסט-ציונים והאנטי-ציונים המובהקים (האידאולוגיים). אלה מחזיקים כנראה בדעה שהעם היהודי הגיע לא"י בטעות וזכותו בה שווה לזכותו של כל פולש מקרי שעבר בה או שהה בה פרק זמן כלשהו במרמה או מתוך שימוש בכוח הזרוע, בתקופה הארוכה של 3200 שנות היסטוריה פעילה בין העם היהודי לא"י. בהשקפת העולם של אלה יש לאנרכיה - כביטוי מטעה של חופש וזכויות -משקל מכריע במבנהו של עולם חסרי המולדת וחסרי המסורת הלאומית. על חוגים ממין זה נמנים מפלגות כ"מרצ", חסרי יסוד-לאומי אחרים ממוצא יהודי, המפלגות הערביות בישראל החותרות לעולם פלשתיני או כל-מוסלמי ומי שבעיניהם גלובליזציה אוניברסלית חסרת בסיס לאומי היא משאת-נפש. פן אחר של מי שספקות בליבו בשאלה זו שמקורן אמוני ושייך לאופן ההגשמה והמימוש ולא העדפה של חלופה מפוקפקת, הם יהודים חרדים שמונעים ע"י נבואות או פרשנויות שיסודותיהן שאינם מעוגנים במציאות רציונאלית.
אני מצדד בהשקפת ה"בימין הלאומי" ומוקיר ומכבד דמוקרטיה קלאסית (לא אנרכיה פוסט-מודרנית), שבה העם הוא הריבון והכנסת (פרלמנט) היא המחוקק הבלעדי. לדידי פרשנות משפטית היא דעה פרטית ולא חוק וסמכות בית המשפט היא לפרש חוק של הכנסת ברוח המחוקק ולא לחוקקו במקומו. בית המשפט אינו מוסמך לבטל את חוקי הכנסת, אך יכול להצביע על כך שחוק רגיל אינו עולה בקנה אחד עם חוק יסוד, כסיוע לעבודת המחוקק. בכל מקרה, האצלת סמכות ע"י זרוע ממשלית מתוקף סמכותה בחוק לגורם אחר, חייבת להיות מעוגנת באמירה מפורשת בחוק בדבר מתן סמכות כזו.
ה"ימין הלאומי" רואה בארץ-ישראל את מדינת הלאום של העם היהודי לדורותיו ואין לאיש מלבדו רשות להעבירה בשלמות או למקוטעין לשלטון זר; זו סמכותו הבלעדית של הריבון, ושלו בלבד. ה"ימין הלאומי" סבור שהמסורת והתרבות היהודית הם יסודות דפוסי ההתנהלות החברתית של מדינה יהודית שמשטרה דמוקרטי קלאסי. ישראל כמדינה ריבונית רשאית להעניק אזרחות לאנשים שאינם בני הלאום היהודי,1 אולם זו הינה אישית ולעולם איננה קולקטיבית. אזרחות ישראלית איננה תכונה גנטית העוברת בתורשה. היא תולדה של החלטה פוליטית התלויה ברצון הטוב של מדינת ישראל. מי שאינו יודע או אינו מוכן לכבד רצון טוב זה, יאבד את המתנה שקיבל על תנאי; יש להתחיל במימוש מדיניות זו לאלתר. מאידך-גיסא, אזרחים חייבים בנאמנות למדינה ובציות לחוקיה ומי שמועלים באלה באופן חמור ראוי שתישלל אזרחותם או תנוון למעמד אחר, שאינו כולל זכויות להכריע בגורל המדינה, אופי משטרה או ממשלה.
שירות חובה בצבא הוא חוק-יסוד שאזרחים חייבים למלא אחריו או לשאת בסנקציות הקצובות למפיריו. ה"ימין הלאומי" דוגל בשיטה כלכלית ליברלית, שבה סחר חופשי, תחרות חופשית ומסחר הוגן; תשלום תמורת איכות; רגולציה אפקטיבית; זכויות קניין רוחני; ביזור התפעול והניהול הציבורי; בקרה יעילה על כל זרועות הממשל וכפיפות כל כוחות המשק הלאומי לחוק; קיום שוויון לפני החוק וחוק אחד לכל האזרחים; מניעת עינויי-דין וענישה הולמת למי שמפרים את החוק והתקנות בכלל ובתחומי הסחר במיוחד עד כדי החרמת נכסים כחובה חוקית כלפי מי שהשיגום ברמייה. ה"ימין הלאומי" דוגל במיסוי הוגן ובחלוקה הוגנת של העושר הלאומי ובמדיניות סוציאלית מבוססת חמלה.
מול המניפולציות שמבקשים לחולל כאן גורמים מבית בהשראת ובסיוע אויבים מבחוץ, מבקש אני להפנות למגילת העצמאות להגדרתו של בן-גוריון, מחולל הכרזת העצמאות ומנסחה הראשי, לגבי מקור הזכות הלאומית של העם היהודי במולדתו:2 לא במקרה מנסח בן-גוריון את הדברים באופן זה כשהוא מפריד בין הגדרת המדינה היהודית אשר שמה ישראל, לבין יסודות המשטר והמינהל הציבורי של מדינת היהודים. זהותה כיהודית אינה עומדת לדיון ואינה נתונה לוויכוח.
בהמשך וכהשלמה לדברים מפורשים אלה, עוברת המגילה לעסוק ביסודות המשטר והמינהל הציבורי, ומעניין לראות שבן גוריון (הסטודנט למשפטים מקושטא) מקפיד לא להשתמש במינוח "דמוקרטית", משום שמינוח זה טעון פרשנויות רבות ומגוונות. ולפיכך קובע הוא בהמשך את דרך ההתנהלות עד אשר תקבע חוקה ישראלית את הסדר החוקתי הפורמלי.3 ניסוחיו בנושאים אלה הם בלשון היחיד ולא הרבים כבהגדרת ישראל כמדינת העם- היהודי.
לסיכום: חוק הלאום כמו גם "מגילת העצמאות" כיוונו לדרך חשיבה זו. "מגילת העצמאות" איננה דרך לעקוף את החקיקה החוקתית של ישראל הקובעת את זהותה הלאומית ואת זכות העם היהודי על מולדתו ההיסטורית. המגילה היא הצהרת כוונות לגבי זהותה הלאומית של ישראל והצעה לשת"פ שניתנה ע"י האבות המייסדים לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל במועד חתימתה של המגילה. יש להניח את "מגילת העצמאות" במקום הראוי לה בפנתיאון הלאומי. זהו מסמך היסטורי ולא חוקה מלאה ומפורטת שמעולם לא נכתבה חרף הכוונות הטובות של האבות המייסדים. תפקידה של חוקה הוא לפרש עניינים ברוח שינויי הזמן והצרכים באמצעות מנגנון דמוקרטי מוסכם. האישור הסופי הוא תמיד של הריבון במועד ההחלטה.
מדינה ריבונית פועלת באמצעות מערכת חוקי-יסוד או חוקה. אחד משני אלה יש להשלים בהקדם במקביל לפעילות החקיקה והפיקוח הפרלמנטרי של הכנסת. עדיפה חוקה כמסמך שלם ואינטגרטיבי שיאושר בסופו של תהליך ע"י הציבור כולו במשאל-עם. גם השלמת מערכת חוקי-יסוד היא מעשה ראוי, משום שבאף מקרה ובשום תנאי אין להותיר הכרעות תחיקתיות בידי גורם אחר מלבד הכנסת ויש להבטיח שכל זרועות השלטון נתונות לבקרה ופיקוח דמוקרטיים (מוסמכים ע"י הריבון) אשר סמכויותיהם מעוגנות בחוק מפורש ולא בפרשנות משפטית או נוהלית.
ממשלת ישראל הנוכחית מייצגת ניסוי פוליטי מעניין שאם יצלח אפשר שישפר מאוד את היחסים בין הרוב היהודי למיעוטים בישראל. בכל מקרה חייבים להבטיח שהניסוי אינו הופך "לתרגיל מניפולטיבי" המבקש לשנות נושאי מהות בהגדרת אופיה של מדינת ישראל ובכלל זה זהות הריבון והיחסים שבין הרוב היהודי למיעוטים שהתאזרחו בה מרצון. ברור מאליו שגם אילוצים ובכללם קשיים פוליטיים, איומי אלימות והתנהלות אנרכיסטית מבית לא ישפיעו על הנ"ל. חיים משופרים בצוותא - מה טוב, אך "חיסולה" המפורש או הבלתי-מפורש של מדינת העם היהודי - לא ולא. ניסיונות מסוג זה הם "קאזוס בלי" וזאת חייבת הממשלה - כל ממשלה - להבהיר נחרצות בדיבור ובמעש לכל דיכפין.

הערות

1. בני הלאום היהודי זכאים לאזרחות מתוקף חוק השבות, שניסוחו טרם הושלם במלואן, ויש לעשות זאת בהקדם על יסוד הגדרה חוקתית של "מיהו יהודי" וברוח האמור לעיל.
2. "בארץ-ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית, בה יצר נכסי תרבות לאומיים וכלל אנושיים והוריש לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי...".
"... בשנת תרנ"ז (1897) נתכנס הקונגרס הציוני לקול קריאתו של הוגה חזון המדינה היהודית תיאודור הרצל והכריז על זכות העם היהודי לתקומה לאומית בארצו... כאומה שוות-זכויות בתוך משפחת העמים". ... אשר תפתח לרווחה את שערי המולדת לכל יהודי ותעניק לעם היהודי מעמד של אומה שוות-זכויות בתוך משפחת העמים. ...זוהי זכותו הטבעית של העם היהודי להיות ככל עם ועם עומד ברשות עצמו במדינתו הריבונית. ... אשר תקרא בשם ישראל".
"לפיכך נתכנסנו, אנו חברי מועצת העם, נציגי היישוב היהודי והתנועה הציונית, ביום סיום המנדט הבריטי על ארץ-ישראל, ובתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית ועל יסוד החלטת עצרת האומות המאוחדות אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ-ישראל, היא מדינת ישראל". (ההדגשה שלי – ר.ל.)
3. "מדינת ישראל... תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות;...."
"אנו קוראים - גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו מזה חודשים – לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על שלום וליטול חלקם בבניין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים."

תאריך:  22/05/2022   |   עודכן:  22/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אויבי הציונות בע"מ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תענה
ערב  |  24/05/22 14:03
 
- לשאלתך
רפי לאופרט  |  25/05/22 17:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר נבות
הנשיא ארדואן ממשיך להצהיר פומבית על התנגדותה של טורקיה להצטרפות שבדיה ופינלנד, אך ההערכה היא כי הסוגיה ניתנת לפתרון במעורבות אמריקנית, עם מוכנות להעניק לאנקרה הישג או שניים כדי שתתרצה ותסיר את התנגדותה
יוני בן-מנחם
במערכת הביטחון מודאגים מהתחזקות מעמד חמאס בשטחי הגדה בעקבות ניצחונה הסוחף בבחירות הפנימיות באוניברסיטת ביר זית הנחשבת ל"סמל לאומי" בשטחים. בכירים בפתח חוששים מ"אפקט דומינו" ומשחיקת מעמדה של תנועת פתח. בחדרי חדרים נמתחת ביקורת קשה על מדיניותו של יו"ר הרש"פ
אפרים הלפרין
בואו נודה על האמת, זו לא הקורונה, לא השטחים, וגם לא המחבלים    בשל אינטרסים אישיים נחצה הכוח של הציבור    לכן חיינו תלויים בקיצונים מימין ומשמאל    קואליציית בן-גביר-לפיד, וקואליציית עבאס-נתניהו ודאי אפשריות אם יועילו לניפוח אגו המנופח שלהם ממילא    היום כל ממזר מלך, כל חמור/אתון עם שניים וחצי מנדטים יכול להיבחר כאשר ממשלה    האגוטריפ והשיטה הם מקור הרע, את האגוטריפ לא ניתן לשנות ולכן חובה לשנות את השיטה
יואב יצחק
נתניהו מעכב תשלומים לעורכי הדין במשפטו ולגורמים נוספים    נמנע ממתן תשלומים מלאים מכספו המוחזק בבנק לעורכי הדין המייצגים אותו במשפטו    מצפה להכנסות של מיליוני דולרים מספרו החדש (בשלב כתיבה) שאותו הוא עתיד להוציא לאור בארה"ב
איתן קלינסקי
במרכז העיר בני ברק ניצב עמר בר-לב, מי שהיה בעבר מפקד סיירת מטכ"ל וכיום הוא מכהן בתפקיד השר לביטחון פנים ומולו חבר כנסת, שהורשע בעבר בשבע עבירות פליליות, ויחד עם אוהדיו צועקים בהתפרחחות לשר לביטחון פנים - "תתבייש, לך"! "עוכר ישראל, בוגד"!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il