X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מרקל. הטובה מכולן [צילום: Bundespresseamt/Federal Press Office]
סאטירה עם מסר רציני
ראשת ממשלה עכשיו!
אולי הגיעה העת שנלך גם אנחנו בעקבות צרפת, גרמניה וסקנדינביה ונמנה ראשת ממשלה שתהיה טובה לפחות כמו אנגלה מרקל?

היה לי העונג המפוקפק ללמוד בתשעה מוסדות לימוד מכיתה ב' עד הדוקטורט. למה לא למדתי בכיתה א'? כי אמי האהובה פולין לימדה אותי בבית קרוא וכתוב וחשבון וישר הוקפצתי לכיתה ב' בהיותי בן 5 בליסה הצרפתי של קהיר. אבל אם התחלתי מוקדם סיימתי מאוחר, כאשר את הדוקטורט בקנאם שבפריז קיבלתי בגיל 60 ביום ההולדת של אמי. סגירת מעגל נהדרת והרגשתי שרוחה מרחפת באולם כאשר בחנו אותי חמשת הפרופסורים על התזה שלי.
הקדשתי את הספר האקדמי העיקרי שלי לאמי כהוקרה לחינוך האתי שקיבלתי ממנה, בעצם ממוסד הלימוד העשירי החשוב ביותר בחיי. דווקא הלימודים בקצוות - הבית, הליסה הצרפתי, התארים השני והשלישי בצרפת - היו המשמעותיים ביותר, כי בישראל למדתי אך לא התחנכתי והגעתי לאן שהגעתי למרות ולא בזכות החינוך שקיבלתי. כמה מאושרים אלה שמכיתה א' עד הדוקטור היו רק בשני מוסדות חינוך - הריאלי והטכניון, שעיצבו את אישיותם!
כנראה שקשה למוסדות הלימוד הצרפתים להיפרד ממני, כי הם שומרים אתי קשר הדוק ומעדכנים אותי על הקורות בצרפת, בעולם העסקים ובאקדמיה. כך למדתי הבוקר שיש ראשת ממשלה חדשה בצרפת - אליזבת בורן. ולא סתם אישה (בצרפת הייתה עד כה אישה אחת ראש ממשלה לפני 30 שנה רק לכמה חודשים) כי אם יהודיה משלנו, אשת אשכולות עתירת הישגים שהייתה 3 פעמים שרה - בתחבורה, באקולוגיה ובעבודה. היא גרושה ולה רק בן אחד.
מדהים איך דווקא צרפת, מולדת חופש, שוויון ואחווה, שבה נשים תמיד נהנו ממעמד מועדף, זכתה רק לראש ממשלה אחת וגם זה בחטף. אפילו לישראל הייתה גולדה במשך שנים רבות, לאנגליה מרגרט ת'אצ'ר, לגרמניה אנגלה מרקל, וכמובן בסקנדינביה מככבות נשים בראשות הממשלה כדבר שבשיגרה. אני דוגל כמובן בהעצמת נשים וגיבורות המחזות הארוכים שלי הן נשים, נלי דורון והסלוניירית ארנסטה שטרן, נשות תרבות עוצמתיות.
אולי הגיעה העת שנלך גם אנחנו בעקבות צרפת, גרמניה וסקנדינביה ונמנה ראשת ממשלה שתהיה טובה לפחות כמו אנגלה מרקל? אלא שבגלריית הנשים הפעילות כיום בפוליטיקה שלנו קשה למצוא אישה כזאת, למרות שהן מככבות בכותרות - עידית סילמן, ג'ידא רינאוי זועבי, מירי רגב - לאו-דווקא לטובה. אבל כמו אליזבת בורן, יש לנו שרת תחבורה מרב מיכאלי, שרת אקולוגיה תמר זנדברג, שרת עבודה אורנה ברביבאי, אולי אחת מהן דווקא?
ואם לא הן - יש לנו גם שרת פנים - איילת שקד, שרת חינוך - יפעת שאשא ביטון, שרת עליה - פנינה תמנו שטה, שרת אנרגיה - קארין אלהרר, שרת מדע - אורית פרקש הכהן, שרה לשוויון חברתי - מירב כהן. דווקא לנשים יש עצבים חזקים (אחרת איך הן היו סובלות אותנו הגברים?), אינטליגנציה רגשית, רגישות חברתית, תכונות הכרחיות לראשת ממשלה מוצלחת, הן יכולות להיות תחמניות, אכזריות, נחרצות בשעת הצורך, כי גם הן תכונות נדרשות.
אבל לפני שנמנה ראשת ממשלה ברפובליקה הנוכחית שלנו או בשניה הבאה עלינו לטובה, הבה נבחן מה קורה בעולם. השנה יש לנו לא פחות מ-28 ראשות ממשלה או נשיאות בצרפת, הונגריה, הונדורס, שוודיה, ברבדוס, טוניסיה (ארץ ערבית דווקא), מולדובה, סמואה, קוסובו, טנזניה, אסטוניה, ליטא, טוגו, גבון, יוון, פינלנד, דנמרק, סלובקיה, גאורגיה, אתיופיה, טרינידד וטובגו, איסלנד, ניו-זילנד, סינגפור, סרביה, טיוואן, נפל ובנגלדש המוסלמית.
אך בשלושת השנים האחרונות היו לנו ראשות ממשלה גם בבלגיה, בוליביה, אוסטריה, רומניה, בריטניה, מיאנמר, איי מרשל, קרואטיה, מלטה, נורווגיה, גרמניה. ובעשור האחרון גם בפולין, לטביה, מאוריציוס, סנגל, צפון קפריסין, טרנסניסטריה, סלובניה, קוריאה הדרומית, מלאווי, תאילנד, מאלי, ברזיל, אוסטרליה, קוסטה ריקה, קירגיזטן, ארגנטינה, ג'מייקה, צ'ילה, ליבריה, אוקראינה, פיליפינים, אירלנד. 33 מדינות ובסך-הכל - 61 מדינות.
לא כולן היו ראשות ממשלה טובות וזכורות לטוב - ארגנטינה, קוריאה הדרומית, ברזיל - אך רובן הן ראשות ממשלה מעולות והטובות מכולן הן אנגלה מרקל מגרמניה ומיודעתנו ג'סינדה ארדרן מניו-זילנד. אם כן, מוצע להקים תנועה בעקבות שלום עכשיו "ראשת ממשלה עכשיו"! 52% הנשים יצביעו עבורה ועוד 28% גברים בעד העצמה נשית, והרי לנו הרוב של 80% הדרוש להקמת שלטון יציב שלא יאיימו עליו נשים הפכפכות כעידית סילמן ורינאוי זועבי.

תאריך:  23/05/2022   |   עודכן:  23/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
אנו בתקופת "בין השמשות" של המאה הראשונה לעצמאות השלישית של עם-ישראל. אידאות ישנות דועכות, המנהיגות הוותיקה פורשת, סדרי החיים משתבשים בגלל שינויים אלה ובהשפעת הטכנולוגיה החדשה והמבנה העולמי הבינגושי והקוסמופוליטי    כל אלה הולמים בנו ומשבשים את הכושר הלאומי להחליט מה לשמור ומה להחליף. ארה"ב היא ה"מכָּה" של רבים ומקור הרוח הרעה עבור אחרים; עת להתעשת
עליס בליטנטל
הבימאי הצעיר והמחונן אריאל וולף מעלה עם קבוצת הצעירים - "ארמפה" של תיאטרון באר שבע, את עיבודו למחזהו של אנטון צ׳כוב "שלוש אחיות" בשם "בכורה". יציאתה של הקבוצה מחממת תיאטרון באר שבע ופריצתה לעולם התיאטרון עם ההצגה "בכורה" בתיאטרון תמונע מהווה כרטיס ביקור משכנע ביותר
ארווין קליין
כדאי להסביר למי ששכח - קרתה פה תופעה, שתחזור על עצמה שוב ושוב, כל פעם שיצוץ הסכם חדש, אפשרות לעשיית שלום עם הפלשתינים
איתן קלינסקי
הספסל האהוב עלי, הספסל שאני מרבה לשבת עליו ולהשקיף על יופיו של הים, היה הלילה בית למחוסרי בית
יוני בן-מנחם
על-פי גורמים בחמאס, בקרוב תתחיל המערכה הימית החדשה בנסיון לפרוץ את המצור הימי שהטילה ישראל על רצועת עזה. בסבב הלחימה הבא נגד ישראל ישתתפו גורמים אזוריים חדשים בנוסף לארגוני הטרור מרצועת עזה, בחמאס מכנים אותם בשם "ציר ירושלים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il