X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עד 300 שקל בכל טעינה, אך לא יותר מ-999 שקלים
מדריך News1 לנוסעי התחבורה הציבורית
רפורמת התעריפים: בערך הצבור תוכלו לקנות גם מינוי
זה אומנם לא יקרה מיד, אך ביטול הנחת הערך הצבור יאפשר להשתמש בתחבורה הציבורית בכסף שנצבר כדי לקנות חופשי יומי וחופשי חודשי מומלץ להטעין מראש את הכרטיס האישי והישומון, לקנות ולהטעין כרטיס אנונימי - אבל כדאי לכם להמתין עם זה לסוף חודש יולי רשימה עשירית בסדרה
מכונת השקרים של מרב מיכאלי
עידן יוסף
שרת התחבורה מנסה להפריך את השקרים כביכול, שמפיצים מתנגדי הרפורמה בתחבורה הציבורית, אבל מציגה מניפולציית יחסי ציבור של חצי אמת * רשימה תשיעית בסדרה
לרשימה המלאה

במסגרת רפורמת דרך שווה, להאחדת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית, ניתן יהיה לרכוש מינויים תקופתיים לנסיעה בתחבורה הציבורית, גם באמצעות הערך הצבור. כך מסר משרד התחבורה בעקבות פניית News1 בנושא.
עד כה, ניתן היה לטעון ברב-קו וביישומונים רק ערך חוזי (כרטיסייה של מינויים [חופשי יומי, חופשי חודשי וכד']) וערך צבור - סכום כספי לתשלום עבור נסיעה בודדת. לנוסע לא ניתנה אפשרות לשלם עבור ערך חוזי באמצעות הערך הצבור שהצטבר בכרטיסו, בנימוק שמדובר בכפל הנחות. כלומר, הן ההנחה על על הערך החוזי והן הנחת ה-25% בערך הצבור.
כעת, משתבוטל הנחת הערך הצבור תינתן כאמור האפשרות לשלם עבור הערך החוזי באמצעות הערך הצבור. מתי זה יקרה? מסתבר שבניגוד ליתר פרטי הרפורמה, שאליהם נערך המשרד מבעוד מועד, כאן לא יתאפשר השינוי מיד כם כניסת הרפורמה לתוקף ב-1 באוגוסט. במשרד התחבורה אומרים כי "אפשרות זו תתאפשר בשלב מאוחר יותר, עם גיבוש ההנחיות בנושא". מתי בדיוק זה יקרה? לא נמסר.

כל הדרכים לטעון

בתוך כך, לנוסעים מומלץ לטעון את כרטיס הרב-קו לפני כניסת הרפורמה לתוקף עד למקסימום האפשרי, וכך ליהנות כל עוד ניתן מההנחה על הערך הצבור שאותה החליטו השרים מרב מיכאלי ואביגדור ליברמן לבטל. המקסימום האפשרי הוא 999 שקלים לכל אמצעי תשלום, כפי שיפורט להלן.
  • טעינה בכרטיס הרב-קו האישי ובישומון - בכל אחד מאלה תוכלו לטעון עד 999 שקלים, אך תצטרכו לעשות זאת בכמה טעינות, מאחר שמשרד התחבורה מגביל כל טעינה לסכום מירבי של 300 שקלים. יחד תוכלו להגיע לסכום של 1,998 שקלים.
  • אליהם תוכלו להוסיף טעינה של רב-קו אנונימי. גם אותו ניתן לטעון בסכום של 999 שקלים, בהגבלה של 300 שקלים לכל טעינה, והנה הגענו כבר ל-2,2997 שקלים. החסרונות: כרטיס שכזה יעלה לכם 5 שקלים ובנוסף - במקרה של אבדה לא ניתן יהיה לבצע שחזור/החזר או זיכוי בגין הסדרי הנסיעה הטעונים בכרטיס. עם זאת, במשרד התחבורה אומרים שניתן לשחזר כרטיס תקול ולקבל את הסכום שנצבר בו. היתרון: אם אתם משתמשים כבדים ויש לכם מספיק כסף תוכלו להטעין עוד כמה כרטיסים אנונימיים. אבל תביאו בחשבון ששר תחבורה חדש, גם אם הסיכוי לכך נמוך, עשוי להחזיר את הנחת הערך הצבור. אבל זה יקח לפחות שנה וחצי.
  • אם אתם זכאי הנחות, כגון אזרחים ותיקים, בני נוער, סטודנטים, זכאי ביטוח לאומי וכדומה, הכרטיס האנונימי אינו מומלץ, ומוטב שתשתמשו ברב-קו אישי או ברב-קו חצי אנונימי. אולם שימו לב לרב-קו החצי אנונימי: א. בתוקף שלו הוא לשנתיים בלבד; ב. לא תוכלו להחזיק במקביל אליו רב-קו אישי, אלא רק רב-קו אנונימי; ג. כמו האנונימי, במקרה של אבדה לא ניתן יהיה לבצע שחזור/החזר או זיכוי בגין הסדרי הנסיעה הטעונים בכרטיס.
לפני כשבועיים דחה בג"ץ על הסף עתירה שהגישה העמותה החרדית "אמת ליעקב" נגד הרפורמה, וזאת נוכח קיומה של עתירה מוקדמת, העוסקת באותה סוגיה ציבורית רחבה; ובשים לב לאפשרותה של העותרת לפנות בבקשת הצטרפות לעתירה המוקדמת - שעודנה תלויה ועומדת, ואף נמצאת בראשיתה. מדובר בעתירות שהגישו שלוש עיריות כנגד הרפורמה, שאליהן הצטרף יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון. עם זאת, איפשר בית המשפט העליון לעמותה להצטרף בסייגים לעתירה שהוגשה, תוך התמקדות בטענות כלפי ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והתחבורה, שצורפה אף היא כמשיבה לעתירה.
הדיון בעתירה צפוי להתקיים בשבוע האחרון של חודש יולי. להחלטת בג"ץ בעניין הרפורמה יש השלכות על אופן טעינת הכרטיסים. כלומר, ככל שיוציא בג"ץ צו שיעכב את היישום, יתייתר הצורך לטעון את הכרטיסים. לכן אל תזדרזו להטעין את הכרטיסים והמתינו עד הימים האחרונים של חודש יולי.

תאריך:  12/07/2022   |   עודכן:  12/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רפורמת התעריפים: בערך הצבור תוכלו לקנות גם מינוי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
שינויים זמניים בתנועת הרכבות באזור אשדוד ואשקלון ביום שישי 15.7.22 ובמוצ"ש 16.7.22 בלבד בעקבות עבודות לשדרוג תשתיות המסילה באזור ניצנים
איתמר לוין, יצחק דנון
חברת ההנדסה י.ו גליל הנדסה, חברת הביצוע ינושבסקי א.הנדסה ובניין והמיזם המשותף גליל-ינושבסקי הקימו את המבנה באשקלון
עידן יוסף
העלייה בשכר נהגי התחבורה הציבורית תהיה הדרגתית כל שבינואר 2023 יקבלו כולם שכר של 50 שקלים לשעה
עידן יוסף
רכבת ישראל מקדימה את שעות הפעילות בקו המהיר ומציינת 10 מיליון נוסעים בקו המהיר ובתחנת ירושלים יצחק נבון    רכבת ישראל משדרגת את התחנה בירושלים ובמודיעין
עידן יוסף
רכבת ישראל מתקדמת לישורת האחרונה לקראת הפעלת קו חשמלי נוסף הצפויה בשנה הנוכחית    במסגרת ההכנות וסיום עבודות החישמול של קו זה יחולו בחודשים הקרובים שינויים בתנועת הרכבות בשעות הערב בלבד באזור הרצליה, ת"א, לוד והדרום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il