X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תאונת אוטובוס המלש"בים ליד שומריה
החיישן שימנע הידרדרות אוטובוסים
בהערכה גסה מתרחשים כמאה מקרים בשנה של הידרדרות אוטובוסים, ורק בנס נמנעים אסונות כבדים. בהתקן פשוט שיתריע בפני הנהג להרים את בלם החנייה ניתן למנוע טעות אנוש זו ולחסוך חיי אדם

ישנם יותר מדי מקרים של אוטובוסים שמידרדרים. תמיד זה קורה כתוצאה מנהגים השוכחים לנעול את בלם-היד, וגורמים לאוטובוס לנוע מאליו ולהידרדר. בהערכה גסה, מדובר על כמאה מקרים בשנה. רובם מסתיימים בנס וללא נפגעים, אחרים מסתיימים בתאונות פח, ובמקצת המקרים יש גם נפגעים. הסכנה הגלומה בכל מקרה שכזה היא ממשית, וגם אם היא נובעת מטעות אנוש, די בה כדי שנבין שאפילו מקרה אחד אסור שיקרה.
גם אם נוציא מהסטטיסטיקה את תאונת האוטובוס הקטלנית האחרונה ברחוב שמגר בירושלים, שאירעה לפי החשד כתוצאה מנטרול של מערכת הבלימה, התופעה רחבה מכפי שידוע, ודי אם נזכיר את תאונת אוטובוס המלש"בים בצפון הנגב ליד שומריה, והתאונות בכביש 1 ליד מודיעין ובחיפה שבהן היו נפגעים. ברשותה של הרלב"ד אין די נתונים באשר להיקפה של התופעה מן הסיבה הפשוטה שלא קיימת חובת דיווח על אירועים מעין אלה מצד קציני הבטיחות, הנהגים, בעלי החברה או אפילו מצד חברות הביטוח.
לא ניתן לסמוך רק על הנהג שיזכור לנעול את בלם-היד, ויש לנקוט מקדם בטיחות נוסף. אורי בנג'אן, ששימש בעברו כקצין הבטיחות של אגד במשך 15 שנה, אומר בשיחה עם News1 כי ניתן למנוע את התופעה ולכל הפחות לצמצמה.
באוטובוסים מותקנות שתי מערכות בלמים - בלם תחנה ובלם חנייה. בלם התחנה מופעל ומופסק באמצעות מפסק חשמלי, ודי בקצר קטן או באיתחול של המערכת כדי לנטרלו. הוא פועל אוטומטית כאשר הדלת האחורית או תא המטען פתוחים. הוא מצוי באוטובוסים עירוניים וגם בחלק מהאוטובוסים הבין-עירוניים.
בלם תחנה ("מקסי"/"הנדברקס") לעומתו, מצריך משיכה ידנית של הבלם ונועל את האוטובוס פיזית גם כאשר המערכת החשמלית כבויה.
מערכת ההגנה שנועדה למנוע נסיעה כאשר הדלתות פתוחות אינה יעילה כאשר קיימת בעיה חשמלית המנטרלת את בלם התחנה, ובמקרה שכזה רק בלם החנייה יכול להועיל.
כולנו מכירים את חיישן חגורת הבטיחות. כאשר נהג או נוסע מטיל את כובד משקלו על הכיסא במכונית, הוא מפעיל את הזמזם שמזכיר לו לחגור. את אותה טכנולוגיה, בשינויים המתחייבים, יש להתקין גם באוטובוסים ובכלי רכב כבדים.
כיום אין מערכת אוטומטית שיכולה למשוך את בלם החנייה כאשר הנהג קם מן הכיסא. בדגם אוטובוס מסוים קיימת התרעה שבה האוטובוס צופר כאשר הנהג קם מכסאו, אולם ביתר האוטובוסים אין מערכת התרעה.
לדברי בנג'אן, מאחר שמדובר בטעות אנוש ולא בתקלת מערכת, הפתרון צריך להיות בדמות התראה בצליל מיוחד לכל נהג אוטובוס - שעליו למשוך את בלם החנייה כאשר הוא קם מהכיסא.
רעיון נוסף, פחות מוצלח, הוא הגבלה שבה אוטובוס יוכל לנוע רק כאשר הכיסא "ירגיש" את משקלו של הנהג. ברירת המחדל כאשר אין נהג תהיה גלגלים נעולים. אולם כאמור, מאחר שתהיה לכך השפעה רק על בלם החשמלי ולא על בלם החנייה, היעילות נמוכה בהרבה.
אביזר כזה קל ופשוט להתקנה ואין צורך להמציא את הגלגל כדי להתקינו. על משרד התחבורה לחייב את התקנתו של החיישן. מי יודע כמה חיי אדם התקן שכזה יכול היה להציל.

תאריך:  21/08/2022   |   עודכן:  21/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החיישן שימנע הידרדרות אוטובוסים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
איציק וולף
יואב חדרי וחנוך טלקר, תושבי אופקים, נהרגו הבוקר סמוך ליד מרדכי כשנפגעו כאשר יצאו מן הרכב שלהם כדי לסייע לאדם אחר שנקלע לתאונה    היום לפני הצהריים יתקיימו בירושלים הלוויותיהן של שלוש ההרוגות מפגיעה האוטובוס אמש
איציק וולף
שושנה גלושטיין, בת 40 מאופקים ובנותיה חיה שרה בת ה-7 וחנה בת השנתיים הן ההרוגות בפגיעת האוטובוס בירושלים    ההלוויה תתקיים מחר בירושלים    נהג האוטובוס לא היה בתוכו בעת התאונה
איציק וולף
נהג רכב גנוב נסע בכביש מספר 5 לכיוון מזרח ולאחר שהתנגש ברכב במחלף אורנית הסתובב עם הרכב ונסע נגד כיוון התנועה לכיוון מערב עד שהתנגש חזיתית ברכב שנסע בכביש    שני הנהגים נהרגו
עידן יוסף
על-פי התוכנית שהציג יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, התוכנית מתמקדת בנושאים העיקריים שמהווים את הבעייתיות בבטיחות בדרכים    "המטרה היא הפחתה ב-50% ממספר הנפגעים הכללי"
איציק וולף
ענת טל-קטלב, המנהלת הבכירה בחברת ICL שנהרגה אמש בתאונה מחרידה בכביש 6, פעלה בשנים האחרונות כליצנית רפואית בבתי חולים וליוותה ילדים חולים במחנות קיץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il