X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זהויות פוליטיות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
מנדטים באוויר
פעם אמרו שהרוסים הם שמאלנים כי הם הביאו לשלטון את יצחק רבין ואהוד ברק, אחר כך החליטו שכמעט כל הרוסים ימנים, והיום טוענים כי הם לא ימין ולא שמאל
אלכס טנצר פעיל חברתי וממנהיגי עולים ממדינות חבר העמים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

לכו להצביע! הקריאה הזו של אריק שרון עדיין מהדהדת ברחובות ובמפלגות. הסקרים לא משקפים את המציאות, אלא את הרצונות של הסוקרים וחלק מהמשתתפים בסקרים. המסקנה: המציאות שונה כרגיל, מההערכות של הפרשנים, הסוקרים והאינטרסנטים. מאז קריאתו של שרון עברו הרבה שנים. ונשאלת עדיין השאלה למה ללכת להצביע? ולמי להצביע? שיעור ההצבעה בבחירות הוא אחד המדדים למעורבות הציבור בחיים הפוליטיים ונחשב מדד חשוב של מידת האמון במערכת הפוליטית בישראל.
כששום דבר אינו מובן מאליו, הקלפים תמיד קרובים אל החזה. הנכונות להעביר את הקול הפוליטי בין המחנות, היא זו שהופכת את המגזר הרוסי לגורם כה חשוב במפה הפרלמנטרית. בעוד חלק גדול מההצבעה בישראל מבוסס על דמוגרפיה ומבנה שבטי, יוצאי ברית המועצות לשעבר משוחררים ממגמה זו. מנקודת מבטו של הבוחר הרוסי, שום פוליטיקאי ישראלי לא גילה נאמנות להבטחות שנתן לעולים ולכן אין סיבה שהם יהיו נאמנים לאיזשהו פוליטיקאי.
פעם אמרו שהרוסים הם שמאלנים כי הם הביאו לשלטון את יצחק רבין ואהוד ברק, אחר כך החליטו שכמעט כל הרוסים ימנים, והיום טוענים כי הם לא ימין ולא שמאל. אז איפה עומד הקול הרוסי? מתוך 6.5 מיליון בעלי זכות בחירה, כ-900 אלף מהם יוצאי ברית-המועצות לשעבר. במרכז מערכת הבחירות הנוכחית עומד הקרב על הקול הרוסי, או במלים אחרות - הקרב בין בנימין נתניהו לאביגדור ליברמן ויאיר לפיד. "גוש רק ביבי" שווה כ-4 מנדטים ואחוז ההצבעה הנמוך במגזר הרוסי, סכנה אמתית לגוש השני.
התמיכה הגורפת של מפלגות חרדיות בנתניהו, דוחפות חלק מיוצאי בריה"מ לזרועותיהם של יאיר לפיד ואביגדור ליברמן, אבל זה לא מספיק בשביל לעלות את אחוז הצבעה של המגזר כי כמעט כל המועמדים לכנסת יתקשו להסביר מה הם עשו למען אוכלוסיית דוברי הרוסית, בינתיים המפלגות ממשיכות לחמם מנועים לקראת הבחירות, ומחפשות עוד גנרלים, מנכ"לים ופרופסורים, שלא יביאו להן הרבה קולות.
על חוסר יציבות אלקטורלית של ישראל ביתנו מצביעים נתוני ההצבעה למפלגה בארבע מערכות הבחירות האחרונות. תוך שנתיים עברה המפלגה ממצב של עלייה דרמתית בכ-137 אלף קולות, לירידה מתמשכת של 62 אלף קולות ולפי הסקרים האחרונים הירידה נמשכת.
לנושאים שתמיד בראש מעייניו של אוכלוסיית ישראל, כמו ביטחון, יוקר המחיה, דיור ציבורי, פנסיות ונושאי דת ומדינה, מתווספת עבור הציבור דוברי הרוסית סוגיה נוספת: המלחמה באוקראינה. רוב המגזר הרוסי תומך באוקראינה. "ניטרליות" של ליברמן גרמה נזק תדמיתית ואלקטורלית לישראל ביתנו שבסקרים לעומת יש עתיד שהרווחה מתמיכת לפיד באוקראינה.
בשנים האחרונות חלה ירידה בשיעור ההצבעה בקרב הציבור דובר הרוסית. היא ירדה מ-89% בשנות ה-90 ל 61% בבחירות האחרונות. אנשים שלא הצביעו אינם נמצאים בכיס של אף מפלגה. הם יכולים בקלות לשנות את המאזן הבין-גושי. מי שיקבע את תוצאות הבחירות הבאות הוא "המחנה השלישי" של הרוסים אלה שלא הצביעו או אלה שמחליפים זהויות פוליטיות. אני יושב על הגדר, ואומר לפונים אלי: תנו לפוליטיקאים להזיע, אולי זה ילמד אותם להתייחס אלינו ברצינות גם לפני הבחירות.

הכותב הוא פעיל חברתי, לשעבר יו"ר ועדת מעקב אחרי ביצוע הבטחות לעולים.
תאריך:  04/09/2022   |   עודכן:  06/09/2022
+איוב קרא הודח ממשבצת המיעוטים בליכוד
22:46 04/09/22  |  עידן יוסף

פסק דין דרמטי של בית הדין של הליכוד: ברוב קולות הוחלט להדיח את איוב קרא ממשבצת המיעוטים ולתת את המקום לעפיף עבד. האחרון קיבל את רוב המכריע של הקולות מהדרוזים בעוד שקרא קיבל את רוב הקולות מהציבור היהודי. כרגע המקום ברשימה הוא 44, אך נתניהו הוסמך לקדם את הנציג הלא יהודי למקום ריאלי (מעריב).
בתוך כך, הכדורגלן מואנס דאבור מככב בסרטון החדש של נתניהו לחברה הערבית (גלי צה"ל). דאבור עורר מחלוקת כאשר במבצע שומר החומות העלה תמונה של אל-אקצה וכתב: "אלוהים רואה הכל והוא ישלם לבני העוולה". בהזדמנות אחרת סימן תנועת השתקה לעבר האוהדים באצטדיון בנתניה אחרי שהבקיע מול איי פארו. חבר הכנסת איתמר בן-גביר קרא לסלקו מנבחרת ישראל.

+נתניהו מינה את משה קלוגהפט ליועץ מיוחד לקמפיין הבחירות
22:34 04/09/22  |  איציק וולף

ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, מינה את היועץ האסטרטגי משה קלוגהפט כיועצו המיוחד לקמפיין הבחירות לכנסת ה-25.

+סקר: שס מתחזקת, אך פיצול יהדות התורה מחליש את גוש נתניהו
20:25 04/09/22  |  עידן יוסף

סקר מכון דיירקט פולס עבור ערוץ 14, בשאלה למי תצביע אילו הבחירות היו נערכות היום: הליכוד 33; יש עתיד 22; המחנה הממלכתי 12; הציונות הדתית ועוצמה יהודית, שס 10; יהדות התורה 7 (במקרה של פיצול, דגל התורה מקבלת דגל התורה 4 מושבים, ואגודת ישראל מתחת לאחוז החסימה עם 3.05%, וגוש הימין יורד ל-58); ישראל ביתנו, הרשימה המשותפת 6; העבודה, מרצ 5; רע"ם 4. גוש נתניהו מקבל בסקר 60 מושבים.
לא עוברות את אחוז החסימה: הרוח הציונית (1.99%); צעירים בוערים (1.09%); המפלגה הכלכלית (0.47%); ישראל חופשית ודמוקרטית (0.2%).

+ליברמן נגד נתניהו: "חלאת המין האנושי"
12:18 04/09/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

שר האוצר הגיב לפרשת יוסי כמיסה ותקף את נתניהו: "איש שאין לו קווים אודמים"  ▪  הוסיף: "יוסי כמיסה הוא לא העניין פה - מה שברור, מדובר בשיטות נתניהו, וזה לא הפעם הראשונה"  ▪  הליכוד בתגובה: "ליברמן המסית הלאומי בלחץ"

ליברמן. מאשים את שיטות נתניהו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
איציק וולף
שר התקשורת, שהיה מן המתנגדים הגדולים לשותפות בממשלה בראשות בנימין נתניהו, טוען כי ממשלה רחבה יחסית בראשות נתניהו והליכוד היא האפשרות הסבירה היחידה שתמנע הליכה לבחירות נוספות    שקד: כולם יודעים שאין דבר כזה שהחרדים יעזבו את הליכוד וייכנסו לממשלה בלי הליכוד
עידן יוסף
מי הכשיר את איתמר בן-גביר בדעת הקהל והפך אותו למועמד לגיטימי, למה נוטש מאיר יצחק הלוי את המחנה הממלכתי, מה חושף חולדאי על גבולות היכולת של מרב מיכאלי, לאן פניה של מפלגת נעם והאם איילת שקד תמליץ על עצמה לראשות הממשלה
איתמר לוין
שנת המשפט תשפ"ג נפתחת בשבוע הבא, ותוצאות הבחירות בעוד חודשיים עשויות להיות גורליות למערכת המשפט - ועוד יותר מזה עבור הדמוקרטיה שלנו    ניצחון של גוש נתניהו יעמיד בסכנה ממשית את עצמאותה, שבלעדיה לא תיתכן דמוקרטיה
איציק וולף
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית דחה על הסף עתירה שהגיש איתי לשם נגד פייסבוק בטענה כי היא מקדמת את ענייניו של נתניהו    "העתירה לא מגלה תשתית עובדתית ולא צורפו לה ראיות, עתירה נוספת בשרשרת עתירות ודינה להידחות על הסף ללא תגובת המשיבים"
מירב ארד
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון יצחק עמית, פנה לבאי הסיעות ולבאי-כוח הרשימות המועמדים בבקשה להימנע מביטויים בלתי ראויים, הסתה והגענות בתעמולת בחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il