X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ברנע. בורר את דבריו [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
בדיבורים תעשה לך מלחמה
מה מתרחש לנגד עיננו? האם דדי ברנע, זיהה את המציאות בה ההנהגה פוסחת על שני הסעיפים, משדרת הססנות, מדברת בקולות שהאוקטבות שלהן אינן בהלימה לחומרת המציאות?

תעלומה - מה גורם לראש המוסד לצאת מהצללים ולקיים תדרוכים פומביים? דדי ברנע, ראש המוסד הוא מהדמויות עליהם נאמר, אפס בדיבורים מאה במעשים. לאחר עשרות שנים בהן פניו היו עלומות מעיני הציבור, שמו היה לחידה באותיות ה-א-ב, קולו כמעט ולא נשמע, עבר המוסד ועברה החברה הישראלית תהליכים משמעותיים ותהפוכות.
החיסיון הוסר לחלוטין. שמו, תמונתו, ויש אף הטוענים כי גיליונו הרפואי של ראש המוסד כבר מזמן אינם סודות כמוסים כי אם נחלת הכלל. למרות השינוי, ראש המוסד נצר את לשונו וסכר את פיו, קולו נשמע היטב רק בחדרי חדרים, רק לאוזניים מסוימות מאוד.
והנה, ראש המוסד, דדי ברנע, כמעט כמו ההנהגה הישראלית, מתכוון לשעת צפיית השיא ומקיים עם עצמו מסיבות עיתונאים. לרגע הוא נדמה כפרזנטור של לימודי מנהיגות באקדמיה, ניצב מלא קומתו, מישיר מבט אל הציבור הישראלי, בורר בקפידה את דבריו ומוציא לאור חלקים מהמדיניות העמומה של מדינת ישראל כחלק מראייה ביטחונית. ראש המוסד מדבר, מתריע, מזהיר, מצביע, מאיים, שולח אצבע מאשימה, מתרה, מבהיר, מחדד, מסמן מטרות, נוכח ואינו נפקד, בדיבורים תעשה לך מלחמה, מגן ויראה.
ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד, זימן אותו לשיחת ריסון, ניסה להבהיר מהו מקומו של כל אחד מהם בהנהגה הישראלית, תבע כי לא יתבטא בנושאים מסוימים במרחב הציבורי, דרש שייצמד לדף המסרים של מדינת ישראל והזהירו לבל יתקוף את ארה"ב. אז אמר. דדי ברנע, ראש המוסד, לא עוצר באדום, נטל לעצמו חרות להסיר את העמימות והמסך מעל ההתנהלות האמריקנית והאיחוד האירופי בסוגיית הסכם הגרעין האירני. מעל כל במה ראש המוסד אינו חוסך את שבט לשונו ומתרה באויבי המדינה בשפה חדה וברורה. נאומיו, הצהרותיו ואמירותיו החדות של ראש המוסד מיועדות בראש ובראשונה להנהגה הישראלית ובהמשך ישיר לאוזני ההנהגה האמריקנית.
מה אם כן מתרחש לנגד עיננו? האם דדי ברנע, זיהה את המציאות בה ההנהגה פוסחת על שני הסעיפים, משדרת הססנות, מדברת בקולות שהאוקטבות שלהן אינן בהלימה לחומרת המציאות? האם דדי ברנע, החליט להגשים את הציווי העתיק של הילל במסכת אבות, "במקום שאין אנשים השתדל להיות איש"? אל מול התנהלות ההנהגה הביטחונית והמדינית הנוכחית מבקש ראש המוסד להיות המבוגר האחראי.
התהליך המתרחש לנגד עיננו החל עוד בימיו של ראש מוסד אחר, מאיר דגן המנוח, אלא שבימים אלה תהליך זה מתעצם ולא בטוח שזו בשורה טובה לדמוקרטיה ולסדרי הממשל והשלטון במדינת ישראל. נאומיו של ראש המוסד אינם אותיות פורחות באוויר שיצאו מבית גנזיו של הקב"ה, יש מי שחולקים עליהם בצבא, בהנהגה המדינית ולמרות זאת, קולו של דדי ברנע הוא חשוב ומשמעותי אך לא בכיכר העיר ובבמות אוניברסיטאיות.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  17/09/2022   |   עודכן:  17/09/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - צרימה, נזרקתי אחורה, אבדו עקבותיו, עבירות מתריסות וחמק    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)    שבוע טוב ושנה טובה    "תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה" (מתוך הפיוט, "אחות קטנה")
יוסי אוחיון
כל מפקד בצבא וכל בעל תפקיד בכוחות הביטחון יודע את הגלום באמרה: "כי בתחבולות תעשה לך מלחמה", אלא שאיש לא טרח להמשיך ולגלות את היפוכה: "ובטיפשות תמיט עליך אסון וכליה"
איתן קלינסקי
יש לי חלום שאת האידיליה במגע החביב בין הרבדים התבניתיים של שתי השפות נראה מעוגנת במגע חביב בין הרבדים הלאומיים והדתיים של שני העמים - יהודים וערבים
דויד סנדובסקי
חוסר היציבות הממשלית בישראל, מתבטא בריבוי מערכות בחירות בארבע השנים האחרונות    הדבר נובע ממשפטי נתניהו ואי נכונותם של למעלה ממחצית חברי הכנסת לפחות, להצביע עבור ממשלה יציבה בראשותו    בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ לא מחייב את ניבצרותו של נתניהו    הציבור מתייחס למשדחק התהליכי בספקנות הולכת וגדלה
עדי דקל
נדיאיי מתארת את דמותה של השפית כך שמתוודעים בד-בבד לקריירה שלה ולתהפוכות ולנפילות בחייה    הקורא מצליח לגלות את הנדבכים הרכים באישיותה הקשה, הלא פשוטה, ובעברה - שמסביר את ההווה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il