X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מיכאלי. לא רוצה להיות שוב שרת התחבורה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
שרה להכעיס
פעמיים משיקה מרב מיכאלי את קו 5א של המטרונית - פעם אחת בשביל להוכיח עשייה ופעם שנייה כדי לייצר פרובוקציה. מדוע מדובר בבלוף ומה באמת עומד מאחורי מימון רכבי השרד של השרים

שרת התחבורה מרב מיכאלי הזמינה עיתונאים לחנוכת אוטובוס קו 5א של המטרונית, שיפעל גם בשבת. הקו אומנם יחל לפעול ביום שישי אחר-הצהריים, אבל מיכאלי תגיע לחנוך אותו בשבת בצהריים, וזאת למרות שרק לפני שבועיים חנכה את הקו בטקס מתוקשר שהתקיים ביגור.
את הזימון שיגרה דוברות המפלגה ועובדי משרד התחבורה אינם נדרשים כמובן להשתתף, וכדי להעצים את מספר המשתתפים שיגרה המפלגה מסרונים לתושבי חיפה שיגיעו ולמעשה ישמשו ניצבים חינם בקמפיין הבחירות של מפלגת העבודה. אירוע פוליטי לכל דבר ועניין. הסירו דאגה מלבכם, יאיר (יאיא) פינק לא יגיע למופע חילול השבת. הוא אפילו לא ימחה על הבחירה לקיים את הטקס בשבת. במקום שבת המלכה, הוא סוגד למיכאלי המלכה ולא יהין לצייץ מילה. ככה זה כשהיהדות שלך היא יהדות של עבד נרצע.
חבר הכנסת שלמה קרעי, שלא ראה את הדברים בעין יפה בלשון המעטה, השתלח כלפי מיכאלי בין היתר במילים "שחורים בגדייך ושחורה נשמתך", ובתגובה השיבה מיכאלי על שתיקתו כאשר ראש המפלגה שלו נתניהו "דוהר בכל שבת עם מכונית השרד במימון המדינה".
קרעי השיב מה שהשיב, אך מבלי לנתח את ההתנצחות ביניהם - מיכאלי, שבעצמה משתמשת במכונית שרד שקיבלה, אינה מדייקת. חוק שימנע מהשרים לנסוע בשבת במכוניותיהם תיטיב עימם משום שהם משלמים כ-9,000 שקלים לחודש עבור השימוש הפרטי לרכב בסופי-שבוע. קיזוז הסכום מהרכב השובת לא יילקח, וכך יוכלו שרינו באמת להרוויח הרבה כסף.
ההצגה שמתכננת מיכאלי בחיפה היא למעשה התגרות, ובלעז - פרובוקציה. רוב הסיכויים של מפלגת העבודה הם להגיע לאופוזיציה, וגם אם תגיע לקואליציה - היא כבר הצהירה שלא תהיה שוב שרת התחבורה.
כבר 30 שנה, אם לא למעלה מכך, מנופפות מפלגות השמאל בדגל התחבורה הציבורית בשבת, אך כשהן מגיעות לשלטון אינן פועלות דבר בנושא. גם מיכאלי לא שינתה דבר, וכפי שאמרה בטקס הראשון של חנוכת הקו: תחבורה ציבורית בשבת בחיפה זה לא חדשות. בתקופתה כשרה לא ניתנו היתרים לפעילות קווים בשבת במרכז הארץ ובדרומה, ולא בכדי.
מיכאלי מנכסת את הפעלת הקו לעצמה, תוך שהיא טוענת כי תחבורה ציבורית בשבת היא בעד, ולא נגד אף אחד. לא נגד אף אחד, ועוד איך שנגד - נגד מסורת ישראל, נגד דמותה היהודית של המדינה ואפילו נגד העובדים. יושב-ראש העבודה, המגדירה את עצמה מפלגה סוציאלית, לא מאפשרת אפילו לעיתונאים ולצלמי עיתונות לנוח בשבת עם משפחותיהם.
כאשר יאיר לפיד היה שר האוצר, הוא הזמין עיתונאים לתדרוך בשבת, ולאחר הביקורת הציבורית שהושמעה הודה שמדובר בטעות. אבל למפלגת העבודה, שכבר מזמן איבדה את הדר הממלכתיות יש דת חדשה - לתקוע אצבע בעין. זה קרה עם אוטובוס השבת בראשון לציון שביקש להפעיל אבי גבאי ב-2019 ונמשך כעת בהבטחות השווא שמוכרת מיכאלי, ולצערי יש מי שקונים את הבלוף. המשותף לשניהם, אחרי הבחירות העבודה מוותרת על דרישתה לאוטובוסים בשבת, כדי "לשמור על יציבות הקואליציה".

תאריך:  07/10/2022   |   עודכן:  07/10/2022
+עתירה: אתר הדרכת-הצבעה ברוסית מופעל בידי ישראל ביתנו
14:35 07/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מפלגתה של סטלה וינשטיין עתרה לוועדת הבחירות בטענה לתעמולה אסורה מצד ישראל ביתנו  ▪  מבקשת צו המורה לחדול מיד מהפעלת אתר אינטרנט המציג מצג שווא ומוליך שולל דוברי רוסית, ובפועל אוסף נתונים על המצביעים

סטלה וינשטיין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מעוז: להעביר חקירת ההצתה במחולה לשב"כ
13:37 07/10/22  |  עידן יוסף

ח"כ אבי מעוז (נעם) שיגר מכתב בהול לראש הממשלה יאיר לפיד, בבקשה שיורה כי חקירת הצתת 'משק דור' במחולה וחקירת הצתות נוספות יעברו לידי השב"כ. לדבריו, "נדרשת בדיקה מקצועית לגבי מעורבות של מניעים לאומניים ומעשי טרור באירועים האחרונים".

+החוב שביבי השאיר
13:34 07/10/22  |  אלכס קושניר   |   לרשימה המלאה

קחו את ה-43 מיליארד שקל ריבית מהחוב של ביבי ותחלקו ב-4 מיליון, תקבלו כעשרת אלפים שקלים בשנה, שכל אחד מכם משלם מכספי המיסים

נתניהו. 32% הולך לכיסוי החוב שלו [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+סקר: גוש נתניהו חוזר להוביל עם 61
11:28 07/10/22  |  עידן יוסף

24 ימים לבחירות, סקר 'פאנלס פוליטיקס' עבור מעריב מעלה את גוש נתניהו ל־61 מושבים. לפי הסקר, אילו הבחירות היו נערכות היום: הליכוד 32; יש עתיד 23; הציונות הדתית־עוצמה יהודית 14; המחנה הממלכתי 12; שס 8; יהדות התורה 7; ישראל ביתנו 6; העבודה, מרצ 5; חד"ש־תע"ל, רע"ם 4.
לא עוברות את אחוז החסימה: בית יהודי 2.4%, בל"ד 1.2%.

+גלאון: להסכים עם החרדים על שמירת הסטטוס-קוו
10:22 07/10/22  |  עידן יוסף

יו"ר מרצ זהבה גלאון: "צריך ואפשר לשבת עם החרדים בממשלה, הציבור צריך לדעת שכדי להקים ממשלה צריך להסכים על שמירת הסטטוס-קוו עם החרדים בענייני דת ומדינה" (ישראל היום).

+זיהוי עמית טורף
09:31 07/10/22  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

האם הטרוניות על החלטתו של השופט עמית בעניין שיקלי מוצדקות?  ▪  מי שהצהיר על פרישתו, הצביע נגד סיעתו, התבטא נגד חברי סיעתו ונגד דרכה של סיעתו הרי זה פורש

שיקלי. קלפים טובים ביד [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+השאיפה של מחנה נתניהו: רודנות
09:17 07/10/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שורה של הצהרות מלמדות, שהמחנה הזה אינו מדבר "רק" על שלילת עצמאות בתי המשפט, אלא מוכן להתעלם מכללים משפטיים ומינהליים

דה-גול. שרידים לתקופתו [צילום: ז'אן-ז'ק לוי, AP]
+סקר פנימי במרצ: הנושא המדיני - חמישי בסדר החשיבות
08:43 07/10/22  |  עידן יוסף

סקר פנימי של מרצ: הבוחרים והמתלבטים קבעו שחוק הנאשם הוא הדרישה הכי חשובה שמרצ צריכה להציב כתנאי לכניסה לממשלה. אחר כך בסדר יורד: תחבורה ציבורית בשבת, נישואים אזרחיים, פיקוח על מחירי השכירויות, חידוש המו"מ המדיני לשלום, העלאת שכר המינימום. זהבה גלאון חשפה את הסקר בראיון לישראל היום.

+ההכרעה בנושא שיקלי: האם התפטר במועד
21:54 06/10/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בית המשפט העליון יפרסם עד יום ראשון את הכרעתו בנוגע להתמודדותם של בל"ד ושיקלי בבחירות הקרובות  ▪  הסוגיות בנוגע לשיקלי: הסמוך וההסתמכות

שיקלי בדיון בביהמ"ש העליון [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
+שקד: אנחנו לא בכיס של נתניהו
20:25 06/10/22  |  עידן יוסף

השרה איילת שקד תוקפת את יו"ר הליכוד בראיון לתקשורת הרוסית: "נתניהו היה צריך לפנות את כסאו. הבית היהודי לא בכיס שלו" (בחדרי חרדים).

+דרעי על נאום התפילין של לפיד: זו לא טעות דפוס, זו בורות מוחלטת
19:33 06/10/22  |  עידן יוסף

יו"ר שס, אריה דרעי: ״כשלפיד דיבר היום על תפילין ביום כיפור, זה מראה על בורות מוחלטת. זו לא טעות דפוס. ללפיד יש דת חילונית משלו!". הוא התייחס ברדיו קול חי לדברי ראש הממשלה בעצרת זיכרון, שבה אמר: "רבבות המתפללים נקרעו מבית הכנסת ונאלצו להחליף את הטלית במדים ואת התפילין ברובה", למרות בכיפור לא מניחים תפילין.
עוד הוסיף דרעי: "הבן של לפיד מתחתן לפני שבוע בחתונה חילונית לגמרי. יש כדת משה וישראל ויש כדת יאיר לפיד. יאיר לפיד הוא זה שהפך את מדינת ישראל בשנה האחרונה למדינה חילונית, בגללו היום מרב מיכאלי מתגאה על חנוכת קווים בשבת״.

+בג"ץ מאפשר לסילמן להתמודד ברשימת הליכוד
18:57 06/10/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בהמלצת תשעת השופטים משכה מרצ את עתירתה נגד שיבוצה של יוצאת ימינה בליכוד; חיות הציעה לתנועה לאיכות השלטון לנהוג באותה צורה, אך זו סירבה

סילמן. "הליכוד מתנגד לכלנתריזם" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+מיכאלי תחנוך בשבת קו שכבר חנכה; קרעי: שחורים בגדייך ושחורה נשמתך
17:42 06/10/22  |  עידן יוסף

שרת התחבורה מרב מיכאלי הזמינה עיתונאים וצלמים, כדי לסקר שנית את חנוכת קו המטרונית בחיפה, לאחר שקו זה כבר נחנך על ידה ב-20 בספטמבר. קו 5א אמור לפעול גם בשבת, ומדובר בחלק מקמפיין הבחירות של מפלגת העבודה לתחבורה ציבורית בשבת.
ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) מסר בתגובה: ‏"ואלו הן שאין להן חלק לעולם הבא, אלא נכרתים ואובדין ונידונין על גודל רשעם וחטאתם לעולם ולעולמי עולמים: העושה עבירות ביד רמה בפרהסיה (רמב"ם הלכות תשובה). תתביישי מיכאלי, את קונה לך מקום בשורה הראשונה עם גדולי עוכרי ישראל מאז ומעולם. שחורים בגדייך ושחורה נשמתך. לכי!".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביר קארה / Abir  kara  אגד  אגד תעבורה  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אסרף / Amir Asraf  בני גנץ / Benny  Gantz  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה אדרעי  דן / Dan  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יועז הנדל / Yoaz  Hendel  יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטרופולין /  Metropoline  מירב כהן / Meirav  Cohen  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  נחמן שי  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  עידן רול / Roll Idan  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
איתמר לוין
בית המשפט העליון יפרסם עד יום ראשון את הכרעתו בנוגע להתמודדותם של בל"ד ושיקלי בבחירות הקרובות    הסוגיות בנוגע לשיקלי: הסמוך וההסתמכות
איתמר לוין
בהמלצת תשעת השופטים משכה מרצ את עתירתה נגד שיבוצה של יוצאת ימינה בליכוד; חיות הציעה לתנועה לאיכות השלטון לנהוג באותה צורה, אך זו סירבה
עידן יוסף
בעיתון שחולק בימים האחרונים, המפלגה פרסמה שהליכוד הוא ״עוד מפלגה סקטוריאלית״, וכי ״רוב מנהיגי הליכוד לא עונים לקודים התרבותיים של עדות מדינות ערב״    המפלגה: ״מדובר באמירה חמורה מאוד״
איתמר לוין
השופטים מזכירים שטענות דומות נדחו בעבר    מותחים ביקורת קשה גם על בל"ד, המדברת בשפה אחת במצע שלה ובשפה אחרת בבית המשפט
דוד ארגז
אצל תומכי לפיד הצורה היא התוכן, התדמית היא המסר והרגש גובר על השכל    יאיר לפיד מצטייר כצל חיוור של הדבר האמיתי: אדם נטול השכלה פורמלית, בעל הבנה מוגבלת בתחומים קריטיים לניהול המדינה וכמעט נטול ניסיון מעשי והישגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il