X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לפיד. בניגוד לשכל הישר [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
לפיד-מילצ'ן והסכם ניגוד העניינים
על-פי דיווחים מבית המשפט, ארנון מילצ'ן העיד במשטרה שהוא פנה ישירות ללפיד (אז שר האוצר) בנוגע ל"חוק מילצ'ן" הדיווחים מצביעים גם על קשרים חברתיים ענפים בין לפיד למילצ'ן, מסעדות, שפים בבית המשפט עלו גם קשרים עסקיים בין בתו של מילצ'ן ובין רעייתו של לפיד והכל לא רק בשנות ה-90 אלא בשנות ההקמה של יש עתיד ובשנות כהונתו של לפיד כשר אוצר

כאשר נשאל יאיר לפיד כיצד הוא לא הזכיר את ארנון מילצ'ן בהסכם ניגוד העניינים שלו כשר אוצר, הוא השיב כי העלה את קשריו העסקיים עם מילצ'ן בשנות ה-90 אך נציגי היועץ המשפטי לממשלה פסלו את הרלוונטית שלהם לשנת 2013 שנת מינויו לתפקיד שר האוצר.
אינני יודע אם לפיד דיווח ליועמ"ש לממשלה על קשריו החברתיים הענפים והעדכניים עם מילצ'ן, ארוחות, שפים, מסעדות. האם דיווח לפיד על העובדה שבתו של מילצ'ן הייתה מיוזמי יש-עתיד וכי היה לבתו של מילצ'ן קשר מסחרי עם רעייתו של לפיד (כתיבת ספר יחדיו) כפי שמתברר בשבועות אלה בבית המשפט המחוזי בירושלים.
בין אם דיווח ובין אם לא דיווח, נציגת היועמ"ש לממשלה החתומה על ההסכם הוסיפה סעיף "סל" בנוגע לחבריו או קרוביו של לפיד בזה הנוסח:
  • סיכום...
    30) ... כמו-כן, עליך להימנע מטיפול בעניינים של אנשים אחרים שעימם יש לך קשר חברי או זיקה אישית קרובה, וזאת לכל אורך תקופת הכהונה.
    31) ככל שיתעוררו מקרים שבהם תידרש מעורבות של דרג מיניסטריאלי בקבלת החלטות בעניינים המנויים לעיל, יהיה עליך לפנות אל ליועץ המשפטי של משרדך, אשר יפעל בתיאום עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ייעוץ).
אין ספק כיום שלפיד וארנון מילצ'ן קיימו קשרים חברתיים עובר לתחימה על ההסכם, ברור שהייתה ביניהם זיקה אישית קרובה.
ומה סיפר לנו לפיד ב 2018? "כשבאו אלי עם חוק מילצ'ן פניתי לדרגי המקצוע באוצר, קיבלתי מהם חוות דעת נגד חוק מילצ'ן, ופעלתי רק לפיה. כשניסו ללחוץ עלי, גילגלתי אותם מכל המדרגות".
לפיד טוען מפי הגבורה, הפה שלו, ש"באו אליו עם חוק מילצ'ן". לפיד לא מציין מי בא אליו. על-פי מה שניכר בימים אלה מבית המשפט, מילצ'ן העיד בחקירתו משטרה שהוא עצמו פנה ללפיד. ואז מה עשה לפיד? הוא פנה לדרג המקצועי באוצר, ומה היה עליו לעשות? ובכן, עמדו בפניו שתי חלופות לגיטמיות:
  • 1) לגלגל את המבקש, מי שזה לא היה, על הסף ומיד, מכל המדרגות, תוך הדגשה של הידידות הקרובה בינו ובין מילצ'ן, ועם המלצה חמה למילצ'ן לפנות לפקיד השומה של אזור מגוריו כאחד האדם.
    2) לפנות ליועץ המשפטי של משרד האוצר כפי שנדרש והוסכם בסעיפים 30 ו-31 להסכם ניגוד העניינים.
ומה עשה לפיד? לפיד פעל בניגוד לשכל הישר ולהסכם ניגוד העניינים. לפיד טיפל בבקשתו של מילצ'ן באמצעות הפעלת הדרג המקצועי במשרדו, ולעניין ניגוד העניינים, תוצאת פעולתו של לפיד, איננה רלוונטית.
ומה שעוד מוזר הוא, שהיועץ המשפטי לממשלה, מורה הדרך הלאומי לענייני ניגוד עניינים, אשר היה מודע להסכם עם לפיד, והיה מודע גם לעדויות שנתנו העדים בתיקי נתניהו, החריש ולא יזם חקירה נגד לפיד בחשד למרמה והפרת אמונים, ממש כפי שבנימין נתניהו נחקר באותו מועד בחשדות כאלה.

תאריך:  17/11/2022   |   עודכן:  17/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד-מילצ'ן והסכם ניגוד העניינים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
איתמר לוין
בית המשפט: הסבריה של התביעה לשינוי בסדר הראשוני אותו מסרה לפני שנתיים מלמדים שאין מקום להתערבות חריגה בסמכותה לקבוע את סדר הבאת עדיה
עו"ד יוסי דר
ניר חפץ נחקר במשטרה בפרשות נתניהו תוך הפרה גסה של החוק וזכויותיו הבסיסיות כנחקר    והוא לא היחיד, כמובן    המשטרה רומסת ברגל גסה זכויות חשודים    גם פסיקה של בית המשפט העליון לא הביאה לריסון המשטרה
עו"ד יעקב שקלאר
הצעת ח"כ סמוטריץ' לבטל את עבירת מרמה והפרת אמונים - ראויה    עבירת מרמה והפרת אמונים היא עבירת שוחד 'קטנה'. די בסעיף עבירת שוחד כדי לכסותה    בתיקי נתניהו, היה צריך להעמיד את נתניהו לדין בשלושה אישומי שוחד    חטא היועץ מנדלבליט, בכך שבחר להמיר שני אישומי שוחד מובהקים, בסעיפי עבירה אמורפיים, של הפרת אמונים
יואב יצחק
פילבר שהינו עד מדינה בתיק 4000 דוחה את הטענות נגדו, כאילו הפר את הסכם עד המדינה בכך שהגיע להסכם עם הליכוד בראשו עומד נתניהו לעריכת סקרי בחירות תמורת מאות אלפי ש"ח    טוען: קיבלתי אישור גורף בסייג אחד: "לא לדבר על העדות"
איתמר לוין
בג"ץ: המענק שקיבל מבן-דודו המנוח מהווה עבירה על חוק המתנות וניתן בשל מעמדו כראש ממשלה    ההלוואה בסך 2 מיליון שקל מספנסר פרטרידג' תוחזר בהתאם לתנאים שנקבעו בה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il