X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ר"מ קאיה קאלאס. נאום מרשים [צילום: גרט ונדן וויינגארט]
"הקרב של זמננו"
ר"מ אסטוניה קאיה קאלאס נשאה נאום מרשים מול הפרלמנט הפיני ואמרה: אם נאפשר לסחטנות גרעינית לעבוד אפילו פעם אחת, נתעורר בעולם הרבה הרבה יותר מסוכן. לגבי שלום - אלא אם הקרמלין יוותר על מטרתו לכבוש שטחים חדשים באוקראינה, קשה להאמין בסיכוי לשיחות שלום אמיתיות. אני מקווה שאירופה למדה שהפיוס רק מחזק את התוקפן

ר"מ אסטוניה קאיה קאלאס נשאה אמש מול הפרלמנט הפיני נאום מרשים ועוצמתי שעורר הדים. היא צייצה גם שרשור גרסת טוויטר מקוצר יותר שצירפתי פה מתורגם. היא קראה לנאומה "הקרב של זמננו".
"האם אנחנו מבינים את גודל המתרחש באוקראינה? ומה יהיה מחיר הכישלון? מלחמה זו אינה נוגעת רק לאוקראינה, אלא לסדר העולמי המבוסס על כללים וארכיטקטורת הביטחון העתידית של אירופה. זוועות שהיו זכרונות מהעבר הפכו לסיוטים של היום. אנו עדים לפשעי מלחמה המתוזמרים על-ידי המדינה.
הסתה לביצוע רצח עם היא פשע מובהק בין אם בעקבותיו רצח עם או לא. ואנחנו רואים ממעשיהם של חיילים רוסים - הקריאות הללו עובדות. אימפריאליזם וקולוניאליזם הם האידיאולוגיות ארוכות הטווח של הקרמלין. הם לא הופיעו ב-24 בפברואר השנה. סימני האזהרה והמעשים היו שם מזמן. ההיסטוריה חשובה.
למרות שברה"מ קרסה, האידיאולוגיה האימפריאליסטית שלה מעולם לא התמוטטה. היו לנו בתי הדין של טוקיו ונירנברג, אבל מעולם לא היה בית דין במוסקבה. אם מוחותיהם ועיניהם של אנשים מתכחשים לזוועות העבר, אין גבול לביצוע זוועות חדשות בעתיד.
זה בדיוק מה שאנחנו רואים שחיילים רוסים עושים עכשיו באוקראינה. האסטרטגיה הרוסית מול הקהילה האירו-אטלנטית בנויה סביב שלושה כלי נשק: כאב, פחד ותקווה: 1. הכאב של הרעבת אירופה מאנרגיה. 2.פחד ממלחמה גרעינית. 3. מקווה להפעיל לחץ על אוקראינה להסכם שלום שיעניק לרוסיה חלקים משטח שנכבש.
לגבי הכאב שנגרם לנו עם נשק האנרגיה - נשרוד ונצליח. התוקפנות הרוסית המחישה מה קורה כשאתה מתחבר לשותפים שהופכים אמון לכלי נשק. אירופה התרחקה בחדהות מהתלות בדלקים מאובנים רוסיים. לגבי פחד - בואו נזכור מה רוזוולט אמר: "הדבר היחיד שאנחנו צריכים לפחד הוא הפחד עצמו".
אם נאפשר לסחטנות גרעינית לעבוד אפילו פעם אחת, נתעורר בעולם הרבה הרבה יותר מסוכן. לגבי שלום - אלא אם הקרמלין יוותר על מטרתו לכבוש שטחים חדשים באוקראינה, קשה להאמין בסיכוי לשיחות שלום אמיתיות. אני מקווה שאירופה למדה שהפיוס רק מחזק את התוקפן.
    התוקפן לעולם לא יפסיק אלא אם כן יעצרו אותו.עמודי התווך שלנו בכל הקשור לרוסיה חייבים להיות:
  • תמיכה באוקראינה
  • הגדלת מחיר התוקפנות
  • הפסקת מתן חסינות לרוסיה
  • חיזוק הביטחון שלנו. כל הכללים הללו חייבים להימשך לטווח ארוך. בחלק זה של אירופה, אנו זוכרים היטב את פניו של הכיבוש הרוסי.
מדינות גדולות יכולות לעשות טעויות ולשרוד. עבור קטנות, מרווח הטעות קטן בהרבה - המדיניות לעצור את התוקפנות הרוסית באוקראינה היא עניין קיומי עבורנו. אני מלאת כבוד לפינלנד שהחליטה להילחם בשנת 1939. פינלנד הפסידה הרבה אבל שמרת על משהו קדוש - הממלכתיות שלך. אסטוניה איבדה הכל.
במשך 50 שנה נכפה עלינו מסך הברזל. איבדנו חמישית מאוכלוסייתנו לטרור הסובייטי. הלקח: אתה צריך להילחם על החופש שלך - לא להילחם זה יותר גרוע. היום האומץ האוקראיני מוכיח את אותו הדבר לכל העולם. הלקח השני: החלטנו לעולם לא להיות שוב לבד. זו הסיבה שאנחנו באיחוד האירופי ובנאט"ו".

תאריך:  17/11/2022   |   עודכן:  17/11/2022
+הרוסים פגעו בתשתיות חשמל באוקראינה
19:17 17/11/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

פגיעות הטילים נשמעו במספר ערים - כולל בבירת אוקראינה קייב. הם פגעו גם בעיר הנמל הדרומית אודסה, בעיר דניפרו שבמרכז המדינה ובמחוז זפוריז'ז'יה שבדרום מזרח אוקראינה

The defence said Apicella had been given monthly contributions from Berlusconi since 2002 for fees or donations, unrelated to the charges brought before the court. The trial in Rome is one of three interconnected cases which have been prosecuted in different cities for reasons of territorial jurisdiction.
שלג ירד על קייב ביממה האחרונה [צילום: ג'ון ליכסטר, AP]
+חוסר היכולת לחזות הוא השגרה החדשה
17:58 17/11/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

כל העיניים יהיו נשואות בשנה הבאה לאוקראינה, אך אקונומיסט מצביע על תשע מגמות חשובות נוספות שיעצבו את 2023

בדרך למלחמת התשה [צילום: אנדרו קרבצ'נקו, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איציק וולף
מדובר בשיפור מזערי לעומת התכווצות הכלכלה הרוסית ברבעון השני שעמדה על 4.1%
איציק וולף
ההודעה מורידה את רמת החשש מפני הסלמה של העימות הצבאי וגלישה שלו אל מעבר לגבולות אוקראינה    מזכ"ל נאט"ו: זו לא אשמת אוקראינה, רוסיה נושאת באחריות בלעדית
איציק וולף
הנשיא האמריקני טוען כי מבחינה ראשונית של מסלול הירי של הטיל שפגע במתבן במזרח פולין והרג שני אזרחים עולה כי הסבירות שנורה מרוסיה היא נמוכה    ארה"ב ונאט"ו יקיימו חקירה מלאה בטרם יפעלו
עידן יוסף
הטיל פגע בכפר פולני במחוז לובלין והרג שני בני אדם    עדיין לא ברור האם מדובר בזליגה בתוצאה מירי לעבר לבוב או בשברי רקטה רוסית שיירטו האוקראינים    ראש ממשלת פולן כינס ישיבות חרום    רוסיה מכחישה שירתה    פולין חברה בברית נאט"ו
איציק וולף
הרוסים ירו עשרות טילים לעבר ערים בכל רחבי אוקראינה    לפחות אדם אחד נהרג בפגיעת טילים בשלושה בניינים בבירה האוקראינית    שר החוץ של רוסיה עזב את פסגת ה-G20
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il