X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ד"ר גבריאלה אלגרבלי ברזין
החוקרת והיועצת
דברים שנשא יוסי אחימאיר, יו"ר מכון ז'בוטינסקי, בערב הזיכרון במכון ז'בוטינסקי לד"ר גבריאלה אלגרבלי ברזין, במלאת שנתיים לפטירתה

כבר שנתיים.
כבר שנתיים שחברתנו, יקירתנו, גבי, ד"ר גבריאלה אלגרבלי ברזין, איננה עימנו, והגעגוע גובר, ולא רק בקרב בני המשפחה.
לא במקרה אנחנו מתכנסים כאן בבית ז'בוטינסקי, במוזאון ז'בוטינסקי, להעלות את זיכרה ולהתרפק על מורשתה. כי בשנתה האחרונה הייתה חברה בהנהלת המכון, והייתה יועצת תפוצות לראש הממשלה בנימין נתניהו.
שני תפקידים שלא במקרה נבחרה אליהם.
נבחרה בזכות אישיותה הכובשת, נאמנותה לדרך, השכלתה וחוכמתה, וכמובן בזכות הזדהותה הבלתי-רגילה עם המורשת הלאומית.
כמו-כן, הייתה חברת הוועדה האקדמית של המכון, כאשת אקדמיה בכירה, וכמי שהתעמקה גם במורשת ראש בית"ר.
מתוך הזדהות והוקרה.
גבי הייתה המקרה הקלאסי של חוקרת שמגיעה לז'בוטינסקי, מזדהה עם מורשתו עד תום - לא משום שנולדה ב"בית הנכון", כמו שאומרים, אלא משום שסקרנותה, דעתנותה והבנתה, ציוניותה, חיברו בינה לבין תורת ההוגה הציוני, ובינה לבין המוסד שעושה להפצת המורשת הברוכה הזאת.
היא לא היססה לגלות עמדות עצמאיות, נכונות, כבת פלוגתה לכמה פרשנים ויודעי-דבר אחרים, והביעה ללא היסוס את תובנותיה המקוריות מעל דפי העיתונים - הארץ, ישראל היום ו"האומה", וכמובן בכנסים שיזמנו.
השתתפותה בהם הייתה חיונית ומרוממת. היא הייתה פרשנית מדויקת ונכונה של תורת ז'בוטינסקי.
היא גם ניסתה להתמודד ברשימת הליכוד לכנסת, אך לא הירשתה לעצמה להתבזות ולרדת נמוך.
היא הייתה נסיכה אמיתית.
גבי הייתה אופטימית ללא תקנה, גם במחלתה הקשה. אופטימית וריאליסטית. מעולם - עד יומה האחרון - לא מש החיוך מפניה. לא הסתירה דבר.
מאמרה האחרון פורסם בכתב העת "האומה". כעורך, הזמנתי אותה יחד עם עוד חמישה כותבים, לשתף את הקוראים במחשבותיהם במשבר הקורונה.
את המאמר תחת הכותרת "בין בידוד פרטי לגלובלי" היא פתחה בשורות אלה: "בשנה האחרונה קניתי לי דוקטורט בבידוד. לוקמיה שנחתה עלי בתחילת הקיץ צימצמה את מיכלול הווייתי לארבעת כתליו של חדר בידוד בבית-החולים. מעתה מערכת החיסון, שתלך ותיחלש עם טיפולי כימותרפיה והשתלת מח עצם מתורם זר, מחייבת מישנה זהירות. במהרה, כל חוויה, מכאוב, הנאה ותובנה, נזקקים לעבור חיטוי קפדני טרם יגעו בנפשי. זה לא מומלץ, אבל הפיצוי לנפש הוא בהרחבת גבולות ההתבוננות שלה.
"לרוב, דוקטורט מקנה לבעליו מומחיות בנישה צרה של אוצרות הידע מתחום מסוים, הדבר אינו הופכו לאוטוריטה בתחומים אחרים, בקושי בתחומו שלו. ואז באה הקורונה, ובלא אומר הזכירה, שכך יש להתייחס לדוקטורט שקניתי לי בבידוד".
וכך היא סיימה את מאמרה המלומד והמרגש:
"הבידוד, ומיכלול החוויות באמתחתו, מקנים מעין שבת - המרוץ נבלם, החשיבה מתחדשת והמבט על ההווה משתהה, אולי בשורה לחיים מודעים יותר. הבידוד הגלובלי, אפשר שיביא לחשבון נפש שיוביל לעולם טוב יותר. הערבות ההדדית בין עמים ומדינות, הכרחית למיגור המגפה. מבחינה מורפולוגית במילה בידוד נמצאת המילה ידוד שפירושה להתרחק (נחום ג, ז. וראו פ' רש"י), אבל אולי גם להביא לידידות. הבידוד שלי הציב אותי במסע רצוף מעלות וירידות בין מהות לקיום"...
הן זו הייתה תקוותה של גבי שלנו בערוב ימיה: עולם טוב יותר. תקווה שלדאבוננו אף התרחקה יותר מאז הלכה לעולמה, וראינו זאת, בין השאר, רק בימים האחרונים - בטרור הרצחני - מצד אויבינו, אבל גם על כבישי ארצנו.
על אדם שהולך לעולמו בטרם עת, כה צעיר, ובוודאי כשמדובר בגבי, גבריאלה, אין מנוס מהמחשבה על נוראות המחלה האיומה שלקחה אותה מאיתנו, על ההפסד הגדול ליקיריה, אבל גם למחקר. המחקר והידע שהיו אצורים בראשה, ולא יתעשרו עוד.
יחד עם בני המשפחה מן הראוי שנשקול יחדיו להוציא לאור קובץ מכתביה בכל התחומים שבהם חקרה וכתבה. תהיה זו מצבה הולמת לה ונחמת-מה לכולנו.

תאריך:  30/11/2022   |   עודכן:  02/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ירון פרידמן
מונדיאל קטר 2022 נולד בחטא וממשיך כמונדיאל של התנגשות ערכים ועירוב פוליטיקה בספורט. קטר כהרגלה מנסה ליהנות מכל העולמות: לאפשר לישראלים להגיע לנסיכות וגם לתת להם הרגשה שאינם רצויים. למרות שכמו בכל מונדיאל יש חגיגת כדורגל, כשעושים מונדיאל במדינה קיצונית ותומכת טרור יש לצפות לטעם רע. כיצד כל זה משתקף בתקשורת הערבית?
עמנואל בן-סבו
יש לראש הממשלה החובה לתבוע הסברים, לדרוש הבהרות, לבקש התנצלות, להוביל מהלך לגינוי מוחלט, בלי אהה, בלי בהה, גינוי חד-משמעי
יוסף גערליצקי
קיום שבע מצוות בני נח על-ידי אומות העולם נוגע לקיום התורה והמצוות של כל ישראל, כי הרי כדי שיוכלו בני ישראל לקיים תורה ומצוות כראוי הם זקוקים למנוחת הנפש והגוף, וכאשר בני אומות העולם מתנהגים באופן המתאים לתכלית בריאת העולם - 'לא תוהו בראה, לשבת יצרה'
רבקה שפק-ליסק
הפלשתינים לא ויתרו על הדרישה ל"זכות השיבה" אבל, החלו במאבק למען סיום הכיבוש באופן חד-צדדי באמצעות האו"ם    רק לאחרונה הוחלט באו"ם על העברת נושא הכיבוש לבית הדין הבינלאומי בהאג    המטרה - להביא להחלטה שהמשך הכיבוש כמוהו כסיפוח ולאלץ את ישראל לסגת ללא הסכם
אמיר רוזנבלום
לרמת-גן יתווספו כ-5 מיליון מ"ר לכ-2.8 מיליון המ"ר הקיימים, מה שאומר שבעתיד יהיו ברמת גן לא פחות מ-8 מיליון מ"ר משרדים ומסחר, חלקם הגדול גם כן במגדלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il