X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מעוז. עלילות שווא [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מעוז - לא צור ישועתם
לא ח"כ אבי מעוז עומד במוקד מסע השיסוי נגדו, אלא החשש של השמאל הרדיקלי מכניסת ערכים יהודיים, רחמנא ליצלן, למערכת החינוך אפילו יאיר לפיד הודה: "מעולם לא לימדו את ילדיי איך נראה דף גמרא

גילוי נאות: כותב השורות הללו מעולם לא שקל להצביע לסיעה הפלגנית, הכיתתית, האליטיסטית-בעיני-עצמה, ושמה נועם. אלא שהשאלה מעולם לא באה בפני הבוחר הישראלי: נועם אף פעם לא העזה לרוץ כרשימה עצמאית. עד כדי כך לא בטחה בכוחה, שהיא הסכימה שנציגה אבי מעוז, יורחק למקום ה-11, הבלתי ריאלי לכאורה, ברשימת 'הציונות הדתית' לכנסת ה-25, שהשיגה בבחירות הקודמות 7 מנדטים ואיש לא צפה כי תשבור את המחסום החד ספרתי.
אפילו אבי מעוז הופתע מזכייתו המפתיעה בפיס - כרטיס כניסה מחודש לכנסת (בכנסת ה-24 הוא הוצב במקום ה-6, ברשימת 'הציונות הדתית'). עוצמת ההפתעה הניעה אותו להזדרז ולחתום ראשון על הסכם קואליציוני עם בנימין נתניהו, כדי להבטיח נוכחותו בקואליציית ה-64, שעלולה הייתה להעיף אותו מתוכה, אילו סירב להצטרף ראשון. תמורת זכות ראשונים זו זכה ח"כ סיעת המנדט האחד נועם, בכל הקופה: סגן שר במשרד ראש הממשלה, הממונה על תוכניות החוץ של משרד החינוך, עם תקציב מכובד של 2 מיליארד שקל.
אבל אז החלה, די צפוי, הקמפנייה התקשורתית והציבורית סביבו. החלו להאשימו במזימות להחדרת יהדות, רחמנא ליצלן, לבתי הספר. 'הדתה' הם קראו למיסיונריות הזו, שקיימת רק בדמיונם של זוללי יהדות, דוגמת רון חולדאי וראשי ערים ומועצות ברחבי הארץ, שמוכנים לכל מהלך של פלוראליזם, בתנאי שלא יהיה בו שום ניחוח של יהדות. אין לכחד כי גם אבי מעוז תרם מצידו, למסע השיסוי נגדו, עם אמירות הזויות כמו "תפקיד האישה הוא רק ללדת ולגדל ילדים" - אמירה כל כך מופרכת, כל כך משוללת יסוד, שאינה מקובלת אפילו על ראשי החרד"ל ובוודאי לא על החרדים המשליכים את נשותיהם לשוק העבודה (בניגוד למחויבותם ב'כתובה').
ההתנפלות על מעוז, חשפה שוב את הצביעות הפוליטית במירעה. את כוחן של הנדסת התודעה ותעשיית הפייק ניוז. תעשיית העלמא דשיקרא לא סיפרה לציבור, שבתוך מערכת החינוך הישראלית, מופעלות מאות תוכניות התנדבותיות, שיכולים להזמינן מנהלי בתי הספר, והן תעמודנה לרשות המנהלים גם בעידן מעוז.
מזימות שטניות
כל עוד מעוז איננו שר החינוך, הוא לא יוכל לפגוע בליבת תוכניות ההעשרה הללו. כל הצעקות נגדו אינן אלא מסך עשן שמאחוריו מסתתר חשש של השמאל הרדיקלי למחיקת תוכניות השיטנה האנטי ישראליות המצמררות, שמשרד החינוך בעליבותו וברפיסותו התיר כניסתן למערכת החינוך. מדובר במזימות שטניות שנכנסו למאגר שיעורי ההעשרה תחת כותרות ניטרליות כמו פלורליזם, ליברליזם וכדומה, ותפקידן לחתור תחת יסודותיה של המדינה, לנתק בין התלמידים ליהדותם, להחדיר במוחם תפיסות אנטי ישראליות, עד כדי הטלת ספק בצידקת קיומה של המדינה היהודית 'הגזענית'; ואולי גם בשאלת זכאותו של העם היהודי לקיום עצמאי.
הבעיה שמציקה למעוז, ולכל מי שעתידה היהודי של המדינה מדיר שינה מעיניו, היא שהחתירה יפת הנפש לפלורליזם וליברליזם, הפכה ארגונים מופקרים של שמאל רדיקלי, פרוגרסיבי, ליברטריאני, פוסט ציוני, אנטי יהודי - שחלקו ממומן בכספי ממשלות זרות, רובן עויינות את הרעיון הציוני, למפיקי התוכניות הללו. והכל כדי להחדיר ללבו של התלמיד את ארס הספקנות בצידקת הדרך: "אֲשֶׁר קָרְךָ בַּדֶּרֶךְ"; להכשיר את הלבבות להשתמטות מצה"ל, ואולי גם ויתור על האזרחות והגירה המונית למדינות שבהן המילקי זול יותר.
היעד השני שמעוז יצטרך לטפל בו הוא להקנות ערכים וידע יהודיים לתלמידים, שהורחקו בזדון לב, ואפילו מתוך רשעות, מארון הספרים היהודי. איך אמר ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד בראיון פומבי בוועידת מקור ראשון? - "יש לי שני ילדים שסיימו כיה י"ב ואיש לא טרח להראות להם כיצד נראה עמוד של התלמוד הבבלי". עד כדי כך.
וכך נשללת מן התלמידים, בזדון לב, היכרות מינימלית עם גדולי העם היהודי כמו אביי ורבא, רש"י והרמב"ם. למה אפלטון וסוקרטס כן, והמהר"ם מרוטנבורג ורבי יוסף קארו לא? למה מצעד הגאווה כן, ו'שמע ישראל' לא? מדוע לשנן את זעקת שלח את עמי של מרטין לותר קינג, אבל לוותר על שלח את עמי של משה רבינו? מי אמר שיש להכיר מקרוב את רמדאן האיסלאמי, אבל לפסוח על יום הכיפורים, ולהותיר ממנו בתרבות הישראלית את חג האופניים? למה להט"ביות ותופעת הורה א' והורה ב' כן, אבל ערכי שלימות המשפחה היהודית התקנית לא?
עמי ארצות
ארגוני השמאל הפכו את מעוז לדגל שחור של כל מה שרע בעיניהם: יהדות, אמונת ישראל, תורת ישראל, חגי ישראל, ועוד, ומבטאים בכך אמירה הרבה יותר נרחבת: התנגדות לכל מה שרוח יהודית בו, לצד חיבוק ערכים 'נאורים' עקרים, שהיום אולי פה אבל מחר יושלכו, כפי שהושלכו שאר האיזמים, לפח האשפה של ההיסטוריה.
ואם בדמוקרטיה עסקינן, הגיע הזמן שהשמאל הצעקני יפנים, שאין דורש לסחורה שלו. העם לא קונה. כל מערכות הבחירות של העשורים האחרונים הוכיחו, שהעם רוצה יותר שורשים, יותר חיבור למקורות, יותר 'אידישקייט', וסולד מן התיאוריות הפרוגרסיבית שהציעו מפלגות השמאל: אחת מהן שאפילו לא חצתה את אחוז החסימה, והשנייה גירדה אותו עם בקושי 4 מנדטים.
אפשר להתווכח אם אבי מעוז הוא הראוי להגשים את ציפיות רוב המצביעים היהודים, אבל אי-אפשר להתווכח בצידקת אמירתו של איש השמאל הדגול יעקב חזן, ממייסדי השומר הצעיר שבקצה השמאל ומפלגת השמאל מפ"ם (ז"ל), שהגיע למסקנה המדאיבה: 'רצינו לגדל דור של אפיקורסים וגידלנו דור של עמי ארצות', כאלה שאפילו מונחים כמו משנה וגמרא ותפילין וציצית זרים להם.
השבוע, למשל, סיפר הרב דניאל שילה, רבה לשעבר של קדומים: "בצבא פגשתי מפקדים שלא הכירו את הביטוי תפילין, וקראו להם 'כלי תפילה' או 'אביזרי תפילה'". את התופעה הנלוזה הזו מבקש מעוז לאיין.

תאריך:  15/12/2022   |   עודכן:  15/12/2022
+נתניהו קרא בערוץ סעודי לנורמליזציה בין המדינות
19:17 15/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה המיועד התראיין לערוץ אל ערביה  ▪  הצהיר כי לא מסר את הסמכויות ביהודה ובשומרון לשותפיו הפוליטייים  ▪  "אני אמשול ואנהיג ואנווט את הממשלה, המפלגות יפעלו לפי המדיניות שלי"

נתניהו. חשיבות עליונה לשלום עם סעודיה [צילום: מתוך הראיון של נתניהו לאל ערביה]
+מיארה: חשש לדמוקרטיה בשם אך לא במהות
14:20 15/12/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

היועצת המשפטית תוקפת בחריפות את הצעות החוק שמקדמת הקואליציה המתגבשת: סכנה לשיבוש האיזונים והבלמים, העדר מנגנונים לריסון כוחו של הרוב

מיארה. לא לשינוי בחקיקת בזק [צילום: אוניברסיטת חיפה]
+נתניהו על בן-גביר: "עם הסמכות באה גם אחריות"
12:53 15/12/22  |  עידן יוסף

נתניהו בראיון לרדיו הציבורי של ארה"ב: "בן-גביר שינה חלק גדול מעמדותיו בעבר. עם הסמכות באה גם אחריות. זה דבר אחד לומר דברים בקמפיין פוליטי וזה דבר אחר להיות בעמדת אחריות בשלטון. אוודא שזה מה שקורה".

+חוק הגיוס ייכרך עם העברת תקציב 2023
12:04 15/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הסיכום הושג לאחר שפקעה סבלנותו של נתניהו מהסחבת בחוק בגיוס לאחר שלא הוגש נוסח שיהיה מקובל על כלל הרבנים והאדמו"רים והוא איים להפסיק את המו"מ  ▪  במסגרת הסיכום בין הליכוד ליהדות התורה יחוקק חוק יסוד לימוד תורה

שידור חי מערוץ כנסת
מליאת הכנסת הבוקר [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+לוין יוזם הפרשה של ארבעה משופטי העליון
09:34 15/12/22  |  עידן יוסף

ח"כ יריב לוין, שר המשפטים המיועד, מעלה יוזמה להקדמת גיל הפרישה לשופטים ל-67 במקום 70 כיום. הדבר יביא להפסקת כהונתם של שופטי בית המשפט העליון: אסתר חיות, עוזי פוגלמן, ענת ברון ויוסף אלרון (חדשות 13).

+מזוכיזם ישראלי - נוסח 2022
08:58 15/12/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה

מזוכיזם ישראלי - נוסח 2022  ▪  זאת פרברסיה שיש לנו עליה זכויות יוצרים  ▪  אין גבול לשנאה העצמית, לריצה לאו"ם ולהאג לבקש שיטילו עלינו סנקציות, לפיצוץ התקווה לשינוי בגלל קוצו של יוד

כולם שונאים את כולם [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"ארבעה מסוקים?! המפכ"ל יכול לנסוע ברכב"
08:35 15/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השר המיועד בן-גביר יוצא בשיחות סגורות נגד הבזבוזים במשטרה: "הכסף צריך ללכת לשוטרים"  ▪  "בלאק הוק עולה סביב 12 מיליון דולר, יש גם מסוקים זעירים בעלות שני מיליון שקלים, אם המפכ"ל רוצה לטוס, הוא יכול לקנות אותם, אבל למה לבזבז?"

קובי שבתאי ואיתמר בן-גביר בוועדה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
הסיכום הושג לאחר שפקעה סבלנותו של נתניהו מהסחבת בחוק בגיוס לאחר שלא הוגש נוסח שיהיה מקובל על כלל הרבנים והאדמו"רים והוא איים להפסיק את המו"מ    במסגרת הסיכום בין הליכוד ליהדות התורה יחוקק חוק יסוד לימוד תורה
יעקב קורי
מזוכיזם ישראלי - נוסח 2022    זאת פרברסיה שיש לנו עליה זכויות יוצרים    אין גבול לשנאה העצמית, לריצה לאו"ם ולהאג לבקש שיטילו עלינו סנקציות, לפיצוץ התקווה לשינוי בגלל קוצו של יוד
עידן יוסף
השר המיועד בן-גביר יוצא בשיחות סגורות נגד הבזבוזים במשטרה: "הכסף צריך ללכת לשוטרים"    "בלאק הוק עולה סביב 12 מיליון דולר, יש גם מסוקים זעירים בעלות שני מיליון שקלים, אם המפכ"ל רוצה לטוס, הוא יכול לקנות אותם, אבל למה לבזבז?"
עידן יוסף
ברקע הדיון עם בר לב ושבתאי - יו"ר עוצמה יהודית במסר חריף ליועצת המשפטית לממשלה    לשכת היועמ"ש: לא הייתה הכרעה של מנדלבליט, אלא הסכמה בין בר לב לשבתאי
רון בריימן
שתי הערות על המצב: א. יאיר לפיד הוכיח שאין צורך בכישורים או בניסיון כדי להגיע ללשכת ראש הממשלה, מספיק הפגנות מתלהמות על גשרים ברחבי הארץ    ב. לתשומת לב ידידיי השמאלנים: לא ניתן לדרוש בו-זמנית גם "רק לא נתניהו" וגם "רק לא חרדים"    מי שדורשים שתי דרישות אלה בבת-אחת דוחפים את נתניהו לזרועות החרדים, אל להם להלין אלא על עצמם בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il